TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bygging av Stereo i Celica MK7

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #58305  av CavemaN

Halla :)

Nå begynner delene å dukke opp her, tok bare 2-3 måneders tid å få dette igang ja!

Har allerede Clarion DXZ 948RMP headunit, og resten av anlegget blir totalt Rockford Fosgate.

Får vel holde denne tråden oppdatert etterhvert som bygginga går fremover, her først er noen bilder fra bygginga av basskasse :)
Vedlegg
Litt accessories fra @lpher :)
Litt accessories fra @lpher :)
Stereobygging 001.jpg (206.54 kiB) Vist 2673 ganger
Ferdig trukket
Ferdig trukket
Stereobygging 009.jpg (110.79 kiB) Vist 2647 ganger
Fattern hadde mye glupe ideer som gjorde at det å bygge ei tilnærmet perfekt kasse igrunn var ganske enkelt!
Fattern hadde mye glupe ideer som gjorde at det å bygge ei tilnærmet perfekt kasse igrunn var ganske enkelt!
Stereobygging 005.jpg (144.15 kiB) Vist 2653 ganger
Kassa begynner å ta form
Kassa begynner å ta form
Stereobygging 004.jpg (98.18 kiB) Vist 2652 ganger
Planlegging er halve jobben!
Planlegging er halve jobben!
Stereobygging 003.jpg (113.03 kiB) Vist 2655 ganger

#58309  av CavemaN

Her er noen flere bilder, kassa er bygget i 70 graders vinkel for å passe inn bak baksetene i Mk7. Kassa er på 37 liter ca, pga speaker displacement og sånt.

Det jeg venter på nå, (og forsåvidt har venta på i 6 uker allerede) er 20 meter Brownbread støydempingsmatter! Disse skal visstnok være her denne uka som kommer, men jeg tar det nok en gang med ei stor klype salt!

Kommentarer?:P
Vedlegg
Ferdig med terminal og RF T112D4 sub/RF Riot 13 AWG høyttalerkabel
Ferdig med terminal og RF T112D4 sub/RF Riot 13 AWG høyttalerkabel
Stereobygging 012.jpg (144.41 kiB) Vist 2653 ganger
Stereobygging 011.jpg
Stereobygging 011.jpg (156.32 kiB) Vist 2658 ganger
Stereobygging 010.jpg
Stereobygging 010.jpg (139.34 kiB) Vist 2647 ganger

#58318  av kake

Dette her blir jo værste rånebilen Cave :wink: :mrgreen:

Men, ser ut som på bildet så er det en glass-sikringsholder? Trodde du skulle ha AGU? Eller er det bare jeg som ser dårlig.. :) Ser iaff AGU sikringene.

#58328  av angrykid

Blir jævli fett det der. :) Hvordan blir det med frontsett i bilen? skal det inn på originale plasser, eller skal du bygge noe framme også?

#58341  av @lpher

kake skrev:Dette her blir jo værste rånebilen Cave :wink: :mrgreen:

Men, ser ut som på bildet så er det en glass-sikringsholder? Trodde du skulle ha AGU? Eller er det bare jeg som ser dårlig.. :) Ser iaff AGU sikringene.
Sikringsholderen ER AGU den :D Det er bare det at alt på det første bildet dær er MYE større enn du tror :D Strømkabelen er 53mm2...men ser ut den er 10mm2 pga at man ikke har noe annet vesentlig å sammenligne størrelsen med :D

@lpher

#58390  av CavemaN

Frontsettet skal inn i originale plasser, da jeg prøver å bygge alt stealth, slik at ingenting synes fra utsiden av bilen. Derfor jeg også planlegger slik at den originale hattehylla blir værende der den skal.

Neste steg etter at anlegget er i installert blir Defa Alarm :P

Purra på dempemattene idag, fortsatt ikkeno positivt svar. Jeg begynner å bli utålmodig!

Frontsettet er et FNQ3614 fra RF, men 6.5"erne ble skadet i frakt, så jeg venter på replacement for dem!=/
 #58392  av Qee

CavemaN skrev:Halla :)

Nå begynner delene å dukke opp her, tok bare 2-3 måneders tid å få dette igang ja!

Har allerede Clarion DXZ 948RMP headunit, og resten av anlegget blir totalt Rockford Fosgate.

Får vel holde denne tråden oppdatert etterhvert som bygginga går fremover, her først er noen bilder fra bygginga av basskasse :)
RÃ¥tt :D Nice bil selvsagt :)

vet ikke om du så litt fra mitt = http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4377

i løpet av vintern kommer jeg nok til og bygge bagasjerommet litt om, så det kommer til og se litt bedre ut ;)

#58398  av CavemaN

Ser tøft ut det Qee, jeg kommer til å kjøre en litt annen løsning, håper det blir bra!

