TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mulig produksjonssvakhet i tidlige 2000+ modell Celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#53326  av Oas

hvor kan man se mere om denne feilen hvor fik du vite det fra

#59042  av jsun

Hei.
Som jeg skrev tideliger (se "jsun") så fremkom denne feilen i min bil, en MK7 ""2000 mod. om det finnes noen logg på dette, kontakt mitt verksted som er Toyota Skøyen. De byttet smallblocken min uten å nøle. Bilen har etter kjøring med ny "block" oppført seg meget eksemplarisk! Har ikke registrert unormalt olje forbruk på denne.
Mvh.
Jon

#59053  av CavemaN

Har sjekket oljeforbruket på min 2000 mod MK7, og det virker normalt!

etter 1000 km er det bare brukt ca 0.2l

#59056  av Oas

er på 43 000 nå så den skal snart på service og det er litt olje igjen 1/4 igjen mellom de to prikkene er det normalt?

#60766  av celicapower

eg har tenkt å kjøpe en 2000mod. gåtte 47000km bør eg ikke kjøpe den då??

#60778  av Qee

celicapower skrev:eg har tenkt å kjøpe en 2000mod. gåtte 47000km bør eg ikke kjøpe den då??
Hey,

Du bør sjekke bilen ut hvor ofte de har skiftet olja, eventuelt få en toyotaforhandler til og se på saken.....

Hvem er det som selger den, og går den i sandnesområdet for øyeblikket?

#60855  av celicat23

Snakket med mekaniker på toyota, og det er en del biler (avensis også) som har fått byttet motor på garanti pga det er produksjonsfeil på mange. Feilen som ble nevnt i den sammenheng var for trange/små olje kanaler, så hele skiten raser.

Glad jeg har igjen 2år med garanti på min :)

#62278  av densortecelicaen

CelicaTurbo skrev:det er vel felles for de fleste forhandlere at 0.5 liter pr 1000km er innenfor normale grenser, men jeg synes absolutt ikke at det er normalt for en nyere bil.. Men, så lenge man er klar over det og etterfyller så er det jo heller ikke noe problem da, annet enn kostnadene og at katalysatoren kanskje ikke liker det noe særlig godt etter noen år..
HVEM TRENGER KATALYSATOR??? hehehe...

#62279  av densortecelicaen

celicat23 skrev:Snakket med mekaniker på toyota, og det er en del biler (avensis også) som har fått byttet motor på garanti pga det er produksjonsfeil på mange. Feilen som ble nevnt i den sammenheng var for trange/små olje kanaler, så hele skiten raser.

har du helt ny???

#62280  av densortecelicaen

celicapower skrev:eg har tenkt å kjøpe en 2000mod. gåtte 47000km bør eg ikke kjøpe den då??
du har ingen grunn til og ikke handle!!! :) jeg kjøpte 2001 som hadde gått 67.000 for ett år siden.... og om du får råde bank og den dritten jeg har fått på meg.. så vil du bare få ny motor av toyota... om den ikke har gått over 150.000... :) (garantisak)

#62281  av densortecelicaen

du har ingen grunn til og ikke handle!!! :) jeg kjøpte 2001 som hadde gått 67.000 for ett år siden.... og om du får råde bank og den dritten jeg har fått på meg.. så vil du bare få ny motor av toyota... om den ikke har gått over 150.000... :) (garantisak)

#62293  av celicapower

Du bør sjekke bilen ut hvor ofte de har skiftet olja, eventuelt få en toyotaforhandler til og se på saken.....

Hvem er det som selger den, og går den i sandnesområdet for øyeblikket?[/quote]

jeg har bestilt den fra østlandet fra en bil opphogger fikk den ganske billig 13500,- for frakt og moms. skal henta den i dag hos hsd transport men det er en avenses 1.8 l 2000mod. gått 47000km som skal oppi en celica t 20 så eg håper på at den passer for di sa der borte på østlandet at den sko passe og det er bare motoren eg får ikke noe annet så eg for bare krysse fingrene og håpe på at det går bra når eg bytte motor i heljå.

#62362  av celicat23

densortecelicaen skrev:
celicat23 skrev:Snakket med mekaniker på toyota, og det er en del biler (avensis også) som har fått byttet motor på garanti pga det er produksjonsfeil på mange. Feilen som ble nevnt i den sammenheng var for trange/små olje kanaler, så hele skiten raser.

har du helt ny???
Nix. Men har fortsatt 2år garanti på'n :) Og, nei, det er ikke noe sånn jalla 50/50 bruktbil garanti som ikke dekker en dritt heller.

#63504  av Goose

Ut i ra det jeg har undersøkt litt på verkstedene som hadde feilen på avensis motorer så f.eks, Funnemark hadde en del slike saker og det hadde ikke Hovlig Auto i Hallingdal.

Forskejllen på de to er at Funnemark, av en elelr annen merkelig grunn skal på død å liv pompe inne Shell olje inn i motorene, mens hovlig auto kjører på Castrol.

Nå er kavalitets forslkejjen på de to oljene som melleom Kia og Mazda.

Så lang olje skift interval, kompinert med dårlig olje og for mye dau kjørig kan faktisk føre til motor feil...

Så gjør som meg, 7-10k km mellom hver olje skift og da tar du filter også så får dere et lang og morsom Celica opplevelse:) aaa og husk å ikke bruke dritt oljer.. :wink:

#63517  av 2fast4u

Goose skrev:
Nå er kavalitets forslkejjen på de to oljene som melleom Kia og Mazda.
He he, litt artig sammenligning dette, når man vet at Kia brukte Mazda-motorer opp mot år 2000 i allefall :lol: :lol: