TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Info/rÃ¥d om '94 Celica 2,0 GT

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #55102  av paulsen

Hei hei alle sammen, første posten min på forumet her.

Har alltid vært en stor fan av Toyota Supra MK IV, men med de idiotiske avgiftene vi har her i landet må jeg satse litt lavere.

Er derfor litt sulten på en Celica MK6 2,0 GT.
Kommer sannsynligvis til å importere fra Tyskland eller Sveits, og da må jeg bruke et eller annet firma som kan sjekke bilen for meg.
Leser mye bra om denne bilen og rundtomkring på forumet, men jeg trenger litt råd.

Er det noen typiske feil med denne bilen? Noe jeg burde passe meg for?

EDIT:

Jeg trenger også noen forslag til bruktimportører med GODT rykte. Vet om Nippon og Thaulaw, er det noen som har flere forslag?
Sist redigert av paulsen den 04 aug 2004 02:58, redigert 1 gang totalt.

#55109  av chris

jeg er ikke den som har mest peiling på celica for å si det sånn, men ville bare ønske deg velkommen til forumet (og irc-kanalen ;))

#55123  av DannyBoy

Velkommen... :)

Jeg har Celica MK6, men da bare en 1.8i... :oops:
Uansett er jeg veldig fornøyd med den så langt! Ingen feil og går som en klokke :wink:

Og såvidt jeg har fått med meg, er det ingen spesielle "feil" eller noe sånt du bør se spesielt etter...

Gi oss informasjon videre om hvordan det går da :wink: :D

#55152  av CelicaGT

Visst det er super strut oppheng bør det sjekkast grundig. Dette opphenget har dyre deler.

#55305  av paulsen

*bump* 8)

Kan dere forklare litt bedre hva det vil si at bilen har strut demping? er det noen enkel måte å sjekke dette på?

Er det noen her som har noen flere råd?

På forhånd takk,
Erik

#56342  av 94CelicaGT

aldri hatt problemer med min..men Thaulow er flink...han sjekker ut alt for deg før eventuelt kjøp.

har vært mye i kontakt med ham å han har lang erfaring .

kommer ikke til og angre på kjøp av gt hvertfall :P

#56349  av CelicaTurbo

Feil ved superstrutt opphenget vil merkes ved ulyder på ujevn vei.. men det er ikke lett å vite slikt når man baserer seg på at andre skal prøve bilen din i utlandet og hente den inn for deg.. Det kan fort være like greit å kjøpe en bil privat her til lands og sjekke den grundig selv. Jeg tror ikke det er så mye billigere i importere bil, og for meg er det et stort ankepunkt at man ikke får undersøkt bilen personlig..

#56367  av CelicaGT

Thaulow kan desse bilane. Har hørt mykje positivt om han på andre forum også.