TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skifte ut hjulbolter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #60112  av kake

Noen som har gjort dette før ? Tenkte å bestille meg et par 5mm H&R spacere til å ha foran på MR2n, og siden det er en slik spacer som ligger imellom følger det med lengre hjulbolter.

Er det vanskelig å bytte de? Må jo av med bremsene, men skal boltene skrus ut eller bankes ? :shock:

#60113  av tojo

Hjulboltene bankes(presses) på plass,boltene har splines.Er ikke nå problem å skifte.

#60291  av MR2turbo

ikke bank de ut... da kan spindelen din bli skeiv... ;)
Bruk en kraftig tvinge og en pipe over bakenden på bolten så skrur du den lett ut...

Jeg hadde på noen spacere framme og da brukte jeg hi-ace hjulbolter, disse var akkurat litt lenger enn de orginale...

Absolutt å anbefale lengre bolter, kjørte mr2'en til en kompis med mye spacere uten lenger bolter, og mista ett bakhjul... :lol: det gikk bra med bil og felg da, heldigvis... :wink:

#60328  av kake

Takker for tips, men fant ut at jeg ikke gadd å kjøpe foran allikevel. 5mm er ingenting, og hjula er så og si aligna perfekt 8) Skulle jeg hatt de av før eu-kontroll blir det for mye jobb med å bytte frem og tilbake at jeg ikke gidder. Regner med at jeg ikke ville fått hjulet helt inntil med de lengre boltene uten spacern på?