TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kom over bilder av en smart løsning pÃ¥ bassere

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #57419  av Ace

Ettersom jeg driver å planlegger hvordan jeg skal bygge anlegg i mr2'en driver jeg å se litt på forskjellige løsninger. Kom over noen bilder her som ikke så så dumt ut gitt....

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

#57424  av Ace

i molded these boxes to fit in small compartments behind both seats. in the later models toyota put their factory subwoofer in here. mine was just a storage compartment :(

the mold was made of fiberglass and then i made the walls out of concrete. it was a 70-30 mix of recyled styrafoam pellets and mortar mix with equal parts mortar and coarse sand. a latex bonding agent called moose milk was added to hold it all together.

these boxes were built specifically for the Image Dynamics IDQ 8" midbass and the IDQ 52 midbass drivers. the 8" has approx .28 cf of airspace and the 5" has a small sealed compartment about .02 cf.

for the baffle i used 3/4" MDF and then made 1" mounting rings for the 8's and 1/2" rings for the 5's. then everything was sealed and screwed down and about a gallon of bondo was slapped on top. after a ton of sanding i used a spray on filler, sanded that with 600, then buffed it out with a 2 step compound system. the paint i used was just plasti-kote engine enamel #203 black and about 5 coats of enamel clear coat. the paint was buffed out after each coat, to give it some depth.

#57439  av CelicaTurbo

ser ut som en bra løsning det der, men du må jo da bruke høytalere som egner seg til å spille bra med såpass lite volum på kassen da.. aner ikke hvem som kan levere noe slikt men Alpher har gjerne noen tanker om det :)

#57442  av angrykid

MEGET lekker løsning på de der, ja :D Falt for de der med en gang jeg. hehe.

Sånn finish liker jeg, vil tro at det er fullt mulig å få til noe slikt uten så alt for mye pes. :)

Få tak i elementer som liker seg i lukka, små kasser, og bygg deretter.

#57443  av tojo

Rockford fosgate Punch serie`s 8" kan spille i forholdsvis små lukkede kasser(anbefalt 10,8liter)
Infinity KAPPA Perfect`s 10" har en anbefalt lukket kasse på 17liter.

#57447  av CelicaTurbo

problemet er vel at dem oppbevaringsboksene der er mindre enn 10 liter, men det er mulig man kan utvide boksen ved å bygge oppover da..

#57451  av Ace

Jo ja seff må man finne noen element som trives i liten kasse. Men jeg må si at jeg ikke liker helt løsningen ved å trøkke inn 2 kasser bak setene hvor elementene så og si slår deg rett i ryggen og ser endel bø-mekk ut.(telemarksutrykk)

Vil gjerne gjøre det ordentlig når det først skal gjøres. Rommene i seg selv er ikke 10 l som celicaturbo sier, men som han oxo sier må det være mulig å få til å bygge litt videre i høydene på en eller annen måte oxo få fylt det ordentlig tett i etterkant :roll:

Får se hva jeg finner på.... Skal få lagt ut bilder når jeg setter igang. Ikke sikker om det blir sideskjørter før sub eller omvendt.

koster å være kar :(

#57472  av @lpher

Hmm...om man får de derre kassene tette nok...og med dempematte på de innvendige veggene....så skulle jeg tro det ble godlyd...(nesten) regardless av størrelse på kassa :)

Er bare en måte å finne det ut på da :D

@lpher

#57478  av angrykid

Om jeg finner ut mål å slikt til kassa, og finner ut hvor mange liter den blir på, klarer du å finne elementer som passer til volumet, alf? :D

Vil tro jeg blir å kjøre 2x8" i tilfelle det er plass.. hvis ikke, så blir det 1x8" og 1x6" på hver side, slik han fyren her har gjort det. :)

AK

#57486  av @lpher

angrykid skrev:Om jeg finner ut mål å slikt til kassa, og finner ut hvor mange liter den blir på, klarer du å finne elementer som passer til volumet, alf? :D

Vil tro jeg blir å kjøre 2x8" i tilfelle det er plass.. hvis ikke, så blir det 1x8" og 1x6" på hver side, slik han fyren her har gjort det. :)

AK
Shure :) Bare finn ut hva du har plass til du :)

@lpher