TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VARIABELT INNSUG

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #5856  av LARS

ER DET NOEN SOM HAR NOEN ERFARING MED Ã… BLENDE VAKUM SLANGEN SOM GÃ…R TIL INNSUGET.
LURER PÃ… OM MAN FÃ…R MER PULVER PÃ… LAVERE TURTALL???????
Vedlegg
spock.jpg
spock.jpg (4.04 kiB) Vist 3657 ganger

#5857  av jumbo

Og det har HVILKEN sammenheng med bikkja? :lol:

#5858  av LARS

BIKKJA ER KUL

#5859  av jumbo

Definitivt!

#5864  av CelicaTurbo

Ser ikke for meg at man får mer pulver av det, på hvilket grunnlag egentlig? :) Må for all del ikke blokkere den slangen da om det er ventilhus ventilasjonen du tenker på :)

#5871  av chris

jumbo skrev:Og det har HVILKEN sammenheng med bikkja? :lol:
Kanskje bikkja har lavt turtall? ikke vet jeg :D

#5887  av Erlend

Bikkja løper såklart rundt i den tredemølla han har bytta ut motoren med :lol: Og den får ikke nok luft stakkar...

#5903  av erling

Er vel endel vakum-slanger på et innsug. Hvilken tenker du på?

#5906  av LARS

TENKER PÃ… DEN SLANGEN SOM GÃ…R TIL VAKUMSKLOKKA SOM STYRER OPNINGEN AV SPJELLET

#5947  av CelicaTurbo

Tenker han mener TVIS jeg for der er det en vakumklokke som styrer åpningspunktet. Jeg har sett en del kommentarer på andre forum om folk som beskriver flere måter å kontrollere/eliminere TVIS på, men de flestes oppfatning er at det er greiest å la det være i fred.

Vel, har du ikke en turbomotor har det ingenting for seg å åpne TVIS på tidligere turtall, da taper du heller dreiemoment. På en turbomotor kan det ha noe for seg å åpne tidligere om du kjører høyt trykk med en turbo som pusher mye luft, men på en turbomotor er også signalene fra luftmengdemåleren med på å bestemme når TVIS skal åpne mener jeg, så også her er det ikke nødvendighvis noen stor vinning..