TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bøttestoler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #56447  av GT4 CS

Noen som har satt inn noen orntlig bøttestoler i celica st185? Driver og skal skaffe meg det nå. Det største problemet er at setebeltelåsen sitter skrudd i orginalstolramma. Er sikkert mulig og få festet denne i nye ramma jeg må ha. Trur man kan lette bilen for en del vekt for og bytte stoler. Har ikke veid stola mine men trur de veier 30 til 40 kg pr stk. Er stygg tunge. Var en tur innom gundersen motorsport og der hadde han noen bra stoler til 18ookr. Kunne løfte stolen med lillefingeren, det gjør man ikke med de orginale stolene. Noen som vet hvorfor carlos sainz utgaven er så mye tyngre en vanlig gt4? Er dette pga forsterket karroseri annen ic osv? Hadde ikke gjort noe og fått ut noen kilo nei.

#56449  av CelicaTurbo

Kan ikke hjelpe deg med stoler men det 1800 hørtes ut som en god pris. Ellers stemmer det som du sier at du kan spare en hel del vekt på nye stoler men slik jeg forstår det er det vanskeligste å finne braketter for feste av stolene men det bør forhandleren kunne hjelpe med.. mener å huske fra britisk forum at OMP har noen braketter som passer i orginalfestene..

ellers, en Carlos er ca 50-80kg lettere enn den vanlige GT4'en, det har de ordnet ved å bruke carbon støtfanger fremme istedenfor stålbjelken som står på den vanlige modellen, samt lettere bakfanger.. Hvilke andre steder dem har spart vekt husker jeg ikke, men intercooleren veier jo faktisk mer enn luft-luft kjøleren som står i standard GT4 da :)

#56456  av GT4 CS

Ja hadde vært kjekt med braketter som passet overens med de orginale oxo. Han hadde iallefall braketter og tilt feste slik at man kan vippe opp stolen hos gundersen motorsport. Jeg som har missforstått helt ang vekta her da. Mente carlos utgaven var tyngre jeg da. Står 1520kg egenvekt i vognkortet. Veide bilen på en vekt med halv tank og da sto det 1520 kg. Men vet jo ikke hvor riktig den vekta er da den brukes til og veie søpplebiler med :D En kompis av meg kjøpte seg en audi coupe quattro 85 mod nå med 136hk motoren. Den bilen veier 1200kg. Er ikke mye raskere bilen min er i aks, så da ser man hvor mye vekta har og si. Men uansett om den audien er en gromm bil ville jeg alldri hatt den istedenfor celican.

#56472  av vegar85

du får si ifra vist du finner noen stoler sommer passer bra rune. har lyst på det jeg å!

#56478  av GT4 CS

Det skal jeg gjøre. Den stolen jeg så på er ifra sparco. Var helt nydelig og sitte i og. Sitter iallefall godt fast i svingene og. Han gundersen sa at det ikke skulle by på noen problemer og kjøre oslo trondheim i de stolene. Man får jo og kjøpt mye stæsj til stola. Puter og greier. Jeg mener at en skikkelig rallybil som en gt4 fortjener slike stoler :D Tar nokk en tur til gundersen til uka. Kan ringe deg først så kan du bli med og se om du har tid. Kjøpte meg ny hjelm der og, kostet 1090. Sitter som støpt på hodet.

#56480  av CelicaTurbo

i mitt vognkort står det 1500kg men det varierer mye etter hva biltilsynet fant ut den gangen bilen ble importert eller hvilken dokumentasjon importøren har skaffet.. Jeg veide bilen en gang hos biltilsynet og den viste da faktisk 1520kg med 1/4 tank bensin uten at jeg satt i bilen..

Vekt har en del å si på ytelse ja men det skal ikke mye effekt til for å motvirke vekten. Om vi setter den audien på en fetekur slik at den blir like tung som din bil da trenger den 172hk for å beholde samme forholdet mellom vekt og hk.. I tillegg vil vektforskjellen ha mindre og mindre virkning på akselerasjon ettersom farten øker :wink:

#56482  av vegar85

jeg jobber til uka jeg, så det får jeg vel desverre ikke vært med på. til helgen skal jeg skru på 3" downpip. håper det blir gøy. :D :D

#56484  av GT4 CS

Det har du helt rett i mr turbo :D Er kun i starten den tar meg. Men jeg drar godt ifra etter 50kmt. Under en liten aks test mellom oss så hadde jeg 180 før brems med påfølgene sladd i sving,dette pga vinterdekk på. Audien hadde 150 kmt før brems. Han skyldte på at han bremset noe tidligere. Så vekta har mest og si lavere fart ja. Nå er jo og bilen min ganske orginal da bortsett ifra k&n filter og bc da. Har ingen anelse hvor mye mer men får av hk med 0,95 i ladetrykk. Men man merker bilen er tung under bremsing da.

#56511  av vegar85

bilen min veier 1450kg.

#58884  av GT4 CS

Men nå er du så "heldig at du ikke har aircon, Den veier mange kg :D