TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speedo Wier

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #60207  av Tor

Hvor sitter speedo wieren på CS. Jeg må bytte min wier, speedo nåla har begynt og "hakke" Pris på wier var 1050 ,-. Sitter den på gear kassa eller?

#60210  av Gjertsen

merkelig pris. jeg betalte rundt 800-900 hos toyota for min speedometer waier..
Har rektignok ikke fått montert den på enda, men du må nok ut med hele dashbordet også er den koble til ved motoren, skal gå ann å kjenne på den om du har mulighet for bukk.
Dette gjordet vaffal typen til søstra mi som jobber på verksted.

ska få plugga på waieren snart her.

#60222  av tojo

Speedometerwiren sitter vel på gearkassa? og rett på speedometeret.(du må løsne instrumentpanelet ja)(er ikke så mye jobb,som det høres ut som :D ) dette fixer du lett selv.(er rett frem jobb)
Lykke til...

#60226  av Tor

OK, litt delte meninger her da? Er det på motoren eller gear kassa? På mamma sin bil (Toyota Starlet) sitter wieren på gear kassa.

#60233  av GT4 CS

Den sitter i girkassa ja. Enkel og se :D

#60471  av larsst185

Den sitter på gearkassa men du må finne ut hvilken del av wiren som er røket.En del går fra drevet i kassen og nesten til torpedoen,der er den skrudd i del to som går inn på instumentet.

#60493  av Gjertsen

larsst185 skrev:Den sitter på gearkassa men du må finne ut hvilken del av wiren som er røket.En del går fra drevet i kassen og nesten til torpedoen,der er den skrudd i del to som går inn på instumentet.
Er nok disse waierene jeg mener!!

#60501  av larsst185

poenget er at er det den wire delen som går fra gear til torpedo så slipper du å skru istykker dashen for å bytte.

#62666  av Tor

Jeg fant ut dette, bytta wieren fra dashbordet og inn i motorrommet. Var en smal sak og bytte.