TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tønsberg Supra?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #57729  av @lpher

http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... ight=supra

Noen som har noe info om denne bilen?

Hmm....ikke helt sikker på hvem's Supra dette er...kan ikke si jeg har sett den før...og jeg LETER virkelig ...men det jeg ER sikker på er at det ikke er samma bil som ble nevnt en anen plass i denne tråden ihvertfall

Dette er en US-utgave...Royal Shapire Pearl heter fargen...mest sannsynligvis senket....umulig å si for sikkert da kameramobiler KAN stretch'e litt både hær og litt dær

Den har disse felgene: (som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på)
http://bilder.ts-ogn.no/?album=/alpher/ ... e=eryh.jpg

Noe som kan være en RMM-spoiler bak....sideskjørt...ikke sikker på hvilke...og en saftig tut bak OM...fargen er original så er bilen en 97 eller 98 modell....

@lpher
Vedlegg
SannerPhoto013.jpg
SannerPhoto013.jpg (51.37 kiB) Vist 4486 ganger

#57760  av Turbotrille

Hei hei hei, nå tror jeg vi må roe ned hormonene her. :?

De bildene du har der er av forskjellige biler. :shock:

Den som står med Karbonpanser er den her fra Bergen, og ja, den er senket.

Den er på bilde 1-4 + 8-10 + 14.

12,11,6 og 5 er jeg ikke sikker på om er den samme bilen.

De felgene som står på de eldste bildene er Anterra 309 tror jeg, ihvertfall Anterra.
Han har nå fått nye felger, 10.5X17 eller 18 bak, og litt mindre fremme.

Og ja, det går en blå supra til i landet, tror den holder til i Tønsberg, kom ihvertfall til Norge for noen få måneder siden.
Den har vanlig vinge, felger med gullpolert senter og blank kant, singelturbo og eller endel kjekke detaljer.
Den fikk skilt for noen få uker siden, måtte til Drammen (USA-bil).
Den er det Toyparts som holder på å dulle litt med.

Håper du har fått litt av den infoen du trengte nå. :)

Om ikke, bare til å spørre, det er det du lærer av. :)

#57838  av @lpher

Ok...ble ikke så mye klokere av det dær jeg...men to summarize...hvilke RSP-fargede (mkIV) Supras har vi i Norge pr. i dag da? ..og ikke minst hvem eier dem?

Trille?

@lpher

#57853  av TOYPARTS

@lpher skrev:Ok...ble ikke så mye klokere av det dær jeg...men to summarize...hvilke RSP-fargede (mkIV) Supras har vi i Norge pr. i dag da? ..og ikke minst hvem eier dem?

Trille?

@lpher
Feeeil skilt nummeret starter på kh??og er regga i drammen. Eieren av denne bilen heter Åsulv tønnesland og er en trivelig type fra tønsberg, bilen ble hentet fra statene for en tid tilbake, og har stått her hos meg i Bergen en stund for ommbygging til en "snillere" turbo+mapping og div, MYE seriøse deler på den bilen, husker ikke hvilken felger det var, hvet bare at de heter FOX, stylingen er litt forskjellig men det er mye Bomex på den.
Når det gjelder fargen på bilen så er den ikke lik som den andre med carbonpanser, denne er en lett blanding av mye rart og har et litt rosa skjær i fargen, veldig spesiell farge og tro meg UMULIG å få tak i, ingenting som stemmer, denne bilen er originalt svart og er en 94 modell, så vidt jeg hvet så er det bare 2stk blå supra i Norge, denne og en utenfor Bergen 9?model (trille?)

MVH Erik

#57896  av @lpher

TOYPARTS skrev: Feeeil skilt nummeret starter på kh??og er regga i drammen. Eieren av denne bilen heter Åsulv tønnesland og er en trivelig type fra tønsberg, bilen ble hentet fra statene for en tid tilbake, og har stått her hos meg i Bergen en stund for ommbygging til en "snillere" turbo+mapping og div,
Hmmm....må'kke være så hemmelighetsfull! :D
TOYPARTS skrev: MYE seriøse deler på den bilen, husker ikke hvilken felger det var, hvet bare at de heter FOX, stylingen er litt forskjellig men det er mye Bomex på den.
Når det gjelder fargen på bilen så er den ikke lik som den andre med carbonpanser, denne er en lett blanding av mye rart og har et litt rosa skjær i fargen, veldig spesiell farge og tro meg UMULIG å få tak i, ingenting som stemmer, denne bilen er originalt svart og er en 94 modell, så vidt jeg hvet så er det bare 2stk blå supra i Norge, denne og en utenfor Bergen 9?model (trille?)

