TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som vet hvor jeg kan fÃ¥ tak i en god sports kjutsj?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #61499  av Morten

Johnny_Bravo skrev:Noen som vet hvor jeg kan få tak i en god sports kjutsj til en 3sge mr2
motor? til en rimelig penge da, he he
Skal du hente ut mye mere krefter enn orginalt?
Hvis ikke holder vel den orginale i massevis?

#61503  av Johnny_Bravo

ikke i denne motoren men uansett så syntes jeg den klutchen som er orginal
er litt for snill. er litt formye å slure på i for hold til hva jeg er vandt med. jeg
vil at når jeg girer til 2 så skal bilen skyte fremover ikke slik den gjør nå som
den bare slurer seg sakte ned til turtallet treffer hastigheten til bilen. jeg vet
at den er litt slitt og kunne tenkt meg en klutch som er litt mer hard.

jeg har kjørt mr2 uten slitt klutch og den var bedre men ikke perfekt.
men det er jo bare min mening da. det er sikkert mange her som kommer til å skrive noe slikt som "nei klutchen i MR2 er best av alle klutcher" men jeg
vil ha noe annet :)

#61636  av chris

hva med å rett og slett kjøpe en zinter-clutch? står en del om det om du søker på zinter her på forumet :)
 #61658  av TOYPARTS

Johnny_Bravo skrev:Noen som vet hvor jeg kan få tak i en god sports kjutsj til en 3sge mr2
motor? til en rimelig penge da, he he
Jeg har komplett kit for 7000,- finnes jo andre typer som er billigere også, men jeg vil anbefalle deg denne

#61688  av henningl

Komplett clutch er det beste ja..

MSI tror jeg har 4-pucks ufjæret sinter-lameller til under 2000 kroner om du er ute etter billigste alternativ. Men slik sinter er forholdsvis slitsomt å kjøre med.. Det ER mulig å slure med en sinter, men når man gjør det formelig spiser lamellen av svinghjulet.. så sluring bør vel begrenses..

Så har du pengene spanderer du på deg noe bedre.. men står det dårlig til med pengene er sinter et greit alternativ om den orginale clutch'en ikke klarer å holde kreftene.

Pedalen blir ikke hardere med sinter, den bare biter seg fast istedenfor å slure.

#61703  av MR2turbo

Jeg vet om en twin-plate 3sge clutch om du er interessert... blir nok litt dyr den og, men da får du værsting-clutch.. ;)
Ikke noe for bykjøring..