TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica motor.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #60382  av CelicaDeath

Jeg er nødt til å kjøpe en motor.

Den gamle jeg hadde var 1.6 Twin cam. 16v 125~ hester. 87 model.

HVilket motorer passer til denne? Hørte nylig at det IKKE funker med 2.0 .

#60386  av CelicaDeath

Hørte nå at det går med Corolla gti eller mr2, men selvfølgelig ingen som har denne inne....sitter i en liten knipen situasjon her.....noen som veit om noen som har noe slikt som skal selges?

#60388  av CavemaN

http://www.motorimport.dk

eller ta kontakt med MR2turbo aka Markus her på forumet, han kan kanskje hjelpe deg:)

#60390  av sindrejl

funker med 2.0 men må nok bygge om motorfester da og nytt ledningsnett og girkasse.

menne bruker celica 1.6 4AGE da!?

#60391  av CelicaDeath

Tydeligvis etter det jeg forstod.

Han fyren på huggern sa det funker med mr2 / corolla GTI.

Men hva er pris på sånne motorer? han som selger den som har gått 170000? Den burde jo passe ser jeg.

Dersom jeg skulle sette inn en 2.0 måtte så å si alt byttes, girkasse, potte, drivaksler....u name it...

#60392  av CelicaDeath

Celica AT160 1600 4AGE 16 V 124 87

så jeg tror det funker....

#60403  av CelicaTurbo

Det vil nok fungere med motor fra Corolla eller MR2, og det er mulig Corollaen er enklest der om dynamo og slikt ikke står på samme plass på MR2-motoren, jeg vet ikke hvordan det er med 1.6-literen der. Men det hadde vært kjekt med noen ord fra noen som har gjort dette tidligere da men jeg kjenner ikke til noen.. ellers er det jo ganske sannsynlig at motorimport.dk har en slik motor til Celica inne..

#60406  av CelicaDeath

De hadde det, men hvor mye penger er det snakk om derfra? Og shipping? Blir ikke dette noen kroner?

Hvor mye koster en slik jobb og skifte motor på et verksted?

sender deg en pm.

#60413  av CelicaTurbo

for å høre hvilke motorer dem har inne må du alltid ringe dem, siden er aldri oppdatert med liste :wink:

#60416  av CelicaDeath

Er det mulig å kjøpe motor i sverige f.eks? er dette smart? lønner d seg...noen som har noe nummere eller link....jeg bor i oslo området-

#60434  av tojo

Motor kan du kjøpe i sverige,bare søk å finn det du ønsker :) så er det bare å sende en prisforespørsel,svar får du som regel dagen etter. LYKKE TIL :D :D :D

http://www.fbt.se/

#60455  av TOYPARTS

CelicaDeath skrev:Er det mulig å kjøpe motor i sverige f.eks? er dette smart? lønner d seg...noen som har noe nummere eller link....jeg bor i oslo området-
Om det er 4age motor du har, så kan jeg skaffe deg en, kan sjekke i morgen tidlig om den er på lager.

MVH Erik

hmm

#60539  av CelicaDeath

Hadde vært bra. Akkurat nå opphevet jeg kjøpe, det ble for mye styr. men helt sikkert at han vil ha motoren. Gi meg pris, og slikt....hva det koster å få d fikset!