TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lønning = Anlegg (i 91mod MR2)

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #60795  av Magne

Ja ja... da var lønna inne på konton og jeg MÅ ha nye høytalere i bilen, disse originale Toyota Sound System høytalerne suger jo bare BÆ**!! hehe

Jo så var det disse høytalerne da.. Jeg har forstått det sånn at 5 1/4" frontsett kan få plass i original plasseringen foran.. Men hva er størrelsen på disse jeg har bak meg? (noe vits med høytalere der egentlig?)

Det jeg har fra før er denne spilleren: Sony CDX-M8800

Det jeg kunne tenkt meg er vel et RF frontsett... men ser ikke no 5 1/4" RF frontsett på Bilradiospesialisten...

@lpher??.... :wink:

#60799  av sindrejl

rf frontsett duger sinnsykt bra i mr2 ja :) eller uansett sånn som mr2chris har. Og bak setene dropper du gjerne høyttalere. Ekke noe vits det. Derimot anbefaler jeg deg å hive inn to subber :) gjerne 10"

#60803  av Magne

Jeg skal ha sub... men 2 stk..? Jeg MÅ jo ha bassen, hører jo bare på musikk som krever sitt av bass... men hadde 2stk 12" i en Golf II før... Har svekket hørsel på høyre øret etter det... 8)

Tror 10" er tingen. med tanke på plassen til kassen bak rassen... :wink:

Har så jævlig lyst på RF forsterker, sub og frontsett... men dette er jo bare SVIN dyrt!! :(
 #60860  av @lpher

Magne skrev: Ja ja... da var lønna inne på konton og jeg MÅ ha nye høytalere i bilen,
Fin-fin prioritering spørr du meg :D
Magne skrev: disse originale Toyota Sound System høytalerne suger jo bare BÆ**!! hehe
So VERY true! :D
Magne skrev: Jo så var det disse høytalerne da.. Jeg har forstått det sånn at 5 1/4" frontsett kan få plass i original plasseringen foran..
Er god plass til 6,5" komponetsett froan i mk2'en :)
Magne skrev: Men hva er størrelsen på disse jeg har bak meg? (noe vits med høytalere der egentlig?)
Nope...dont do it...det ødelegger bare lyden....det er 4" fulltone som sitter der originalt...problemet er at du får EN slik en spillende RETT inn i øret ditt uansett åssen side du sitter på...og resultatet av dette blir at det høres faktisk ut som om alle diskanten kommer fra denne ene høytalerne..not good :) Legg heller eventuelt det du har budsjettert med her..i ett enda bedre frontsett :D
Magne skrev: Det jeg har fra før er denne spilleren: Sony CDX-M8800
Ikke dum den da? :)
Magne skrev: Det jeg kunne tenkt meg er vel et RF frontsett...
Skal sende deg PM med ett par alternativer jeg :)
Magne skrev: men ser ikke no 5 1/4" RF frontsett på Bilradiospesialisten...

@lpher??.... :wink:
Er bare rundt 50-60% av vareutvalget vårt som ligger på nett :)

Jeg har 'alt'...og skaffer ALT :D

@lpher

#60863  av @lpher

Magne skrev:Jeg skal ha sub... men 2 stk..? Jeg MÅ jo ha bassen, hører jo bare på musikk som krever sitt av bass... men hadde 2stk 12" i en Golf II før... Har svekket hørsel på høyre øret etter det... 8)

Tror 10" er tingen. med tanke på plassen til kassen bak rassen... :wink:

Har så jævlig lyst på RF forsterker, sub og frontsett... men dette er jo bare SVIN dyrt!! :(
Som sagt skal sette opp ett par alternativ til deg i morgen.. :)

4-kanals forsterker, frontsett og 10" sub? :)
Kabling og subkasse?

@lpher
 #60868  av sindrejl

@lpher skrev: Jeg har 'alt'...og skaffer ALT :D
@lpher
hehe hør pimpen da ;) hehe

#61042  av Magne

Dette liker jeg... likte også de forslagene du kom med!

