TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• IS200 med kompressor.. noen med erfaring?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #56697  av EVO4

IS200 er ikke veldig sprek! En slik bil ville trives med den kompressor pakken man kan få som ekstra utstyr.
Har noen prøvd bilen med en slik motor?

Erland

#56764  av MR2PÃ¥l

Tror det går en slik her i Sandnes, men er ikke sikker. Har ikke prøvd den nei.

MR2PÃ¥l :)

#57155  av Gjest

Ja MR2Pål, det er minst en med dette settet i N ifølge Lexus forhandleren her i Oslo.

Lurer på hvordan kjørbarheten er, hvilket moment på hvilke turtall etc. Topp effekten skal være på ca 205 hk m settet m original innstilling. Dvs ikke ulikt 300 som er vesentlig tyngre foran... Sannsynligvis er det bedre moment på 2 litringen med kompressor?

Jeg ser etter en IS200 m manuell kasse for så å evt. ettermontere kompressorkittet.
Den skal brukes litt på bane når det er vått, men mest i hverdags kjøring.. Og litt frem/tilbake Rudskogen/Våler med henger.

Jeg kjører EVO 4 RS med øhlins racing dempere og stive fjærer til daglig nå.. lengter etter noe som er komfortabelt.......

Erland

#57166  av MR2PÃ¥l

Skal prøve å stoppe den neste gang jeg ser den. Og få han inn på forumet :D

MR2PÃ¥l :lol:

#58117  av Kebab gud

er en god del mer enn bare 1 med kompressor i norge ..
har faktisk sett 3 stkk tilsalgs på autodb samtidig for ca et årsiden..
alle over 330.000 :/

#58209  av EVO4

Kebab gud, takk for info!

Da er det håp! :D

#58225  av EVO4

Minimum 25.000 av de kronene er avgift til det offentlige.. dvs. ekstra avgift på 50hk og mva av den.
 #58229  av Mr2 Mk2

EVO4 skrev:IS200 er ikke veldig sprek! En slik bil ville trives med den kompressor pakken man kan få som ekstra utstyr.
Har noen prøvd bilen med en slik motor?

Erland
Monterte en slik en på jobben,ikke personlig men..Forskjellen var visst som natt og dag,hehe noen uker etter monteringen kom bilen inn igjen med en stygg smell :twisted: Men bilen går som en klokke enda,var inne igjen for rundt 1mnd siden på service..Men har ikke fått testet den selv enda :(

#60719  av Oas

btw trd har en supercharger til is200

#60834  av Erlend

Jeg har lest på det engelske Lexus-forumet, hvor det er mange som har montert TTE-kompressor, at IS200en deres endelig er blitt bilen den skulle ha vært. Akkurat perfekt pulver til bilen, dannet i byen og vill nok ved litt aktiv kjøring :) Ingen som angrer der iallefall!

#67004  av lexusmann

MR2Pål skrev:Tror det går en slik her i Sandnes, men er ikke sikker. Har ikke prøvd den nei.

MR2PÃ¥l :)
Det er mulig det er meg det er snakk om, jobbet en liten peride i Sandnes i sommer. Har en Lexus IS 200 Sport med TTE kompressor, og den går som et uvær!!!!!!

#67256  av Alexander G

Denne som var på super street treffet i Haugesund?
Meget fin bil du har! Og velkommen til forumet!

Eg snakket med deg, bergenser med mørk grønn Mr2 mk2.

#67509  av lexusmann

Alexander G skrev:Denne som var på super street treffet i Haugesund?
Meget fin bil du har! Og velkommen til forumet!

Eg snakket med deg, bergenser med mørk grønn Mr2 mk2.
:D

#67510  av lexusmann

Tusen takk Alexander G, det er fint å endelig få litt anerkjennelse blandt kjennere....Virker som et veldig bra forum, synes jeg!!! :lol: