Jeg har akuratt overhalt motoren min pågrunn av stort oljeforbruk.
Trodde også det var ventiltetningene, men dissse var akuratt like fine selv om de har gått 200k.
Men oljefjærene var det derimot være med de satt dønn fast måtte slå de løs. Så ikke være for sikker på at det er ventilteningene.
Å kjøre kompresjonstest tviler jeg på at du finner ut noe med. Olje fjærene lager ikke kompresjon de er bare skrape fjærer som dytter nedigjen olje så den ikke kommer inn i forbreningen. Skal du merke noe på kompresjon må stempelfjærene være slitte eller sitte fast også og da vil du mærke det på efekten.
Overhal hele motoren da du driver på, men kan du ikke skru selv blir det fort dyrt, det er litt jobb.
Å bytte ventiltetningen er ikke gjort på en halv time det heller.
Trodde også det var ventiltetningene, men dissse var akuratt like fine selv om de har gått 200k.
Men oljefjærene var det derimot være med de satt dønn fast måtte slå de løs. Så ikke være for sikker på at det er ventilteningene.
Å kjøre kompresjonstest tviler jeg på at du finner ut noe med. Olje fjærene lager ikke kompresjon de er bare skrape fjærer som dytter nedigjen olje så den ikke kommer inn i forbreningen. Skal du merke noe på kompresjon må stempelfjærene være slitte eller sitte fast også og da vil du mærke det på efekten.
Overhal hele motoren da du driver på, men kan du ikke skru selv blir det fort dyrt, det er litt jobb.
Å bytte ventiltetningen er ikke gjort på en halv time det heller.
Vedlegg
oljefjærer.jpg (43.04 kiB) Vist 1853 ganger