TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Turbo til T23

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #55935  av Qee
 
matjohansen skrev:Noen som vet hvor man kan skaffe turbo til en 2001 mod? :twisted:
Sjekk på everythingcelica.com

Er det til en standard eller en T-sport ?

 #56021  av jan-erik
 
Prøv her:
http://www.staffordfabrication.com/modu ... 5&menu=300

"The turbo kit has been dyno tested to 217 whp on 6 psi and 233 whp on 8 psi. "
Sist redigert av jan-erik den 11 aug 2004 23:20, redigert 1 gang totalt.

 #56338  av Qee
 
Oas skrev:dette er link til en privat person som har tatt dyno test av sin GT uavhengi av SF han har turbo kite og TRD eksos anlegg og kjører på
12 psi


http://www.newcelica.org/other/dyno/masayver/dyno1.jpg
Er det en GT eller GT-S, virker mest logisk med en GT-S med de spesifikasjonene, men dog så faller turtallet på 7k noe som GT-Sen ikke ville ha gjort..

Hvis det er riktig med en GT så er dette meget gode tall :D

 #56356  av Oas
 
Qee skrev:
Oas skrev:dette er link til en privat person som har tatt dyno test av sin GT uavhengi av SF han har turbo kite og TRD eksos anlegg og kjører på
12 psi


http://www.newcelica.org/other/dyno/masayver/dyno1.jpg
Er det en GT eller GT-S, virker mest logisk med en GT-S med de spesifikasjonene, men dog så faller turtallet på 7k noe som GT-Sen ikke ville ha gjort..

Hvis det er riktig med en GT så er dette meget gode tall :D
Det er en GT på 12 psi,

 #60865  av Oas
 
jepp jeg lener også over mot c2power etter all infoen de har lagt ut om kitet med masse videoer og allt, også har jeg hørst det er masse trøbel med at mange ikke har fått SF turbo kitta sine plus de folka på c2power bor i hungarn og kan møte hvoe som helst i europa og montere og tune bilen på bekostning av kjøperen da.
har også lyst på turbo turboen,montering osv er ikke så ille men har en følese det blir et helvete med avgifter og godkjenning og den dritten der

 #60881  av celicat23
 
Oas skrev:jepp jeg lener også over mot c2power etter all infoen de har lagt ut om kitet med masse videoer og allt, også har jeg hørst det er masse trøbel med at mange ikke har fått SF turbo kitta sine plus de folka på c2power bor i hungarn og kan møte hvoe som helst i europa og montere og tune bilen på bekostning av kjøperen da.
har også lyst på turbo turboen,montering osv er ikke så ille men har en følese det blir et helvete med avgifter og godkjenning og den dritten der
Sendte mail til toyota norge, og spurte hvordan det var å få en celica godkjent med ettermontert turbo. Fikk svar "er turbo kit'et laget av toyota?" som jeg måtte si nei til. Da kom det endelige svaret, som det tydeligvis ikke vikes noe fra i det hele tatt "Hvis det ikke er lagd av toyota, så godkjenner vi det ikke uansett."

Har mail'et http://www.c2power.com noen ganger og litt tilleggs info:
- "retail price" (veiledende pris?) på STAGE 1 kit'et er 3000 euro.
Da skal du ha ca 210hk / 280nm.

- Drar du til budapest, så installerer de kit'et for 1000 euro. De kan også komme hjem til deg, her i norge, men da koster det deg 1000 euro + du må skaffe til veie ett sted de kan stå (løftebukk etc), betale reise, mat, osv. Da er det fortsatt billigere, enn hvis alternativet ditt er å betale fullpris på norsk verksted.

- De skal prøve å få kit'et TUV godkjent (jippi!!!!).

 #60883  av Oas
 
så hva mener toyota at man ikke får godkjennt det vis dte ikk er fra toyota? rart da må det bli lame supercharger da :?