TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Punktering.... :-/

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #56637  av Christoffer

En liten historie:.
En liten celica skulle på tur til Bilstereospesialisten, men etter langt om lenge, og lengre en langt kom jeg til et hull i veien... Føreren var uoppmerksom :oops: og det var et lite dunk :( noen dager senere stod bilen min på felg :-/ Nå må jeg ut med 1700 for et dekk som igrunnen kun erstatter et allerede "nytt" dekk... Rett etter innkjøp av cdspiller...

[EDIT] Håper jeg slipper å kjøpe ny felg også.... [/EDIT]

Begynner å gå lei av uforutsette utgifter....
 #56638  av Zerpent

Christoffer skrev:Begynner å gå lei av uforutsette utgifter....
De må du nok bare venne deg til... :wink:

#56645  av angrykid

Jeg pungterte i trondheim, to nye bakdekk til en søt pris av 2300. :)

er kanskje greit å sjekke ut hvor i verden man kan få bra pris på dekka før man bestiller fra første og beste. :)

#56654  av chris

noen dekkfabrikanter har garanti, sånn som Marangoni. gjelder både mot punktering og andre skader.

#56679  av Christoffer

Har dere tips på hvor en får billige toyo dekk i bergen? 215-45-17 hvis jeg husker rett...

#56711  av @lpher

No fun når slikt skjer ja....gjorde det selv i fjor høst....og lat som jeg er... kjørte jeg de 200meterne bort til verkstedet på flatt hjul...i en svimmlende hastighet av ca. 3,5km/t!!! :D

Menneh....du vet at dette ikke hadde skjedd om du hadde handlet på 'rett' Bilradiospesialisten-avdeling ja? :) (sorry...just couldnt resist! :D)

@lpher

#56716  av chris

@lpher skrev:Menneh....du vet at dette ikke hadde skjedd om du hadde handlet på 'rett' Bilradiospesialisten-avdeling ja? :) (sorry...just couldnt resist! :D)
stemmer bra det. jeg for min del har aldri punktert på vei til bilradiospesialisten i trondheim :P

#56722  av sindrejl

@lpher skrev:No fun når slikt skjer ja....gjorde det selv i fjor høst....og lat som jeg er... kjørte jeg de 200meterne bort til verkstedet på flatt hjul...i en svimmlende hastighet av ca. 3,5km/t!!! :D

Menneh....du vet at dette ikke hadde skjedd om du hadde handlet på 'rett' Bilradiospesialisten-avdeling ja? :) (sorry...just couldnt resist! :D)

@lpher
Har ikke punktert dit jeg heller, emn er ikke noen "kosevei" bortover der heller ;)
Jeg også kjørte 100m opp til en shell stasjon på flatt dekk i 2-3km/t :D

#56747  av @lpher

sindrejl skrev: Har ikke punktert dit jeg heller, emn er ikke noen "kosevei" bortover der heller ;)
Pff....tåler en utfordring du vel? :D Det er vel 4 fartsdumper på vei inn til oss ja...i regret to say :)

@lpher

#56891  av Christoffer

Så neste gang jeg skal ha noe, så kjører jeg til trondheim :D

#56915  av @lpher

Christoffer skrev:Så neste gang jeg skal ha noe, så kjører jeg til trondheim :D
LMAO :D MÃ¥ nesten spandere kaffe jeg da :D

@lpher

#56916  av chris

Christoffer skrev:Så neste gang jeg skal ha noe, så kjører jeg til trondheim :D
såklart. finnes ingen alternativer. slipper å punktere også :D

#57617  av Kaizern

@lpher skrev:
sindrejl skrev: Har ikke punktert dit jeg heller, emn er ikke noen "kosevei" bortover der heller ;)
Pff....tåler en utfordring du vel? :D Det er vel 4 fartsdumper på vei inn til oss ja...i regret to say :)

@lpher
Jo takk, la merke til de fartsdumpene når jeg var der i sommer, trodde jeg skulle knuse bilen.
Kjørte litt fortere enn tillatt, plutselig smeller det noe så inni helvete. Så ser jeg i speilet en fartsdumpKUL midt på veien.... Kjente det kokte i blodårene da... Så roer jeg meg ned, så kjører jeg videre, jeg speider jo etter Bilradiospesialisten / Svendsen Eksos så legger ikke merke til at det kommer ennda en...BANG, whiplash er nesten et faktum :shock: