TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sony CDX F7700

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #55882  av turboman

Gjorde nettopp en impuls-handling ifra komplett.no, og lurte på om noen der ute har noen erfaring med denne spilleren. Hadde en sliten Kenwood ifra før, men man får visst stadig lyst på noe nytt, har jeg merket... :)

Alpher, f.eks?

Dere har jo spilleren her: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=842

men, dere har visst priset den ca 900,- dyrere, enn på komplett, men...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300469&cks=PRL

...og, ser at det står at den har egen sub-utgang. Vil det si høy eller lav-nivå-utgang? er det kun en phono-utgang, tro, som man kobler direkte til sub-forsterkeren? Da er vel dele-filter innebygd i spilleren, og man kan velge på spilleren hvor den skal "dele" lyden?

:D
Vedlegg
Sony_CDXF7700_indash.jpg
Sony_CDXF7700_indash.jpg (18.39 kiB) Vist 2246 ganger

#55891  av mr.two

Jeg har en sånn, med rød belysning...Vet ikke noe om den, men det ble fin lyd i bilen..hehe..Noe annet kan jeg dessverre ikke si, da jeg er meget inkompetent på stereo :lol:

Edit ; Jeg betalte 3700,- tror jeg...pokker, alle lurer meg :D

#55906  av @lpher

mr.two skrev: Jeg har en sånn, med rød belysning...Vet ikke noe om den, men det ble fin lyd i bilen..hehe..Noe annet kan jeg dessverre ikke si, da jeg er meget inkompetent på stereo :lol:
CDX-F7500 du har du :)
mr.two skrev:
Edit ; Jeg betalte 3700,- tror jeg...pokker, alle lurer meg :D
Hvor mange ganger må jeg si det....slikt utstyr handler man hos?!! Yepp, you guessed it...Bilradiospesialisten spesialavd. for TS-OGN rabatt ved hovedmann @lpher :D

DA...blir man ihvertfall ikke lurt :)

@lpher
 #55907  av @lpher

turboman skrev: Gjorde nettopp en impuls-handling ifra komplett.no, og lurte på om noen der ute har noen erfaring med denne spilleren. Hadde en sliten Kenwood ifra før, men man får visst stadig lyst på noe nytt, har jeg merket... :)

Alpher, f.eks?
Kjenner til den spilleren ja...bummer :D
turboman skrev:
Dere har jo spilleren her: http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=842

men, dere har visst priset den ca 900,- dyrere, enn på komplett, men...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300469&cks=PRL
Nope...det er Komplett som har priset seg under veil prisen...som vi allerede ligger 300,- under! :D
turboman skrev:
...og, ser at det står at den har egen sub-utgang. Vil det si høy eller lav-nivå-utgang? er det kun en phono-utgang, tro, som man kobler direkte til sub-forsterkeren? Da er vel dele-filter innebygd i spilleren, og man kan velge på spilleren hvor den skal "dele" lyden?

:D
Den har font/rear & sub utgang ja...6-phonokontaker mao. Justerbart delefilter innebygd i spilleren ja...

@lpher

#55909  av mr.two

Jeg måtte ta med en spiller når en stereo butikk la opp kabler, mekket og ordnet...Gikk jo ikke ann å bruke den digre klumpen der hvertfall, hehe...Måtte bare velge en i farta :) Nå kan jeg jo oppgradere høytaler og div, så da kan jeg handle gjennom stereo kongen vettu :) Må bare finne ut hvordan man mekker anlegg, skjønner ikke et kvekk av alle de ledningene...

#55934  av @lpher

mr.two skrev:Jeg måtte ta med en spiller når en stereo butikk la opp kabler, mekket og ordnet...Gikk jo ikke ann å bruke den digre klumpen der hvertfall, hehe...Måtte bare velge en i farta :) Nå kan jeg jo oppgradere høytaler og div, så da kan jeg handle gjennom stereo kongen vettu :) Må bare finne ut hvordan man mekker anlegg, skjønner ikke et kvekk av alle de ledningene...
LOL....'s cool i say! :D

@lpher

#56032  av Levia

Har den der spilleren selv og er meget fornøyd med den.
Vel... Kommer til å bli i alle fall. Den har problemer med avspilling av mp3cder. Når den blir varm så bynner den å skippe noe helt for jævlig. På det meste så høres det ut som om du sitter å spoler på cd'en. Dama på BRS service sa at hun skulle prøve å skifte laser da hun hadde vært borti noe lignende tidligere som løste seg ved skifte av laser. Så da regner jeg med det blir knall.

Noe som er litt kult med den er at hvis du slår av TA og AF (sånne trafikkmeldinger) så senker den antenna når du spiller cd :D (altså ikke bruker radioen). (OBS! Dette er avhengig av at du har elektrisk antenne ;) )

Christian...

#56041  av gabberguy

Har den spilleren jeg også, har ikke hatt noen problemer med mp3, så er nok bare feil på din :)

#56118  av Christoffer

Levia skrev: Vel... Kommer til å bli i alle fall. Den har problemer med avspilling av mp3cder. Når den blir varm så bynner den å skippe noe helt for jævlig. På det meste så høres det ut som om du sitter å spoler på cd'en. Dama på BRS service sa at hun skulle prøve å skifte laser da hun hadde vært borti noe lignende tidligere som løste seg ved skifte av laser. Så da regner jeg med det blir knall.

Christian...
Jeg har hatt akurrat samme problem på min cdspiller ang. mp3cder i varmen. Nå har jeg jo CDX-F7500 (BTW: hva er forskjellen på 7500 og 7700?)

Ser ut som at det er mange som har den cdspilleren =)

#56120  av Levia

Det er sannsynligvis samme drivverket i de. Lyset i displayet er forskjellig og så er det visst noe med at 7700 har 4V utganger mens 7500 har bare 2V utganger. Men det vet Alf bedre enn meg.

Christian...

#56131  av @lpher

CDXF7500 har rød belysning, 2v linjeutganger & 4x50w forsterker, mens
CDXF7700 har blå belysninig, 4v linjeutganger & 4x52w forsterker :)

@lpher