TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fasttelefon og telenor

• All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #5384  av CelicaTurbo

Vel, i dag kommer en fyr fra Telehor og skal installere fast telefonlinje i leiligheten etter ønske fra samboeren, den blir da plassert på samme kobberlinjer som nextgentel adsl-linjen min og jeg har mottatt en "splitter" fra nextgentel. Om sidene her blir utilgjengelig så vet dere hva som trolig har skjedd: Telenor fucka opp linjen min..

kryss fingrene gutter og jenter :)

#5396  av CelicaTurbo

vel det ble ingen fasttelefon i dag for hverken nextgentel eller telenor har fått med seg at mitt adsl er koblet direkte på sentralen uten "delt aksess" (som er nødvendig når kabelen deles med telefon), dette til tross for at begge skal ha dette i sine datasystemer, og også til tross for at jeg har informert begge parter om at det er slik situasjonen er. Nextgentel fortalte meg til og med at deres system sa at det var ledig kobber for en telefonlinje mens telenor bare sa "ok, det blir ikke noe problem". Vel, det ble et problem :?

Nå må det flyttes papir mellom telenor og nextgentel for at elektrikeren skal få lov til å flytte to ledninger i sentralen slik at bredbåndet mitt blir endret til "delt aksess" sammen med telefonlinjen :?

alltid er det noe som går feil, ikke sant :evil:

#5961  av MR2turbo

Telehor er vel ikke akkurat kjen for å ha den beste oversikten nei.. Får håpe at de ikke kødder det helt til da..

#5979  av chris

De er jo kjent for å kødde til ting...

#6004  av CelicaTurbo

Vel, en uke etter at de skulle levere linjen er den fremdeles ikke levert, men elektriker var utenfor huset i dag og ordnet ny linje fra sentral til huset og trolig i morgen skal han få tilgang til loftet og krype litt der så skal allt fungere..

er ikke akkurat strålende fornøyd siden allt dette burde telenor ha sett på forhånd i sine datasystemer, særlig siden elektriker forrige gang ikke kunne gjøre en drit pga at han måtte sende papirer til telenor og søke dem om det slik at de skulle få info korrekt i sine systemer, og han mente selv på at dette var definitivt deres feil at det ikke kom frem i bestillingen til ham.. kan tross allt ikke vente at gamle damer f.eks. skal vite hvordan ting er koblet i sentralen selv om jeg vet om det (pga at montør fortalte hvordan det var når han installerte adsl).