TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#58182  av Erlend

Det var synd å høre at turboen din gikk føyka, Markus, men jeg ser at et tilbakeslag bare setter deg i startblokka klar for et enda sterkere løp igjen! :D Herlig altså...med de nye delene er det iallefall INGEN tvil om hvor Norges råeste MR2 holder til, det er i Sandnes det! Gleder meg utrolig til å følge med videre på byggingen, dette er sånt som ellers bare skjer i drømmene mine 8) Lykke til fremover, og husk kameraet! :)

#58226  av erling

Ser man det ja! :D Ser ut for at jeg må ta en tur ned og inspisere litt snart! Bilde

#58296  av MR2turbo

Takk for det erlend :)
Tro rikke je hadde klart å holde motivasjonen oppe for å "haste" meg gjennom motoroverhaling om jeg ikke hadde gitt meg den gulrota det er å glede seg til resultatet av dette...
Akkurat nå om dagen er det ikke så mye å ta bilder av, holder mest på med sånne ting som ikke er så fotogene... hehe.. Finpussing av detaljer, rengjøring, lakking av smådeler osv...
erling skrev:Ser man det ja! :D Ser ut for at jeg må ta en tur ned og inspisere litt snart! Bilde
Ser man det... Nordlendinger og som svinger innom å kikker... :mrgreen:
Bare si i fra når så er det bare å komme, kansje det kan bli en liten øll eller to og... ;)

#58458  av MR2turbo

kort oppdatering, før senga kaller ;)

har satt sammen girkassa i dag, den har vært i sine respektive små deler for inspeksjon, sånn at alt er i orden når den skal ut på nye eventyr...
Hadde en liten rasle lyd i den som det viste seg at antagelig stammet fra ett lite metall-fremmedlegme som var kommet inn... kansje fra Japan hvor kassa kommer fra..
Så nå er det bare å maskere den så er den klar for litt fancy lakk ;) kan ikke ha for mange ulakkerte deler i motorrommet... hehe

Da jeg åpnet kassa fant jeg og ut at LSD-diffen ikke er orginal... som jeg mistenkte... den har virket for brutalt til å være en orginal del.... Det er en Cusco LSD... :) må jo komme noen positive overraskelser og...hehe

ellers så er tanken ute og klar for sine modifiseringer... Fuel komponentene er i stavanger men venter på at toll-mannen skal gjøre sitt... :roll: ....................alle er så trege....................hmmmm.............hardt å vente ;)
Skal prøve å få tak i rør o.l. i morra så jeg kan gjøre den klar i løpet av kvelden... må bygge om alt som har med strøm, og bensin rør der...

ellers så fikk jeg montert på gitter på scoopet under IC i kveld, for å hindre at alt for mye grus o.l. kommer inn på kjøleren... scoopet skal jeg prøve å få sprøytesparklet i morra... må ha litt finish på det og.. :)

Slanger til mekanisk oljetrykksmåler er lagt opp, men det gjenstår en final decicion på hvor måleren skal stå... det er ikke no sånt bling bling instrument men et hardcore oljefyllt ett... så jeg må nøye vurdere hvor det passer inn...

"bung" for olje-temp har jeg og sveiset inn i bunnpanna, hadde den på toppen av motoren før..

Skal og ha en oljekjøler på motoren... har uttak til den, men er ikke helt sikker på hvor det er greiest å ta inn returen fra den.. noen tips??

....sånn det var dagens lille... kom gjerne med synspunkter og tips av alle slag, er fort gjort å overse detaljer når jeg holder på å modde "alt"...

...trøtt og sliten... ...litt lei, men gir ikke opp for det... ville helst bare slappa, av men opplevelsen det forhåpentligvis blir med resultatet, gir krefter... God natt... :P

#58475  av CelicaTurbo

hva med å ta returen fra oljekjøleren til turboen? Orginalt kommer vel oljen til turbo direkte fra den orginale oljekjøleren, men egentlig har jeg ikke grunnlag for å vite noe særlig om optimal plassering av oljekjøler, det er bare ment som et forslag :wink: På den annen side, når jeg tenker på det bør du vel ha termostat på oljekjøleren for å hindre overkjøling og da bør den jo ikke kobles til turboen akkurat.. Jeg ser også for meg at det ikke er lurt å sette returen til bunnpannen pga at du da åpner en løkke fra trykksiden som oljen kan gå uten å smøre noe som helst (og dermed minke oljetrykket?).. Bare synsing, jeg foreslår egentlig å søke litt på mr2oc.com, samt at dem har nylig hatt en lengre diskusjon om oljekjøler på ST205 (3. gen motor) på http://www.gt4oc.com sitt forum..

