TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #56929  av Lennard

Jeg har tenkte å kjøpe meg en MR2 mk2....
SÃ¥ kommer "the million dollar question": hvilken model er
det som er "beste" å kjøp?

Jeg har drevet å lest en god del om mk2, og har kommet frem til at 92 modelen virket som den mest ideel å kjøp... Den er billig å omreg. Har større bremser enn tidligere modeller. Sliter ikke med de dårlige "90 model bak demperen". Feter bakdekk (225 isteden for 205). Correct me if I'm wrong.

#56931  av CelicaTurbo

beste salgsargumenter for en 92+ modell som jeg kan komme på er større bremser, den kortere girspaken og frontleppen som jeg synes er noe tøffere.. Selve dekkene er ikke så viktig siden de fleste endrer dette selv uansett, og forskjellene i hjuloppheng er nok mer en smakssak men 92+ modellen skal ikke være like overraskende i oppførselen da; mer forutsigbar og mer tilgivende :wink: Bare pass på at det er en "ekte" 92-modell da for jeg har sett flere 1. revisjonsmodeller solgt som 92-modell.. Letteste måten å se det på er frontleppen og girspaken..

#56937  av chris

.. og rattet.. og om det er ett skråstag eller to kryss-stag i motorrommet. ekte 92 har to stag i kryss.

92+ har også abs og servo som standard, mens det var ekstrautstyr på 90/91, pluss at de er en del lavere enn 90/91. ser ikke ut som den står på stylter liksom.

#57188  av Lennard

Hva var det egentlig som var feil på 90 modellene. Ble ikke problemet fikset til 91?

#57190  av hovik

Problemet med 90/91 var at mange gikk i grøfta fordi den slapp bråere bak enn hva folk var vant med. 92+ slipper noe tidligere og mykere, så om endringene til 92 er positivt eller negativt kommer an på kjørestil.

Større bremser og andre småendringer på 92 mod. er ikke å forakte.

#57192  av larsst185

er min "ekte92" Er vertfall 92 modell men har bare et stag i motorrommet...
Vedlegg
mr2.jpg
mr2.jpg (252.9 kiB) Vist 1034 ganger

#57250  av CelicaTurbo

Det er ikke det nei, det er nok heller en "sen 91 som er solgt som 92-modell".. Revisjonsendringen er av alle biler produsert etter desember 91 så en god andel av bilene som ble solgt først i 92 er ikke av den nye revisjonen..

#57258  av kennethx

Jepp, akkurat som noen sier de har 92 modell Carlos Sainz. De rullet alle ut fra fabrikken i 91. min nr 2161 er REGISTRERT 12/91. Så hadde kjøper ventet til etter nyttår, så hadde den "blitt" en 92 model....som Krisian påpeker....

#57269  av CelicaTurbo

men så skal det være sakt at alle forhandlere begynner å selge "neste års modeller" allerede tidlig på høsten året før så slik sett er det bare naturlig å kalle en bil som er solgt i slutten av 91 for en 92-modell :wink: Men grensen er ganske flytende da så det er vel mest snakk om synsing..

#57270  av bose

syns felgene bak var mye tøffere enn felgene foran på det bildet der :P

#57336  av chris

larsst185 skrev:er min "ekte92" Er vertfall 92 modell men har bare et stag i motorrommet...
som celicaturbo sier, det der er en 91 modell. ser det på frontleppa også.