TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av ratt!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #60783  av Toye

Hei forum :)

Har kjøpt meg Momo ratt og nav til min MR2 8)
Vanskelig eller lett å bytte? Noen tips...

#60785  av kake

For å skru av det gamle er det en eller to skruer under navet på skrå, så vipper du av dekselet i midten slik at du kommer til bolten. Tror det var 17 eller 19mm. Kan være vanskelig å få av, siden den bolten er litt i press. Ta en hammer og bank på en stang som du legger på bolten, slik at den løsner.

Så er det bare å sette på det nye navet, pass på at hjulene står helt rett, og at rattet sto rett når du tok det av, ellers kan du sette det på skjevt. Er mange sånne små hakk i momo naven, det er bare å sette på når det er rett, så går det bra. Tuten er jo klips, og rattet er vel 5-6 umbrako.

Er en stund siden jeg gjorde dette, men det var slik jeg husker det :) Har du airbag må du vel desarmere den, men det har du vel ikke.

#60786  av Remi

det e vell sån at vis du har airbaig må du få et verksted til og fjerne den for og få det godtkjent av biltilsynet. ?

#60787  av The Doctor

Hvilket MOMO ratt kjøpte du?

#60831  av Toye

Kjøpte MOMO Trek, den grå versjonen.
Har fra før MOMO gearspak, pedaler og alu matter 8)

Jeg jobber som selger hos Torshov Bilrekvisita så da er jeg nesten "forplikta" til å style bilen innvendig med MOMO stæsj :D

#60887  av cameleon

Toye skrev:Kjøpte MOMO Trek, den grå versjonen.
Har fra før MOMO gearspak, pedaler og alu matter 8)

Jeg jobber som selger hos Torshov Bilrekvisita så da er jeg nesten "forplikta" til å style bilen innvendig med MOMO stæsj :D
Har momo trek jeg også. Var ikke noe vanskelig å skifte. Bare litt banning da jeg skulle ta av orginalrattet siden det satt så j**** godt :D

#60903  av vegar85

bra valg av ratt. har trek R.

#60913  av The Doctor

Har bestilt MOMO Trek jeg også.. Men Felg-Import hadde ikke flere boss igjen. Kommer inn 21/9 regna dem med...

#60979  av Toye

The Doctor skrev:Har bestilt MOMO Trek jeg også.. Men Felg-Import hadde ikke flere boss igjen. Kommer inn 21/9 regna dem med...
8) Felgimport fikk inn navet igår faktisk...

Bare bestill!

#60980  av The Doctor

Jeg fikk rattet levert i sjappa vår idag faktisk 8) Så skal montere det så fort jeg er ferdig på jobb..

#60983  av erling

Remi skrev:det e vell sån at vis du har airbaig må du få et verksted til og fjerne den for og få det godtkjent av biltilsynet. ?
Hæ? :shock: Må ikke dikte opp så mye rart.. :wink:

Er litt ekstra å ta ut baggen ja, batteriet må kobles ifra så du ikke får den i tryne når rattet taes av. Det som er litt skummelt er at det kan være restspenninger som kan trigge den likevel.. Men-men, det var ikke diskusjonen her likevel. :)

#60998  av cameleon

erling skrev:
Remi skrev:det e vell sån at vis du har airbaig må du få et verksted til og fjerne den for og få det godtkjent av biltilsynet. ?

Er litt ekstra å ta ut baggen ja, batteriet må kobles ifra så du ikke får den i tryne når rattet taes av. Det som er litt skummelt er at det kan være restspenninger som kan trigge den likevel.. Men-men, det var ikke diskusjonen her likevel. :)
Pfffft. Er da bare å gi fronten et realt spark det så kommer den da ut. Sparer masse tid høhø :mrgreen:

#61010  av Remi

erling skrev:

Vell æ leste de i ei eller anna bok. trur det va mudern sin mazda 626.. tenkte det samme gjalt alle biler 8)

#61033  av Magne

Remi skrev: Vell æ leste de i ei eller anna bok. trur det va mudern sin mazda 626.. tenkte det samme gjalt alle biler 8)
Ã… neida... MR2 er jo ingen vanlig bil... :wink:

#61091  av The Doctor

Da fikk jeg på mitt Trek ratt også.. Var så kul at jeg kjøpte det rattet med rødt på jeg da.. Så det kunne matche de rød skulderputene mine(TRD) 8)