TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mer effekt ut av T-Sport??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #61694  av Hugo

Har en (svart) Celica T-Sport 2001. Noen som har tips til økt effekt, ca hvor mye d vil gi og ca pris?
-Hugo

#61716  av CelicaTurbo

Jeg kjenner ikke til noen detaljer rundt hvordan trimme denne bilen, men siden det er en motor med relativt lite volum som dem har skremt ganske mange hester ut av så tror jeg det vil være vanskelig å hente flere hester på annet hvis enn overladning (turbo/kompressor). Du kan altids få tak i full eksos med grenrør.. det er et HKS anlegg til salgs her på forumet, og kanskje TRD har grenrør for bilen? Det vil kanskje hjelpe deg opp til 200hk men trolig ikke mer enn det..

#61724  av CavemaN

Det HKS anlegget som er til salgs er til GT versjonen av MK7 celica, og vil ikke passe på en GT-S aka T-Sport.

Andre fester og litt forskjellig,

#61736  av celicat23

Det er flere turbo og kompressor kit å få kjøpt.

#61767  av GT4 CS

Ved og montere grenrør, fjerne katalysator, effektanlegg og luftfilter vil du ikke få så mye hk økning vanligvis. Men motoren vil puste bedre og orke en del mer. Kjørbarheten vil bli forbedret og responsen kjappere. Jeg monterte komplett anlegg ifra supersprint med grenrør på en av mine gamle biler. En vectra 1.6 ifra 1996. Trur ikke effekten øket så mye, men bilen ble mye sprekere og jeg akselererte ifra samme vectra med 2.0 motor. Så det hjelper. Neste skritt i trimminga er noen mere agresive kammer og tuning av motor. Men for kammer,tuning og chip prater man fort opp mot 20000 riksdaler da. Ta kontakt med et seriøst trimmefirma og be om pris. Uansett så er det dyrt og trimme en sugemotor mye, men og forbedre kjørbarhet er ganske rimelig. Kompressor kit eller turbokonvertering gir jo mest for penga da det gjelder hk. Bare husk at og montere effektanlegg og beholde katalysator er ganske døfødt. Får kun grommere lyd.

#62282  av densortecelicaen

CavemaN skrev:Det HKS anlegget som er til salgs er til GT versjonen av MK7 celica, og vil ikke passe på en GT-S aka T-Sport.

Andre fester og litt forskjellig,
hei hei.. kom over oppslaget her... det er jeg som har hks anlegget... det er egentlig til t-sporten.. reidar på import-tuning ville nesten ikke selge meg det fordi han trodde ikke det ville passe.. samme med blitz sus-spec filteret... begge disse var egentlig til t-sport... men passer begge modeller... tror du virkelig toyota vil skifte ett feste under bilen til ett eksos anlegg bare på grunn av en motor forskjell... hehe.. minst mulig arbeid og mere penger inn vettu.. du får det for 2500.. og jeg merket forskjell på 145hk`en min så da burde du hvertfall merke det på din... :) se på annonsen da vettu for det er faktisk heeelt strøkent... lover på ts-ogn æresord........ bann meg om det ikke er sant...

#62572  av Oas

med tpr intake og eksos anlegg får du 32whp mere en stock et punkt i lift, de har masse dynor på ecelica.com av dem og av uavhengige folk som har kjøpt det av dem og posta dynoen der. tune det med en power fc og du har en del mere pluss at du kan stille inn når turtall sperren skla vere. add en manifold også dc har lagt ut best resultat der men de har ingen dyno på det å det virker litt surrete så jeg hade ikke tatt den. noe særligt mere hjelper ikke noe særligt N/A men du kan jo alltids adde en c2power turbo.

stock t-sport whp : 158.2 / 114
tpr exhasut på t-sport 168.7 / 122.7