MVH Erik
Det forklarer en del ja :)

Så for å forsøke å besvare mitt eget spørsmål...ang norske blå supras...

Tønsberg - Mr. Tønnesland - denne som TOYPARTS har hatt fingrene i...
Bergen - RSP eurospec med Carbonpanser og ville felger.
Bergen - RSP standard-looking Eurospec med Anterra felger.
Enebakk - Lys-lys blå...us-spec...with an outrageous wing! :D

Noen som har noe som helst konkret info om de 3 siste?

On another note...åssen felger er det Mr. Tønnesland skal montere på nå da? :)
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4688

@lpher

#57908  av Turbotrille

@lpher skrev: Så for å forsøke å besvare mitt eget spørsmål...ang norske blå supras...

Bergen - RSP eurospec med Carbonpanser og ville felger.
Bergen - RSP standard-looking Eurospec med Anterra felger.

@lpher
Samme bil, nye felger siden ifjor, pluss panseret også da.
I tillegg har han liggende styling som enda ikke er komt på bilen.
Det skal være en 94 eller 95, mener det er 94.

Det er da denne bilen det er snakk om;
Bilde

#57923  av Amund

TOYPARTS skrev:Feeeil skilt nummeret starter på kh??og er regga i drammen. Eieren av denne bilen heter Åsulv tønnesland og er en trivelig type fra tønsberg, bilen ble hentet fra statene for en tid tilbake, og har stått her hos meg i Bergen en stund for ommbygging til en "snillere" turbo+mapping og div, MYE seriøse deler på den bilen, husker ikke hvilken felger det var, hvet bare at de heter FOX, stylingen er litt forskjellig men det er mye Bomex på den.

MVH Erik
var det ikke blitz felger? gull med crom kant? Spesiell var de uansett.

#57938  av @lpher

Turbotrille skrev: Samme bil, nye felger siden ifjor, pluss panseret også da.
I tillegg har han liggende styling som enda ikke er komt på bilen.
Det skal være en 94 eller 95, mener det er 94.

Det er da denne bilen det er snakk om;
Bilde
Riktig! :D Det var jo det jeg sa jo! ...når du startet posten med å kalle meg hormonell! LMAO :D

Når det er sagt...så misstenker jeg sterkt at det har sneket seg inn ett par-tre bilder som er av en ikke-norsk bil (i bildekatalogen på ftp-severn..under nevnte katalog)...will investigate though :)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 29 aug 2004 10:16, redigert 1 gang totalt.

#57942  av Amund

noe sånt ja.. :oops:

var vist for subaru for han..

#58885  av Oas

stod en supra uten for leiligheten forige uke , det var ikke den på det siste bilde i vertfall den hade fullt body kit og, ikke carbone panser.
kjørte fram og til bake forbi den 3 ganger :D
så turte ikke kome til bake med kamera :roll:
har sett den 4 ganger før kjørende rundt i tønsberg
skal ta bilde vis jg ser den igjen , men hvet ikkehelt om det var den på det øverste bilde, den var i vertfall blå :D

#58888  av spkstrp

Amund: ikke din mr2 som kan skimtes i bakgrunnen på et av bildene i linken øverst i posten ?

#59030  av @lpher

Oas skrev:stod en supra uten for leiligheten forige uke , det var ikke den på det siste bilde i vertfall den hade fullt body kit og, ikke carbone panser.
kjørte fram og til bake forbi den 3 ganger :D
så turte ikke kome til bake med kamera :roll:
har sett den 4 ganger før kjørende rundt i tønsberg
skal ta bilde vis jg ser den igjen , men hvet ikkehelt om det var den på det øverste bilde, den var i vertfall blå :D
Hmm...du får BÅDE ta bilde av den og gi'n TS-OGN-lappe neste gang du ser'n da? :D

@lpher

#59057  av Oas

jepp :D