Er ikke dette Volta eller hva de kaller den ? 0 - 100 5sek ? Han som hadde tatt bildet hadde tydelig sett Toyota logoen foran, to luftinntak bak og skriften Hybrid på siden...Ser rimelig grym ut...* drømme *

Fakta Toyota Allesandro Volta
Motorer: V6 på 3,3 l. Två elmotorer.
Totaleffekt: 408 hk
0-100 km/h: 4,03 sek
Toppfart: 250 km/h
Bromsar: Brembo CCM, keramiska, 8-kolvsok
Fälgar: BBS, f/b 8,5x19/10x19
Däck: Pirelli f/b 245/40 ZR19/285/40 ZR19
Räckvidd: 700 km
Längd: 4,3 m
Bredd: 1,9 m
Höjd: 1,1 m
Hjulbas: 2,5 m
Vikt: 1.250 kg
MRQuoc skrev:uhm .. Bolet Celica ? wtf .. du er vel litt vranglært QeeStår fortsatt fast på det er en bolet Celica![]()
1. Volta har 2 seter
2. lavere 20-30?? cm på takhøyde
3. midtplassert motor
3 første tingene jeg kommer på som er langt utenfor en celica![]()
for meg blir det heller en bolet MR2 .. men for all del .. den er da søt , som alle andre italiensk designede biler ;P og den bruker Synergi2 systemet til Toyota .. som også nå finnes i Previa ..
og en annen ting .. trodde faktisk ikke dere tenkte på miljø i det hele tatt .. husk at når du kjører i byer .. vil ikke det være en eneste "grom"lyd fra potta .. for min del skulle jeg sett flere med Hybridbiler, og nå som noen tørr å gå for hybrid i sportsbiler blir det i fremtiden ikke spørsmål om hvorfor man skal bytte over .. høyeste dreiemoment på hybridbilene er rundt 450nm ved 3500rpm .. om jeg husket riktig .. :s
chris skrev:det der blir en så fantastisk rå bil!!Joda, men i og med at Celica er en favorittbil og så virker denne som en ultimat bil for meg dvs en bolet celica, kanskje jeg bare burde ha holdt den kommentaren like intern som den va
men at det er en bolet celica er nok litt feil ja, for den har jo ikke noe slektskap med celica
er spent på hva som blir etterkommerene til mr2 og celica, nå som de legger ned produksjonen av dagens modeller.
MRQuoc skrev: uansett , for samme prisen av en Volta , legger jeg en tier ( asiatere liker visstnok veddemål ) på at hver av en av dere ville valgt en Ferrari eller Lambo´ eller noe annet eksotisk merke fremfor en Toyota , hvis mengde pengestrøm er å oppdrive i lommeboka.jeg hadde faktisk GLATT valgt Volta'en. ikke fordi jeg er en helsvoren toyotafan eller noe, men fordi bilen er så utrolig fet.
chris skrev:da må jeg refere litt her :MRQuoc skrev: uansett , for samme prisen av en Volta , legger jeg en tier ( asiatere liker visstnok veddemål ) på at hver av en av dere ville valgt en Ferrari eller Lambo´ eller noe annet eksotisk merke fremfor en Toyota , hvis mengde pengestrøm er å oppdrive i lommeboka.jeg hadde faktisk GLATT valgt Volta'en. ikke fordi jeg er en helsvoren toyotafan eller noe, men fordi bilen er så utrolig fet.
MRQuoc skrev: Hvem idiot av en superstjerne eller mangemillionær ville vel kjøpe en Toyota sportsbil
MRQuoc skrev:da velger jeg å være idiot jeg da, som velger en superbil med kvalitet, ikke en som bryter sammen bare man skal på butikken en tur. og samtidig slipper man å bli sett på som ei klyse.chris skrev:da må jeg refere litt her :MRQuoc skrev: uansett , for samme prisen av en Volta , legger jeg en tier ( asiatere liker visstnok veddemål ) på at hver av en av dere ville valgt en Ferrari eller Lambo´ eller noe annet eksotisk merke fremfor en Toyota , hvis mengde pengestrøm er å oppdrive i lommeboka.jeg hadde faktisk GLATT valgt Volta'en. ikke fordi jeg er en helsvoren toyotafan eller noe, men fordi bilen er så utrolig fet.
MRQuoc skrev: Hvem idiot av en superstjerne eller mangemillionær ville vel kjøpe en Toyota sportsbil
riktig riktig Chris .. ;p