TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vurderer Ã¥ kjøpe brukt Celica.... Trenger rÃ¥d og info...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #61383  av Zepticon

Hei...
Jeg er 18 år, har ganske nylig fått lappen, og kjører for øyeblikekt rundt i mammas gamle og grønne Saab 99L... :roll:

Driver derfor å ser etter ny-gammel bil, og det skal selvfølgelig være en Toyota...
Driver mest å ser etter en brukt Celica fra 1993- 1997... (Drømmen er jo en Supra, men sånt har jo ikke en student penger til)
Er ikke sikker på hvilke årsmodeller d er, men d er den utgaven som var før den som er nå... (den har runde lykter fremme)
Har sett litt på GT 4 modellene (dem med 4WD) og synes dem ser greie ut. Noen som har info om dem?

Men så til saken:
- Er det mulig å skaffe disse bilene i norge uten at prisen blir alt for høy? Rundt 80 000kr...
- Hva med import? Hvem importerer? Pris? Sikkerhet? Høyre/venstre styrt?
- Hvilke modeller kan dere anbefale og hvorfor?
- Noe spesielt jeg burde passe på?
- Har dere noen generelle tips/ info som er lurt å ha?

Må bare si at jeg har rimelig tynn kunskap om biler, og håper derfor dere kan komme med litt informasjon...
Og helst forklare d dere sier/ mener slik at jeg skjønner hva d er snakk om...

Håpern noen orker å hjelpe meg....

-Lars-

#61394  av Tor

Heisann og velkommen hit. Jeg har ikke så masse kunnskap om import av biler, med jeg tror at og kjøpe en GT4 til 80.000 .- kr er ganske umulig. De ligger på ca 115.000 ,- ++. Celicaen med 2 runde lykter på hver siden kom i 1994 og ble produsert til i 1998. Disse bilene er meget driftsikre og en kul og rimelig ungdomsbil.

#61395  av memo

GT4 finnes det tre sorter av.. den gamleste får du nok til rundt 80.000..
87-88 modell ca. da tenker jeg.

min celica er til salgs om du er interessert i den, men det er en 90 modell...

bilder finner du på: http://memo.lene-marlin.no/celica

kan kontaktes på martin@promodesigns.no om du er interessert :)

#61397  av sindrejl

Tor skrev:Heisann og velkommen hit. Jeg har ikke så masse kunnskap om import av biler, med jeg tror at og kjøpe en GT4 til 80.000 .- kr er ganske umulig. De ligger på ca 115.000 ,- ++. Celicaen med 2 runde lykter på hver siden kom i 1994 og ble produsert til i 1998. Disse bilene er meget driftsikre og en kul og rimelig ungdomsbil.
hehe, en gt4 med runde lykter får du fra 210k minimum ;) aanyway, rundt 80.000 kan du få en celica 90-94 2.0 om du er heldig. Eventuellt rundt 60-70k får du 86' celica mk4 med turbo og 4wd.

Og velkommen til forumet Zepticon ;)

#61401  av CelicaTurbo

Jeg vil også tro at det er mulig å få en 94+ Celica med 1.8 liter for rett under 100.000 om du leter litt,.. det blir ikke så langt unna ihvertfall. Som dem andre har sakt kan du glemme GT4-modellene med mindre det er 86-88-modellen, dem andre koster godt over hva du opplyser som prisramme :)

#61405  av Remi

håpe du har godt med peng til forsikring osv. det e svindyrt.

Kansje et 1gangs tilfelle men æ måtte betale 37,000kr for en corolla 1.3xli
Hallo det skal ikke være mulig. celica fra 94-98 mene æ kan være vanskelig og finne i bra stand til under 100.000 men det går og leite. du kan være heldig da. men til 80k får du dem nok ikke ! så en celica fra det tidligere 90tall e vell mer realistisk, du får da kansje en bil som e i bedre stand en vis du sku ha en 94+ til 80.000

#61406  av sindrejl

Remi skrev:håpe du har godt med peng til forsikring osv. det e svindyrt.

