TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Honda accord typeR

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #57298  av tbergstad

Bestevennen kjørte til sverige og hentet en accord type R igår... Fy steike han hoppi ta.... For en vill bil! Kan ikke si noe annet en at honda lager gode sportsbiler.. Grusomt god girkasse, vilt turall, og herlige bremse.. Skal knipse noen bilder av doningen ikveld..
 #57332  av chris

tbergstad skrev:Bestevennen kjørte til sverige og hentet en accord type R igår... Fy steike han hoppi ta.... For en vill bil! Kan ikke si noe annet en at honda lager gode sportsbiler.. Grusomt god girkasse, vilt turall, og herlige bremse.. Skal knipse noen bilder av doningen ikveld..
Søskenbarnet mitt har en sånn en. Har sneket meg til en prøvetur også. Heftige greier 8)

#57355  av @lpher

Gromme biler det ja... :) Menneh...forhulsdrift er ikke for meg ihvertfall :D

@lpher

Mhm

#57384  av Maverick

Har kjørt en sånn en i 3-4 timer jeg og .. *sukk*

#57385  av ST205RR

@lpher skrev: Menneh...forhulsdrift er ikke for meg ihvertfall :D

@lpher

Da er vi 2 :D

#57387  av tbergstad

Kjente egentlig lite av at det var en framhjulstrekker.. Dro ikke noe i rattet. Den er så kompakt og god ellers at det gjør ikke noe at det er framhjulstrekk..

#57389  av ST205RR

Prøvde en civic type-R på ACR i mo i rana,kuul bil med rått turtall
understyrte litt men det er vel normalt på bane med forhjulstrekk

så all ære til honda :!:

liker bare rwd og awd bedre enn fwd....
 #57410  av FalcoN

tbergstad skrev:Bestevennen kjørte til sverige og hentet en accord type R igår... Fy steike han hoppi ta.... For en vill bil! Kan ikke si noe annet en at honda lager gode sportsbiler.. Grusomt god girkasse, vilt turall, og herlige bremse.. Skal knipse noen bilder av doningen ikveld..

På verdaln?....hmm...vært moro å sett :)

#57420  av chris

tbergstad skrev:Kjente egentlig lite av at det var en framhjulstrekker.. Dro ikke noe i rattet. Den er så kompakt og god ellers at det gjør ikke noe at det er framhjulstrekk..
jeg synes det dro som faen i rattet jeg, når man runda 6000 rpm. når jeg dro ut førstegiret og kasta inn andre, så fikk jeg jo hjulspinn. veldig mye torque-steer som det heter, på høyt turtall. ellers helt nydelig å kjøre. ikke like bra styrerespons som jeg er vant til, men mycket bra. savna faktisk litt mer sidestøtte i setene også.

VTEC er rått!!

#57449  av supratt

Mulig den har drift på "feil" hjul, men jeg har kjørt ringer rundt mange RWD og andre hissige med Accord-R... :twisted:

Den har meget gode kjøreegenskaper som overgår MANGE RWD og ber om å bli pisket hele tiden. :wink:

Den bilen er helt utrolig og med "bare 212HK " Det høres ikke så rått ut, men når V-TECH,en slår inn på denne motoren som er håndbygd by the way så kan man få hjertestans iallefall første gangen.Og man får lyst til å gjøre det igjen :twisted: :twisted:

#57462  av chris

supratt skrev:Den bilen er helt utrolig og med "bare 212HK " Det høres ikke så rått ut, men når V-TECH,en slår inn på denne motoren som er håndbygd by the way så kan man få hjertestans iallefall første gangen.Og man får lyst til å gjøre det igjen :twisted: :twisted:
som om jeg skulle sagt det selv :twisted:

#57475  av @lpher

Feck...må være alderen som holder på å ta meg :D Kan ikke tenke meg annet en sekser og bahjulstrekk jeg :D

@lpher

#57628  av veghar

Hmm.. Toyota har jo også VVTLi som det heter som er stort sett samme greia som Vtec. begge motorene KLIKKE på 6000 omdreininger.

Har prøvd både Corolla T-sport og Celica T-sport...

De bilene har begge 192HK og det er RÃ…TT.. like arti hver gang.
Så anbefaler dere som ikke har prøvd de bilene å prøve toyota sinn versjon også.. Har Prøvd Corolla T-sport mot Civic type R. Og de gikk ganske likt.

Har hørt mye snakk om at de skal sette en sånn motor i neste versjon MR2 også.. og det må jo bare flytte bra på seg.. =)

#57630  av Ninjamannen78

supratt skrev: Den bilen er helt utrolig og med "bare 212HK " Det høres ikke så rått ut, men når V-TECH,en slår inn på denne motoren som er håndbygd by the way så kan man få hjertestans iallefall første gangen.Og man får lyst til å gjøre det igjen :twisted: :twisted:
Ikke for å flisespikke, men motoren er ikke håndbygd. Toppen derimot, er polert for hånd for best mulig "flow".