TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvite side blink

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #59778  av gfc

Har en 95mod Carina, vil gjerne ha hvite side blink. Noen som vet hvor jeg kan skaffe det?

#59781  av 2fast4u

Sikkert mange som har billige klare sideblink, men du kan kjøpe orginallysene til `03 Avensis, disse passer direkte på orginale stikk.
Delenr. 81730-05040 koster rundt 160 - 170.- stk og er med pæreholder og gul pære.
:wink:

#59788  av sindrejl

trenger også hvite sideblink til mr2 mk1, noen som vet om noen fra andre bilmerker passer der?

#59796  av gfc

Takker for tipset. Får far til å bestille de i morgen.
Takk igjen

#59972  av megetlei

Eller til 2000mod corolla som også passer Carina
Delenr 81730-20220 :wink:

megetlei
Vedlegg
Seitenblinker_Weiss_01.jpg
Seitenblinker_Weiss_01.jpg (27.49 kiB) Vist 1064 ganger

#60091  av maxgets

passer de celica st202/st205 og?
ligner veldig vaffal:)

#60092  av gfc

Fikk de i dag nå. De som "2 FAST 4U" tipset meg om. Passet rett inn.

Neste lys triks blir å gjøre noe med de blink lysene foran, skal fjerne det orange å bytte til en chrome pære som blinker orange.

#60149  av laas

gfc skrev:Fikk de i dag nå. De som "2 FAST 4U" tipset meg om. Passet rett inn.

Neste lys triks blir å gjøre noe med de blink lysene foran, skal fjerne det orange å bytte til en chrome pære som blinker orange.
Du kan ta en spraylakkboks med sølvfarget lakk, tape den orange pæren på en blyant e.l. og gi den en lett dusj fra litt avstand (30-40 cm?). Da blir den seende sølv-aktig ut og umulig å spotte igjennom plasten men blinker fortsatt like orange som før. Lys-styrken blir ikke nevneverdig redusert, med mindre du har på alt for mye sølvfarget lakk da.

Lars J

#60355  av megetlei

gfc skrev:Fikk de i dag nå. De som "2 FAST 4U" tipset meg om. Passet rett inn.

Dette er ganske enkel modifikasjon Bare og knuse den orange kappa eller ta av selve glasset ved hjelp av en varmepistol og pirke den ut. Ta gjerne noen bilder :wink:

megetlei
Vedlegg
turn_1.jpg
turn_1.jpg (29.56 kiB) Vist 998 ganger

#60512  av Syns

Noen som vet hvor jeg kan få tak i hvite sideblinkers for en bllig penge til en 87 mod Camry? :D

#61803  av celicat23

Disse bilene er de jeg vet har akkurat samme blinklys, så kan blande hva du vil:

corolla (2000 mod), Carina e (1997), MR2 (2000), Celica (2000)

også nevnte en Avensis her...Toyota liker å blande deler. Kjenner igjen en del i 2000 mod celica'n min ifra 1997/98 mod carina e'n jeg hadde :)

#61806  av CelicaGT

meiner å ha sett at avensis har litt meir krystall look på blink glassa enn dei til corolla..... shoot me if wrong :)

#96683  av egotrip

da har jeg også bestillt meg klare sideblink :)

satser på å få de på torsdag. Men lurte på hvordan bytter man de ? noen spesiell teknikk for å bytte liksom ? :)

/egotrip

#96699  av gfc

Man vipper de ut bare på ene siden. Gjort på 1-2-3.

Kan hende du må kombinere gamle med nye. Jeg måtte det på mine.