#58481  av erling

MR2turbo skrev:Da jeg åpnet kassa fant jeg og ut at LSD-diffen ikke er orginal... som jeg mistenkte... den har virket for brutalt til å være en orginal del.... Det er en Cusco LSD... :) må jo komme noen positive overraskelser og...hehe
Var ikke så vanskelig å merke noe ekstra snop der ja. :D
MR2turbo skrev:Skal og ha en oljekjøler på motoren... har uttak til den, men er ikke helt sikker på hvor det er greiest å ta inn returen fra den.. noen tips??
På Golfen min var den i serie med filteret, det var oxo en termostat der som jeg kobla vekk. Hadde det funka med en sånn "sandwich"? :)

#58488  av CelicaTurbo

jeg tror ikke en slik sandwich funker med mindre den er spesiellt designet for oljekjøler.. problemet er vel at man må ha en lavtrykk- og en høytrykkside for å få oljestrøm gjennom kjøleren? I tillegg må ikke oljekjøleren hindre strøm til vitale deler så det er ikke godt å si hvordan det er best å koble det der om man samtidig ønsker å bruke termostat. Uten termostat risikerer man at oljen ikke blir varm nok til å smøre skikkelig ved normal kjøring, eller at det tar særdeles lang tid før oljen blir varm.. :?

#58498  av erling

CelicaTurbo skrev:jeg tror ikke en slik sandwich funker med mindre den er spesiellt designet for oljekjøler.. problemet er vel at man må ha en lavtrykk- og en høytrykkside for å få oljestrøm gjennom kjøleren?
Stemmer vel det ja.. :)

(PÃ¥ min ble olja for varm, antagelig pga ettermontert turbokit)

#58524  av MR2turbo

takker for tips da, men går ikke for noen sandvich løsning.. Kobler på uttak etter filteret, og det å ta den inn ved turboen er kansje ikke så dumt Kristian, men den må bare inn som en dobbel kobling, så jeg både mater turboen og oljekanalen... samtidig vil og turboen få oljetrykk dersom jeg monterer temostat...

Kan ikke sende retur til bunnpanna nei, da blir jo hele smøresystemet bypasset av den... :)

Fikk en liten pakke fra amerika i dag.. fuel-pumpe og regulator+ noen AN-koblinger.. :) så meget godt ut... den pumpa var ikke liten, se i forhold til 20-pakka med sig. som ligger ved siden... ;)

-Edit- la til større bilde...
Bilde
Vedlegg
fuelcomponents.jpg
fuelcomponents.jpg (54.62 kiB) Vist 766 ganger
Sist redigert av MR2turbo den 31 aug 2004 19:42, redigert 1 gang totalt.

#58536  av TomG

Nice!
Same FPR som meg jo..hehehe

Snakka foressten med Jeffrey, han er nesten klar....

T

#58541  av MR2turbo

TomG skrev:Nice!
Same FPR som meg jo..hehehe

Snakka foressten med Jeffrey, han er nesten klar....

T
takker ;)
så da vet du om FPR'en funker godt og da :)

Hva vil "nesten klar" si?? hehe
hadde han fått rådene nå?

#58589  av CelicaTurbo

jøss, største pumpen jeg har sett gitt :D

#58601  av bose

HÅHÅY!! den skulle da pumpe så det holder :D

#58694  av TomG

Yep, FPR funker som juling, men det er en god ide å skaffe et meter, slik at du kan lese av trykket.

se på venstre side på bildet.

Bilde

#59155  av MR2turbo

Jobber ed ombygging av bensintanken, tror det blir store nok dimensjoner på det hvertfall... :)
bygger om til uttak i bunnen av tanken. -10 AN fittings og 5/8" rør på supply siden, videre med -8AN fittings / 1/2" id slanger til fuel rail, og -6AN fittings / 3/8 slanger og rør fra fuelrail til fpr og til tank...
Så legger jeg opp med ny strøm og relè styring av fuelpumpa..

Tom, Nå er meteret på plass i FPR'en ;) fikk tak i samme dag som den kom.. må jo ha det for å justere trykket... :)
...og får du fatt i jeffrey, kan du be han om å ringe meg, asap ;)

Så planlegger jeg litt show-effekter, så jeg får se hva det blir ut av det... blir hverfall ikke no voldsomt, men litt sånn "kom å se på meg" til utstillingsbruk ;)

i går kom oljetrykksmåleren på plass i bilen, og så kutta jeg til teppet i bagasjerommet sånn at det passer når intercooleren står i... :)

.....venter fortsatt på motordelene... :?

noen som har peil på hva slags termostater du kan bruke på oljekjøler?
Har aldri montert det før...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 49