Kansje et 1gangs tilfelle men æ måtte betale 37,000kr for en corolla 1.3xli
Hallo det skal ikke være mulig. celica fra 94-98 mene æ kan være vanskelig og finne i bra stand til under 100.000 men det går og leite. du kan være heldig da. men til 80k får du dem nok ikke ! så en celica fra det tidligere 90tall e vell mer realistisk, du får da kansje en bil som e i bedre stand en vis du sku ha en 94+ til 80.000
regner med du prøvde hos IF og dem oppgir sånne priser bare fordi dem ikke vil ha ungdommer som kunder, så skjønner dem godt jeg :) Er bare å gå til hvilket som helst annet firma så får du andre priser :D

#61407  av Remi

Jo du har vell kansje rett der.

#61408  av Tor

Jeg sjekke forsikring hos IF på GT4 1993. 53.00 ,- og det skulle dem ha kontant :) Er 18 år.

#61415  av Zepticon

Oki...
Trodde ikke dem var såpas dyre... Men hvordan er prisen på dem dem 1,8 liters motor da? uten 4wd?
Har nesten bestemt meg at om jeg skal ha Celica skal d være 94+ modell. (Om jeg ikke får et Über tilbud på en eldre da...)
Grunnen til at jeg trodde dem var billigere var at jeg leste i VG i dag at d var en kar som hadde importet en Celica GT4 94mod fra japan for 75k.

Men hvordan er forsikringen på "vanli" celica vs GT og GTI?

#61424  av sindrejl

ja han har kjøpt den for 75k men må betale over 100.000 for å få registrert den vet du ;) Hehe så det der selv ;) Han hadde nok ikke så mye peiling selv på prisen for registrering virka det som :D

Du kan få en 94+ 1.8 liter til noe over 100k i grei stand... anbefaler det ikke da den kun har 116hk.. den går seriøst ikke særlig bra, har testa en som har både filter og bedre eksos. Fremdeles går den dårlig. Ville heller gått for en eldre en med vippelykter og 2.0 motor med 156hk, eventuellt kommet over et knalltilbud på 94+ 2.0 til rundt 130-140k

#61428  av Zepticon

Oki... takker for opplysningen... Noen som har litt fakta/bilder av de eldre modellene da? har planer om litt styling på den så om noen kan vise meg hva som kan gjøres med dem hadde d vært flott...

Og hvor mye man må betale for en 2 liter med 156hk...?
Og forsikring?

#61431  av Remi

Zepticon skrev:Oki... takker for opplysningen... Noen som har litt fakta/bilder av de eldre modellene da? har planer om litt styling på den så om noen kan vise meg hva som kan gjøres med dem hadde d vært flott...

Og hvor mye man må betale for en 2 liter med 156hk...?
Og forsikring?
Forsikring variere veldig men skal du ha den på deg selv må du vell regne med at du må ut med et sted mellom 15-20.000 i året
Det du kan gjøre med en celica fra 90-93 er og style den som GT4 noen mene at man ikke skal gjøre det. det blir jo "Fake" men GT4 e jo nydelig da. men skal du kjøpe bil og så style den ? det vill si at du betale kansje 80tusen for bilen og kansje 10-20k for styling og eksos osv. da hadde æ heller kjøpt en bil til 100tusen får en nyere bil. ikke så mye styling men mer utstyr

#61438  av Zepticon

Hehe... Om jeg skal ha bil som ser ut som en GT4 så skal d være en GT4... noen som vet om noen GT4 fra før 94 da? som er til salgs?

#61440  av GT4 CS

Så en gt4 91 mod til salgs i motorbørsen nå. Husker ikke alt men bilen hadde gått 155000km, ser pen ut og sto til 136000kr om jeg ikke husker feil. Ta en titt i nyeste motorbørsen så ser du den :D