TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Bil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#57046  av Oas

hvor mye kosta det å få den lakka med den fargen er jo sikkert dyrere siden man må ta gull farge først å sånn, men hvet ikke jeg har lystpå den fargen , men føler at det komemr til å koste en del :?

#57057  av smallville

Oas Skrevet: 20 Aug 2004 13:43 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

hvor mye kosta det å få den lakka med den fargen er jo sikkert dyrere siden man må ta gull farge først å sånn, men hvet ikke jeg har lystpå den fargen , men føler at det komemr til å koste en del

* Det at du må ha gull under er ikke sant, det kommer helt ann på hvilken farge du vil at bilen skal ha. På min bil er det først en glasurit grå grunning. Deretter begynte vi på produktene fra house of color:
1.En svart basecoat, et strøk
2.En orange/rød metallic, 2 strøk
3.rød candy, 3 strøk
4.hi gloss klar lakk, 2 strøk

Lakkeringa tok ca. 15 timer. Problemet der er at når du først har begynt å lakke med house of color produktene kan du ikke stoppe, det må gå kontinuerlig. Helt til du er ferdig.... Derfor lønner det å kjenne noen som lakkerer, hvis ikke må du begynne å betale overtids lønn.. det kan jo fort bli dyrt :(

#57060  av Gjertsen

bakleppa di var grooom.
Nydelig farge også.
Er den fargen noe i nærheten av perlemor? det skal jo skifte litt farge etter det jeg MENER jeg har hørt...

#57083  av erling

Fiksa litt på bildestorleiken eg. :)

#57117  av jan-erik

Ble skikkelig gjennomført den der :-). Liker vanligvis ikke Veilside sine kit (blir litt for sære syns jeg), men her ble det så gjennomført fra front til bakerst så det ble skikkelig stilig. Kan jo også være noe med lakken, samt at det er helstøpt/sparklet før lakkering. All ære for de utallige du må ha lagt ned :-) . Er sikkert enda penere i virkeligheten når du får full effekt av lakken.

Ville kanskje tonet ned fargen på gitterene på panseret, men det er nå bare min subjektive mening da.

#57128  av DannyBoy

erling skrev:Fiksa litt på bildestorleiken eg. :)
Der se... :P
Sist redigert av DannyBoy den 21 aug 2004 14:23, redigert 1 gang totalt.

#57134  av The Doctor

Fy Fader :shock:

Slenger meg på med alle andre her å sier at den bilen din var sinnsyk RÅ!
SÃ¥ skikkelig bra ut.... 8)

#57191  av Zerpent

Den kledde virkelig Veilside fronten. Det jeg liker best på bilen er hekken. Gjennomført bil!

#57299  av Christoffer

Jeg har ikke ord! DET var pent :) Kunne gjerne ha tenkt meg en bodykit til min etter det bildet :)

#57411  av FalcoN

utruuulig peeent :D 8) :D
hadde vært moro å sett live! :D

Råeste hekken jeg har sett også :)

Grattis med gjennomført bil :D

#57477  av Kaizern

Hekken var drit rå, men likte ikke fronten like mye da :D Men heldigvis har ikke alle lik smak :lol:

Når du spakler det inn, er det ikke fare for at det kan begynne å sprekke etterhvert??!?!

#57541  av ErikG

Er bilen importert?
Ser du har plass til skiltet bak så om du har modda noe eller det er orginalt. Vet at jeg ihvertfall ikke får plass til skiltet mitt bak. Sinnsykt sygt med skilt som står bøyd bak der. Skal prøve å få tak i lite skilt, noen som har fått det. Skulle gjerne hatt både foran og bak.

#57575  av smallville

ErikG Skrevet: 24 Aug 2004 16:08 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Er bilen importert?
Ser du har plass til skiltet bak så om du har modda noe eller det er orginalt. Vet at jeg ihvertfall ikke får plass til skiltet mitt bak. Sinnsykt sygt med skilt som står bøyd bak der. Skal prøve å få tak i lite skilt, noen som har fått det. Skulle gjerne hatt både foran og bak.
Bilen ble importert fra sveits i 96, men det me skilte er orginalt.. skiltet er vell kanskje litt bøyd bare..
Kaizern Skrevet: 23 Aug 2004 23:45 Tittel:

Hekken var drit rå, men likte ikke fronten like mye da Men heldigvis har ikke alle lik smak

Når du spakler det inn, er det ikke fare for at det kan begynne å sprekke etterhvert??!?!
Faren for at det sprekker er der ja.. sliter litt med vingen.. men det ser ut som om resten er bra, så det blir nok en del ekstra arbeid på den vingen i vinter :roll:

#57687  av sw20

med en candy farge kan ein egentlig bare matte ned den rodfargen som er orginalt på bilen, (vist den e fin å heil,) åsså legge til en efekt...

skal ta mange bilder no når eg får stylingen til bilen min..

her e Min egenkomponerte candy farge...

top secret.... :D :D :D
Vedlegg
DSCN0379.JPG
DSCN0379.JPG (133.52 kiB) Vist 1462 ganger