TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støydemping

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #52049  av CavemaN

Hei!

Har nettopp rivd ut omtrent alt av interiør i min Celica MK7.

Har planer om å støydempe ved bruk av brownbread asfalt matter.

Hvilke områder bør man bruke mest tid på å dempe?

Er det noen områder man bør legge 2 lag?

brownbread demper visstnok 3 ganger så bra med 2 lag.

På forhånd takk
Morten

#57998  av Levin GT

Asfaltmatter er en veldig god ting å bruke til støydempende.....Det har jeg gjort......
De er litt dyre, spesielt hvis man trenger 10-12 stk,så blir det penger utav det....Riv av folien på undersiden og lim de inn i bunnen....Bruk varmluftpistol og varm de godt opp eterhvert så du limer de på plass,da blir de elastisk og former seg til profilene.....Mest støyisolasjon bør du ha på insiden av hjubuene bak....Vil ikke si at du trenger to lag,men du kan legge de tettere her.....

#58075  av CavemaN

Takk for svar:)

Har bestilt 2 stk 10 meters ruller med Brownbread støydemping.

Kjøpte B&D varmepistol igår :)

Har venta i 6 uker på støydempinga nå, skal komme til uka eller uka etter.

Har alt av anlegget også, kjipt å vente på dette=/

#58400  av Restyle

Hei.

Jeg selger en meget spesiell industriell støydempemasse, som demper veldig veldig bra. Dette er en rimlig løsning som er veldig god å bruke på de områder hvor du ikke kommer til med Brown Bread'en din. Massen er tilsvarende til db-axe fra Stinger, bare den er enda litt bedre!

Ta kontakt hvis du trenger noe slikt.. :)

Mvh

#58409  av CavemaN

Hva ligger prisen på per boks, og hvor mye dekker den?

MÃ¥ jo ha endel lag for at det skal dempe ordentlig.

#58417  av Restyle

Hei.

1.5-2.5mm "våt" påføring (hever til ca 3-4 mm) er det mest effektive. Dette skal tilsvare 1-2 lag asvalt.

Tror prisene var slik - men lover ingenting: (Må på kontoret for å finne pris)
1 liter kr 298.-
5 liter kr 998.-
20 liter kr 3498.-

Vi brukte ca 5 liter til bagasjerommet og baksetene. Da var vi vel kanskje litt spandable..

#59278  av Techpoint

Levin GT skrev:Asfaltmatter er en veldig god ting å bruke til støydempende.....Det har jeg gjort......
De er litt dyre, spesielt hvis man trenger 10-12 stk,så blir det penger utav det....Riv av folien på undersiden og lim de inn i bunnen....Bruk varmluftpistol og varm de godt opp eterhvert så du limer de på plass,da blir de elastisk og former seg til profilene.....Mest støyisolasjon bør du ha på insiden av hjubuene bak....Vil ikke si at du trenger to lag,men du kan legge de tettere her.....
Brownbread er endel billigere enn asfaltmatter,

En shoproll på 10x0,6meter koster ca 2000kr.

#59279  av Techpoint

Restyle skrev:Hei.

Jeg selger en meget spesiell industriell støydempemasse, som demper veldig veldig bra. Dette er en rimlig løsning som er veldig god å bruke på de områder hvor du ikke kommer til med Brown Bread'en din. Massen er tilsvarende til db-axe fra Stinger, bare den er enda litt bedre!

Ta kontakt hvis du trenger noe slikt.. :)

Mvh
Har du noen tester på at dette er bedre enn dB-axe, og hva heter massen?