TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Topp porting

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #61177  av tojo

En liten guide på hvordan man skal porte toppen for å få noen flere hk :D :
http://www.sa-motorsports.com/diyport.shtm

#61527  av vegar85

tror heller jeg hadde levert toppen til noen som kan det. det blir mye bedre......

#61530  av Mr2 Mk2

vegar85 skrev:tror heller jeg hadde levert toppen til noen som kan det. det blir mye bedre......
du skal ikke være for sikker på at "de som kan det",nødvendigvis er best på området.De har gjerne lært at "slik SKAL det være" uten at de egentlig vet om alle faktorene som spiller inn.

#61556  av angrykid

Jostein skrev:
vegar85 skrev:tror heller jeg hadde levert toppen til noen som kan det. det blir mye bedre......
du skal ikke være for sikker på at "de som kan det",nødvendigvis er best på området.De har gjerne lært at "slik SKAL det være" uten at de egentlig vet om alle faktorene som spiller inn.
Og disse tror du alle og enhver mann sitter inne med, etter å ha lest en gjør-det-selv guide som noen fant på nettet? :D

Hehe.. tja, man lærer ingenting uten å prøve da. :)

#61559  av Amund

husk at japsene har meget gode topper i utgangspunktet, og at det skal en del kunnskap til for å få det bedre til... noe som bilsport fikk erfare når de skulle porte en nissan topp....

#61571  av MR2turbo

Jeg går heller til noen som har holdt på i mange år med porting og som har utstyret som trengs... Jeg leverer toppen min bort for det arbeidet nå og da blir den planet for å få den 100%rett, ventilene slipt, portet og flowtestet så jeg ser resultatet etterpå...

Det er ikke bare bare å porte selv, nei... ;)

#61684  av GT4 CS

Til info så holder toppen i 3sgte motoren til 450hk 8) Iallefall st185. O

#61689  av Morten

GT4 CS skrev:Til info så holder toppen i 3sgte motoren til 450hk 8) Iallefall st185. O
Ikke mer? Min flower nå til realistiske 550hk v/1.5bar! :mrgreen:

#61702  av MR2turbo

Morten skrev:
GT4 CS skrev:Til info så holder toppen i 3sgte motoren til 450hk 8) Iallefall st185. O
hmmm... ikke mere? må nok ha litt mere aggresiv porting jeg... :mrgreen:

#61722  av Morten

MR2turbo skrev:
Morten skrev:
Du skal nå alltid være best også da! :evil: :mrgreen:

Mine mål ligger langt innenfor både 1.5bar og 550hk, så det burde hode fint for meg :wink:

#61768  av GT4 CS

550hk i en mr2? Det høres sykt artig ut :lol:

#61786  av MR2turbo

Morten skrev:
MR2turbo skrev:
Morten skrev: Ikke mer? Min flower nå til realistiske 550hk v/1.5bar! :mrgreen:

Mine mål ligger langt innenfor både 1.5bar og 550hk, så det burde hode fint for meg :wink:
sutre sutre... :lol: neida... måtte bare... det var egenytlig du som la opp til det med din lille skryte-setning der... :mrgreen:

GT-4 cs, håper det ;)

#61811  av Morten

MR2turbo skrev:
Morten skrev:
MR2turbo skrev: hmmm... ikke mere? må nok ha litt mere aggresiv porting jeg... :mrgreen:

sutre sutre... :lol: neida... måtte bare... det var egenytlig du som la opp til det med din lille skryte-setning der... :mrgreen:

GT-4 cs, håper det ;)
Jeg vet, klarte bare ikke å dy meg... :mrgreen:

#61930  av GT4 CS

Knittre knittre :D