TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksossensorer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #56142  av ErikG

Er det noen viktige sensorer som må sitte i eksosen?
Holder på å bygge 3¨ eksos fra turbo og lurer på om jeg må lage noe lurifaks. Hvil bilen cutte når jeg har 3¨hele veien? om trykket går for mye opp?

#56150  av CelicaTurbo

Om trykket går for mye opp vil du trenge en FCD ja, men du vet egentlig ikke før du prøver..

Ellers, rett etter turbo er det en lambdasonde som står i downpipen, den må du så klart beholde og omtrent på samme sted. Å lage downpipen kommer nok til å bli den vanskeligste jobben om du virkelig skal lage allt sammen selv :)

#56155  av tbergstad

Hvis du fortsatt er i verdal kan jeg hjelpe deg med fuel cut defenderen..

#56243  av jostein_loenning

Min lada 0,8bar med utkopla TVIS ventil med aussie dp+cp hks hiperf cat back... ergo tenna i rattet :P .
har kopla ut turbosensor(berre for pyser :D )kjører med ladetrykk og lambdameter i a-stolpe

#56300  av CelicaTurbo

hehe, vi får se om du fremdeles synes det er pysete den dagen du får en rift i slangen til wastegate og lader 1.5++bar med blåst toppakning og/eller stempler etter få sekunder.. da er det kanskje litt surt å ikke ha brukt en hundrings i deler til en FCD :wink:

#56394  av jostein_loenning

hehehe,Trur ikkje det blir problem,litt slapp turbo ser du.lader maks 15-16psi på 6500rpm.Har også warning på boostcontr :wink:

#56419  av CelicaTurbo

je, turboen er vel ikke i stand til å gi stort mer på toppen av turtallet, men rundt 4000o/min skal den fint klare å gi nok trykk til å sende motoren hinsides redning.. men har du warning av et slag så duger nok det greit også :)

#56621  av ErikG

Er ferdig med anlegget nå. God lyd og bedre effekt. Skjønner ikke hvorfor alle maser om downpipe til masse kroner. Bare ta ut katten og bor som bare det. Går kjempegreit og det er stor diameter på katen.
Har ikke testa orntli fordi slangen mellom turbo og intercooler lekker og slipper ut trykket. Skal fikse det i morra, men skal levere bilen i morra til lakking og styling så blir ikke mye prøving. Skal kjøre til Mellerud i Sverige da.
Vedlegg
Vader.jpg
Vader.jpg (40.36 kiB) Vist 1943 ganger

#56634  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:hehe, vi får se om du fremdeles synes det er pysete den dagen du får en rift i slangen til wastegate og lader 1.5++bar med blåst toppakning og/eller stempler etter få sekunder.. da er det kanskje litt surt å ikke ha brukt en hundrings i deler til en FCD :wink:
neeida bare tøft det.. sier iaff alle audi gutta.. :P

#56659  av CelicaTurbo

Å borre ut katalysatoren er nok ikke like effektivt som å kjøpe eller lage en ny downpipe da.. Hovedsaklig to grunner til det: den plutselige utvidelsen og innsnevringen av volum hvor den keramiske massen tidligere var skaper en del turbulens i eksosstrømmen, og det andre er at knekken hvor orginal downpipe går ut fra turbo og retter seg nedover er utrolig trang orginalt.. Når jeg byttet til ct20b turbo fikk jeg også en 3. gen orginal downpipe montert pga at den var mye mer åpen i dette området..

men, så klart en strippet orginal downpipe hjelper godt i forhold til hvordan systemet er med katalysatoren inntakt :)

#56770  av DannyBoy

ErikG skrev:Er ferdig med anlegget nå. God lyd og bedre effekt. Skjønner ikke hvorfor alle maser om downpipe til masse kroner. Bare ta ut katten og bor som bare det. Går kjempegreit og det er stor diameter på katen.
Har ikke testa orntli fordi slangen mellom turbo og intercooler lekker og slipper ut trykket. Skal fikse det i morra, men skal levere bilen i morra til lakking og styling så blir ikke mye prøving. Skal kjøre til Mellerud i Sverige da.
Lakkere bilen gul...? :wink: :D :P :P

#56779  av ErikG

nei, blir blå. Får vente å se til den kommer tilbake. Blir nok ikke klar til rudskogen i september.

#56815  av smallville

samme stylinga som jeg har :) bare at jeg har en annen vinge :) Tro meg den kommer til å vekke oppsikt 8)

#56819  av ErikG

Bilder????????? Skal ikke ha vinge.
Vedlegg
90celica_v.jpg
90celica_v.jpg (28.93 kiB) Vist 1853 ganger

#56940  av Jorgenengdal

smallville Skrevet: 18 Aug 2004 20:43 samme stylinga som jeg har bare at jeg har en annen vinge Tro meg den kommer til å vekke oppsikt
Jeg kan bekrefte at bilen til Smallville er blitt RÃ… !!!! :twisted: :twisted:
Har fått utrolige mange spørsmål om den bilen i det siste, så den vekker utrolig med oppsikt.
Utrolig ka litt plastik kan gjøre ass...