Kan gjøre alt idag, MEN jeg må få dempa bilen først, KJIPT!

Kan hende jeg skal dra kabling og sånt, skulle ikke være noe problem med tanke på demping og sånt igrunn, men det er jo nesten like greit å vente..

Har kjørt uten interiør i 7 uker nå, jeg er drittlei av støy!:P

Urk, LEI av å vente!:P

#58420  av @lpher

Bare husk på at du juster ned diskantene når du monterer de inn...brukte -6db på forrige mk7 vi monterte på mener jeg... Du kan jo selvfølgelig prøve med -3db først...også se om du synes diskanten blir for dominerende eller ikke....noe den DEFINITIVT gjør om du ikke demper den :)

Jeg må dessverre innrømme at det er sjelden jeg er borti biler hvor ett kurant frontsett kan spille så snålt...rett og slett pga plasseringa av melltomtonen/bassen iforhold til diskanten...MEN..som nevnt det lar seg gjøre å justere det til :)

@lpher

#58440  av CavemaN

Okei, hva med fasen da? Hvordan skal den stilles?

Prøve å montere de i fotbrønnen ellerno, crossoverne altså:)

#58454  av @lpher

CavemaN skrev: Okei, hva med fasen da? Hvordan skal den stilles?
Mener å huske at vi fant ut at det spilte bra med 'rett fase' :) MEN...dont take my word for it...prøv selv..det er faktisk litt smak og behag :)
CavemaN skrev: Prøve å montere de i fotbrønnen ellerno, crossoverne altså:)
Hvorsomhelst egentlig :)

@lpher

#58731  av bose

så bra ut det der.... med tanke på fase så er det overaskende greit å få det til å stemme i bil... iaffal med tanke på hvilken vei de respsktive elementete er plasert i forhold til hverandre

#58763  av CavemaN

Nå kommer støydempingsmattene imorra, så da blir det å bruke helga på å dempe bilen!

Når det er gjort, kan jeg begynne å montere inn ting permanent, skal bli deilig å bli ferdig nå!:)

Frontsettet som var skada i frakt, kommer nytt med FedEx idag:)

Ting ser litt lysere ut!

Bare lurer på å bestille 2 stk RF kondiser med digital topp på 1F hver, men det tar enda mer tid da...hmm!

#58829  av CavemaN

Dempemattene kom idag! Dermed har jeg en STOR jobb foran meg denne helga for å si det mildt! Begynte der det tar mest tid, der hvor alle kabler og sånt går...

Legger ved noen bilder
Vedlegg
Kaos? I think so:p
Kaos? I think so:p
Stereobygging 013.jpg (140.61 kiB) Vist 2651 ganger
So far so good, dobbelt lag over hjulbuene
So far so good, dobbelt lag over hjulbuene
Stereobygging 015.jpg (206.24 kiB) Vist 2657 ganger
Tomt!
Tomt!
Stereobygging 016.jpg (97.6 kiB) Vist 2648 ganger
Ennå et closeup bilde
Ennå et closeup bilde
Stereobygging 018.jpg (229.13 kiB) Vist 2658 ganger
Rull nr1, 10m x 60cm, og JA, jeg har en rull til!:P
Rull nr1, 10m x 60cm, og JA, jeg har en rull til!:P
Stereobygging 019.jpg (157.68 kiB) Vist 2659 ganger

#59332  av CavemaN

Jaja, det går sakte men sikkert fremover!

Begynner å se lys i tunnelen nå, brukt ca 11 av 20 meter :)

Her er noen nye bilder:
Vedlegg
Den gule fare:P
Den gule fare:P
Stereobygging 025.jpg (126.42 kiB) Vist 2659 ganger
Litt nærmere, kan knapt se Kake bak husveggen, fotosky jævel!:P
Litt nærmere, kan knapt se Kake bak husveggen, fotosky jævel!:P
Stereobygging 024.jpg (271.16 kiB) Vist 2666 ganger
Mini TS-OGN treff?=P Min celica, kake's røde MR2 91mod, og fatterns gule 93 mod MR2, begge 2 helt strøkne eksemplarer! (Begge gått rundt 60-70k, ser totalt nye ut:))
Mini TS-OGN treff?=P Min celica, kake's røde MR2 91mod, og fatterns gule 93 mod MR2, begge 2 helt strøkne eksemplarer! (Begge gått rundt 60-70k, ser totalt nye ut:))
Stereobygging 023.jpg (285.99 kiB) Vist 2656 ganger
Bakveggen har litt arbeid igjen før den er ferdig!
Bakveggen har litt arbeid igjen før den er ferdig!
Stereobygging 031.jpg (229.98 kiB) Vist 2644 ganger
Andre siden ferdig
Andre siden ferdig
Stereobygging 030.jpg (201.53 kiB) Vist 2648 ganger