Men kasse... har du ferdig kasse som passer i MR2'n?
 #61059  av @lpher

sindrejl skrev:
@lpher skrev: Jeg har 'alt'...og skaffer ALT :D
@lpher
hehe hør pimpen da ;) hehe
Yeah...you know me! :D Alf - Da pimpmeister! LMAO :D

@lpher

#61061  av @lpher

Magne skrev:Dette liker jeg... likte også de forslagene du kom med!
Cool :)
Magne skrev: Men kasse... har du ferdig kasse som passer i MR2'n?
EDIT:
Tja...har nok ikke ferdige kasser...men det er fort gjort å få laget noen da :)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 17 sep 2004 10:14, redigert 1 gang totalt.

#61092  av angrykid

svime. :D han har jo en mk2, alf. :D

Skjerpings nå.. du begynner å rote på dine gamle dager her ;)

#61098  av sindrejl

@lpher skrev:
Magne skrev:Dette liker jeg... likte også de forslagene du kom med!
Cool :)
Magne skrev: Men kasse... har du ferdig kasse som passer i MR2'n?
Dessverre....men om du leter litt på bilstereosidene her så skal det være flere tråder som omhandler 8" kasse til mk1 :)

@lpher
jo det har du for dette er mk2 :)

#61099  av @lpher

angrykid skrev:svime. :D han har jo en mk2, alf. :D

Skjerpings nå.. du begynner å rote på dine gamle dager her ;)
LMAO :D Joa...i see your point...men så heldig er dere nok ikke! :D Har vært helt kaos her siden før ferien...som før til en del baller i lufta..som igjen kan utvikle seg til for mange baller i lufta :D

Har som regel fingrene i 2-4 mr2/celica oppsett samtidig...og da hender det seg det går litt i surr :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 17 sep 2004 10:19, redigert 1 gang totalt.

#61100  av @lpher

sindrejl skrev:
jo det har du for dette er mk2 :)
Nope...det har jeg nok ikke... :D Men jeg kan lage :D

@lpher

#61127  av Magne

Hmm... Nå har jeg hørt P4004 forsterkeren in Action... Brokoblet på en lettdrevent 12" element så imponerte ikke dette meg så veldig... Den rockford 10" er jo tungdrevent som F...

Har bygd endel anlegg før og prøvd litt forkjellig... (ikke så mye som deg da Alf!) Hadde en stor forsterker på noen tungdrevne 12" før, funka såvidt...
Må jo ha en forsterker som klarer å drive en basser uten å skrike etter hjelp på høyere volum! :?

....jeg klarer å lage kasse selv... er bare litt lettere å kjøpe en ferdig en! :)

#61146  av @lpher

Magne skrev: Hmm... Nå har jeg hørt P4004 forsterkeren in Action... Brokoblet på en lettdrevent 12" element så imponerte ikke dette meg så veldig... Den rockford 10" er jo tungdrevent som F...
Hæ? Vi snakker om P210S4 her? Om vi snakker om samma subben her...for det skal litt til for å få denne kombinasjonene til IKKE å spille bra! :D

Hvilken kasse? I hvilken bil? Leverer dynamo nok strøm etc? God nok jord? ...og forsterkeren ble brokobla? ..og det er ikke brukt en P310xx ved en feil?
Magne skrev:
Har bygd endel anlegg før og prøvd litt forkjellig... (ikke så mye som deg da Alf!)
LMAO :D Er gammal jeg vettu! :D
Magne skrev:
Hadde en stor forsterker på noen tungdrevne 12" før, funka såvidt...
Må jo ha en forsterker som klarer å drive en basser uten å skrike etter hjelp på høyere volum! :?
Stemmer nok det... :)
Magne skrev:
....jeg klarer å lage kasse selv... er bare litt lettere å kjøpe en ferdig en! :)

Sant nok :)

@lpher