TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fuelcut sensoren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #58201  av vegar85

hvor er fuelcut sensoren?? vist jeg skrur mye opp på boostcontroleren så kutter den på 0.8. vist jeg skrur litt ned kan jeg lade 1.1 bar. skjønner ingenting jeg nå....... :cry:

#58236  av CelicaTurbo

hm, du har ikke tilfeldighvis en slik boostcontroller som du plasserer i kabinen, og har plassert trykkmåleren på samme slange :wink:

#58262  av vegar85

nei. har nok ikke det....

#58295  av CelicaTurbo

trykkmåleren som ECU bruker for fuelcut står på samme vakumkrets som du forhåpentlighvis har koblet trykkmåleren til kabinen til. Jeg ser egentlig bare en forklaring og det er det at trykkmåleren din er koblet til wastegaten slik at den viser lavere trykk enn hva du egentlig har, og dermed tror at trykket for fuelcut synker mens egentlig er det bare måleren som viser mindre og mindre. Men, du sier at det er koblet korrekt så da kan ikke jeg forstå at det kan være andre ting som fører til dette :(

#58316  av vegar85

jeg har koblet trykkmåleren på sammme sted som den orginale trykkmåleren. brukt samme vakumslange.

#58330  av CelicaTurbo

jeje, da kan jeg ikke hjelpe deg :? Du spør i første post hvor fuelcut sensoren ligger, det er trykksensoren som står på torpedoveggen..

#58344  av vegar85

er det bare å ta av ledningen på den? eller hjelper ikke det...? eller skalman tu ut den vakumslangen å bende den??? vist jeg ikke er helt på jordet og ser på feil sted.

#58348  av CelicaTurbo

ta ut slangen og plugg en skrue i den, og sett en slangeklemme på så er du sikker på at det er tett. Om du drar ut pluggen får du feilkode og ECU vil istedet bruke luftmengdemåleren som grunnlag for fuelcut (så du kommer ikke noe lengre på det viset)..

#58354  av vegar85

takker for svar. dette skal prøves i kveld. he he. får håpe alt går bra.....

#58430  av vegar85

det virket det :D . tør ikke skru opp så mye trykk men 1.2 bar gikk det. jeg er fornøyd med det jeg. syntes det går veldig bra. hørte heller ikke noe tenningsbank. :D

#58446  av CelicaTurbo

hehe, greit med en enkel hobbyløsning da, men nå har du jo ingen fuelcut ved overtrykk i det hele tatt så du får bruke foten istedet :wink:

#58485  av vegar85

ja må ta det pent nå. luere på om det er den sensoren som er ødlagt. kansje jeg skal kjøpe en ny.

#58486  av CelicaTurbo

det er jo faktisk mulig at sensoren kødder, men det er enklere om du låner deg en sensor fra noen andre i området om du har muligheten til det, bare for å verifisere at sensoren er problemet altså, en kort kjøretur eller to skulle vel holde til å finne ut det? :wink:

#58490  av vegar85

ja, den var ikke dum. jeg kan jo høre med rune om å prøve han sin.

#58882  av GT4 CS

Yo vegar Du kan gjerne låne min. Jeg byner på jobb fredag, så bare og ringe utpå ettermiddagen så skal du få låne den