TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sliter Ã¥ fÃ¥ den i 3gir ved høyt turtall

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #51787  av MR_T

Heisann, har en Mk6 som har blitt litt plundrete den siste siden, hvis jeg har litt høyt turtall og skal gire til 3. virker det som noe butter imot (noen tror den faktisk har gått i 5. engang også)
Men kan dette skyldes olje på girkassen? eller heller mangel på det?
Kan jeg sjekke slikt selv? eller er det rett på verksted?

Hilsen
Tom R.

#51799  av Gjertsen

skjønner hva du mener med butter imot, som at den ikke vil i gir. har hatt samme problem noen ganger.. men da har det gjerne vært pga jeg har slippi klutchen litt for fort uten å ha fått den i gir. da slurer du på tannhjula eller hva det er..
Tviler på dette er noe du kan sjekke selv...
Er det du som er Mr_T på irc?
Bor du ved framnes eller no?

#51802  av mr.veilsidewankel

sikker synkroene som har tatt kvelden. får du "varetelling" når du girer

#51807  av MR_T

Gjertsen skrev:skjønner hva du mener med butter imot, som at den ikke vil i gir. har hatt samme problem noen ganger.. men da har det gjerne vært pga jeg har slippi klutchen litt for fort uten å ha fått den i gir. da slurer du på tannhjula eller hva det er..
Tviler på dette er noe du kan sjekke selv...
Er det du som er Mr_T på irc?
Bor du ved framnes eller no?
Ja kan kanskje være noe slik, skal teste litt, hehe ja det er meg, bodde på framnes, har nok sett deg råne rundt ja :) får hilse nestegang da :)

T.R

#51808  av MR_T

mr.veilsidewankel skrev:sikker synkroene som har tatt kvelden. får du "varetelling" når du girer
Nei får ikke varetelling, men noenganger når jeg setter den i revert har jeg fått det men det er vist kjent prob. på celica

T.R

#51812  av Gjertsen

MR_T skrev: Ja kan kanskje være noe slik, skal teste litt, hehe ja det er meg, bodde på framnes, har nok sett deg råne rundt ja :) får hilse nestegang da :)

T.R
Er bare det at er så mange av din type i byn nå!! er vel 5 eller 7 stk. 3 stk som har din svart farge!! er lettere om du hilser med tanke på at min skiller seg litt mere ut! siden det bare er 2 eller 3 stk av den i vestfold :P

#51821  av MR_T

Gjertsen skrev:
MR_T skrev: Ja kan kanskje være noe slik, skal teste litt, hehe ja det er meg, bodde på framnes, har nok sett deg råne rundt ja :) får hilse nestegang da :)

T.R
Er bare det at er så mange av din type i byn nå!! er vel 5 eller 7 stk. 3 stk som har din svart farge!! er lettere om du hilser med tanke på at min skiller seg litt mere ut! siden det bare er 2 eller 3 stk av den i vestfold :P
hehe, jada er mange nå :/ men jeg har ikke vinge også er det ingen som har Audison merke i bakruta :)
 #51829  av rbvik

Tom R. Jeg har en 2003 Celica TSport gått 18000 km. Helt siden jeg hentet bilen hos Hegre Auto i Sandnes har jeg hatt problemer med å gire fra 2. til 3. Det føles som om jeg får et slag i girspaken like før giren går inn i 3. Giren "stanger" liksom mot et eller annet før den går inn i 3. Hegre skiftet først ut 2, 3 & 4 gir, deretter hele girkassen, så skiftet de olje før de tilslutt skiftet ut alle gir overføringswaierene. Tiltross for dette er har jeg ikke blitt kvitt problemene. Hvorfor jeg fremdeles har de samme problemene overgår min villeste fantasi. Iflg. Toyota er dette helt normalt og de akter således ikke å gjøre mer med saken.

Er det andre der ute som har erfart de samme problemene så hadde det vært hyggelig med en tilbakemelding

Rune B.

#51832  av sindrejl

Gjertsen skrev:

T.R
5 eller 7stk 3stk eller var det 4stk 9stk?? Kanskje du mente 2stk eller 10stk? :P

Ble det for mye tall på deg gjertsen? ;)

#51833  av sindrejl

Gjertsen skrev:

T.R
5 eller 7stk 3stk eller var det 4stk 9stk?? Kanskje du mente 2stk eller 10stk? :P

#52084  av MR_T

Vært på Toyota å fått byttet giskasseolje (kosta 500,- ink arbeid) uten at det hjalp nevneverdig, den fortsetter noenganger å hoppe rett til 5.gir. Da er det vel kanskje bare å bytte sync. 3gir neste steg

T.R

#52136  av Gjertsen

sindrejl skrev:
Gjertsen skrev:

T.R

DOH :twisted: you slut... :lol:

*finne hagla og løpe til * :twisted: hihi
 #55060  av MR_T

Etter å ha kjørt en stund synes jeg problemet mitt er avtagende, har ikke merket problemer med å få den i 3. på en stund. kan jo være at det tok litt tid før oljen kom rundt i alle kroker :)
Kan også ha noe med at jeg ristet litt rundt nedi ved girspaken (plastikkgreia som holder spaken)