TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Understyrt...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #61778  av cameleon
 
Vet ikke om det er bare meg som ahr dette problemet, men ved lave hastigeter så erbilen så sinnsykt understyrt :? Må nesten vri 1/4 på rattet for at det skal skje noe i det heletatt. Er det noe skikkelig styr å få gjort den mindre understyrt? Eller skal den bare være slik...

 #61793  av MR2turbo
 
du kan prøve å gi den mere caster (så mye som mulig uten at det tar i innerskjermen)... min var og sånn da vi stillte den til orginal-måla...

 #61822  av CelicaTurbo
 
orginalt er den understyrt om du vrenger til rattet (eller går for fort inn i svingen), om du istedet går roligere (med styringen altså) inn i svingen istedenfor å prøve å knekke den rundt så skal det gå mye bedre, da får du forskyvet vekten av bilen frem til ytterhjulet og får litt bedre tak i fronten.. eller kjør på med camber som Markus sier, det hjelper nok mye men spiser dekkene en del fortere :)

 #61825  av chris
 
tror han sikter til dødgang på rattet, ikke at bilen er understyrt

 #61827  av cameleon
 
Takker chris..... :oops: :oops: :oops: :oops:

Stemmer nok det :oops:

 #61834  av Remi
 
Kjøp et Større ratt. du kan få mitt for en VELDIG billig penge :mrgreen:

 #61865  av cameleon
 
Remi skrev:Kjøp et Større ratt. du kan få mitt for en VELDIG billig penge :mrgreen:
Ja la oss bytte momorattet med et lastebilratt :P

 #61869  av sindrejl
 
hæ? du har jo ikke servo? hvordan kan det være dødgang da? er vel bare at uten servo må man vri en del mer siden man direkte vrir hjulene selv eller noe? men jeg har ikke minste dødgang eller problemer med det der på mk1'en iallefall

 #61879  av Remi
 
neida du kan ha ratt vandring fordet om du ikke har servo - trur æ har 3 cm :roll:

 #61881  av CelicaTurbo
 
dødgang kan man ha med servo også, servoen er trossalt bare muskelhjelp :) Men, hva man kan gjøre med dødgang, eh, man kan sette på mindre ratt så oppleves dødgangen mindre? Om man forandrer hjulstilling (hovedsaklig spissing tror jeg) kan man forandre turn-in slik at dødgangen oppleves mindre når man ønsker å vende bilen inn i en sving, men det går gjerne ut over retningsstabiliteten når man kjører rett frem? Tror andre er mye flinkere til å svare på ting rundt hjulstilling enn jeg er ;)

 #61910  av MR2turbo
 
du må nesten bare skru ned dekslene under bilen for å komme til tannstaget og delene rundt det, så må du få en til å snu på rattet og prøve å finne ut hvor slarken ligger.... når du har funnet ut av det kan du gjøre de nødvendige utbedringene for å fjerne den...

Så finn ut hvor det er slark først... ;)
 #61964  av erling
 
cameleon skrev:Må nesten vri 1/4 på rattet for at det skal skje noe i det heletatt.
Vaksen slark! :shock:
 #61967  av Dalan
 
erling skrev:
cameleon skrev:Må nesten vri 1/4 på rattet for at det skal skje noe i det heletatt.
Vaksen slark! :shock:
Det kombinert med vinter-homo-dekk ville blitt en sikker vinner Bilde

 #63609  av Ivar
 
Det er nok snakk om slark i styresnekken eller noe slikt, ja.

 #63943  av chris
 
Jeg prøvde bilen hans, og det var ikke så ille som han kanskje ga uttrykk for.. men det var betydelig mindre reaksjon når jeg vrei på rattet i forhold til min egen.