TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fremdeles dynamostøy

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #57973  av SupraTurbo

Da har jeg omsider fått flytta siste signalkabel til midtkonsollen og bak langs midten i stedet for sammen med ledningsnettet bakover på venstresiden. MEN;;; fremdeles dynamostøy? JA.... :(

MÃ¥ nok investere i ny kabel i morra.

Den gamle var ikke en gammel rockfordkabel nei Alf, var nok en kabel mest beregna på hus antageli... :? Får se i morra.

Blir det bra i morra eller? Ka e opplegget da? Bare spille musikk som fan å bli premiert etter at støyen har lagt seg... :D ?

#57974  av KK-ma70

Prøvd å korte inn minusledningen? og at det ikke er noe lakk o.l. mellom kabelskoa og "groud" Fikk tips om dette når jeg holt på, men kan ikke si det hjalp noe til meg. men det skader ikke å prøve...

#57975  av SupraTurbo

KK-ma70 skrev:Prøvd å korte inn minusledningen? og at det ikke er noe lakk o.l. mellom kabelskoa og "groud" Fikk tips om dette når jeg holt på, men kan ikke si det hjalp noe til meg. men det skader ikke å prøve...
Spillern og begge forsterkerne er jordet på samme sted; Bak i setefeste hvor lakken er pussa bort + at det er taggskive under kabelskoen. Skal være bra jording det altså. Kan ikke finne noe bedre punkt enn det jeg...

#57982  av @lpher

SupraTurbo skrev: Spillern og begge forsterkerne er jordet på samme sted; Bak i setefeste hvor lakken er pussa bort + at det er taggskive under kabelskoen. Skal være bra jording det altså. Kan ikke finne noe bedre punkt enn det jeg...
Er ikke sånn galvanisert (eller hva det nå er) skrue vel?
Slikt fører ikke strøm spesielt bra....

@lpher

#57997  av Levin GT

Har et par tips angående "dynamostøy" i høyttalerne.......

1. trekk + kabelen (den tykke røde) til forsterkeren langt vekk fra signalkabelen (de to blå, left/right)...Gjerne på andre siden av bilen..

2.Ekstra jording av dynamoen er fint.

3.Ved eksreme tilfeller.....Pakk + kabelen til forsterkeren inn i sølvpapir...

#58006  av TrustNo1

Du kan også prøve å trekke en liten kabel fra chassiet på spilleren til chassiet på forsterkeren, støy skyldes ofte potensiellforskjeller på enhetene og gjør at det blir strømføring i signalkablen. Dette vil gjøre at du unngår det problemet.

#58016  av SupraTurbo

Tja, må vel få fiksa det i løpet av dagen. Ska ha ny kabel å så får vi sjå om det kjem seg eller itj, men mage råd der eg itj ha hørd før.

#58050  av @lpher

SupraTurbo skrev:Tja, må vel få fiksa det i løpet av dagen. Ska ha ny kabel å så får vi sjå om det kjem seg eller itj, men mage råd der eg itj ha hørd før.

Let me put it this way..om man følger den lista dær slavisk...og ikke blir kvitt støyen...er det på tide å skifte bil! :D ....noe jeg NEKTER å tro er tilfellet hos deg :D

@lpher

#58090  av SupraTurbo

KK-ma70 skrev:skifter du bil, får du JÆVEL`n på nakken :evil:
Bi FANITJAKTUELT heller. :D

Kjøre heller utn anlegg.... Men det verke som d bi bra. Ha fått inn nesten alt igjen no. Men mått ha en pause før eg bi helt ferdi.

#58112  av CelicaTurbo

hos meg grunnen dynamostøyen i at jeg hadde to litt for lange signalkabler som var kveilet sammen, og den ene kveilen lå oppå den andre signalkabelen.. :oops:

#58136  av @lpher

KK-ma70 skrev:skifter du bil, får du JÆVEL`n på nakken :evil:
Hi hi hi :D Sånn kan det også sies. LOL :D

@lpher