han mener vel sikkert hva man bør gjøre før vinteren kommer når man faktisk skal bruke bilen om vinteren. Å sette bilen bort i garasjen er jo ikke noe problem
Her kan jeg hvertfall liste opp det jeg kommer på:
- dyprense lakken for å få ut all bortgjemt skitt i porene, voks og deretter forsegle denne. Skal gi en god beskyttelse mot vær,vind, salt etc.
- smør pakninger med silikon samt smøre låsen med silikonspray.
- sjekk om vinterdekkene faktisk duger! husk at dekk er ferskvare, så selv om det ennå er spor igjen, kan gummien være dårlig (hard), kjører du med piggdekk er det jo lurt å sjekke om du faktisk har pigger. bytt om nødvendig! Gode dekk er en forsikring det er verdt å koste på seg.
- vindusviskere. Sjekk at de tar gjevnt godt slik at du den dagen det "slapser" som værst ikke blir plaget med sikten.
- BYTT olje! om vinteren er det spesielt viktig med en olje som smører godt i kulda. Når en motor startes i -10 grader utsettes den for stor slitasje.
-Gjerne bytt kjøleveske om du gidder.. hvertfall sjekk om du har nok. Det er jo den som gir deg varme:) kommer det lite varme kan det jo hende at termostaten er gåen?
-sjekk batteri. Da jeg kjøpte min MR2 hadde den et dårlig batteri. Det fungerte, og bilen startet som den skulle, men da jeg skiftet til nytt batteri gikk startmotoren ca dobbelt så raskt rundt ved kaldstart. Bilen ble straks mer lettstartet.
-Viktig å ha lys i orden til bekmørka kommer. De med mr2 kjører jo som oftest bare med tåkelysa, og det kan jo hende at hovedlysa har sluttet å fungere i løpet av sommeren.
Ellers bare kjør forsiktig med MR2 på glatta! Den sitter veldig godt helt til den slipper, men så fort du blir vant med bilen er det ikke noe problem å kjøre helt normalt som en hvilkensomhelst annen bil. Utrolig morsomt å akselerere fra andre biler i lyskryss med MR2 med bakhjulsdrift og motor bak = masse tak

Men som sagt så i svinger skal det ikke mye gass til før du får rompa ut.