TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KjøpsrÃ¥d Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #61582  av SupraAspirant

Heisann.

Dette er mitt første innlegg her på Toyotaforumet. Som nick og tekst viser, er jeg Supra aspirant. Ønske er selvfølgelig en MkIV, men lommeboka sier MkIII. Så jeg får nok la lommeboka bestemme denne gangen også.

Jeg har bestemt meg for at det må bli en TT. Har Targa sportsbil fra før, så dette må jeg ha videre synes jeg.

Her starter problemet mitt: Jeg vet INGENTING mer om disse bilene enn at det er 3 liters motor, tror det er 235 hk, og singelturbo :D. Er det skrevet noen tråder om forskjellige modeller innen denne type MKIII her inne før? Hvilke årsmodeller er aktuelle? Forskjeller på 89-9x modeller? Hvilke land er aktuelle å importere fra?

Jeg har masse spørsmål, men hvis det er skrevet fra før, kan jeg godt lese det selv isteden for at dere sier: "skrevet før, bruk søkfunksjonen" :lol: (søkt litt men...)

Forekommer meg at @lpher her kanskje har sett en supra før...?

Hilsen Øyvind
Kongsvinger

#61585  av tojo

Her finner du en kjøpeguide+ om Supra MKIII:
http://w1.913.telia.com/~u91302010/mkiii/mk3guide.htm
MKIIIèr fra Tyskland er nok de mest gunstige prismessig å importere.
HÃ¥per det er til hjelp :D

#61589  av SupraAspirant

Jepp, nå vet jeg at jeg skal ha motor 7M-GTE. Og at ladetrykk ikke er all verden. Ny toppakning, eksos og filter, hva kan det gi tro, med litt trykkøkning..? Evnt mer som må gjøres da?

Nei, kjøpe bil først..
 #61766  av Remi

SupraAspirant skrev:Heisann.

Hilsen Øyvind
Kongsvinger
Det trur æ å vis ikke e han fæl og skryt på seg :lol: :mrgreen: :mrgreen:

#61790  av tojo

Her har du litt mere info om MKIII(les å bli mere kjent med bilen,her er også noen tips) :D ): http://www.supras.com
Bedre å lese litt om bilen,så kan du jo heller spørre hvis det er noe mere du lurer på!
Stålis(+ARP toppbolter/studs pris ca 3000,-)eksos(+downpipe eller high flow elbow evnt. race cat ca 1500-15000,-)filter(+Lexus AFM og 550dyser ca 6000,-)og en elektronisk boostcontroller (ca 3000-4000,-) er en god begynnelse.
Med denne mods å oppjustert turbotrykk til ca 0,8 burde du vel ha ca 270-290hk.
 #61898  av @lpher

SupraAspirant skrev:
LOL :D Takker for tilliten, men det er nok ikke denne bukkene bruse som er rette mannen når det gjelder mkIII Supra dessverre :)

Welcome to THE Toyota forum ihvertfall :)

@lpher
 #61928  av SupraAspirant

@lpher skrev: LOL :D Takker for tilliten, men det er nok ikke denne bukkene bruse som er rette mannen når det gjelder mkIII Supra dessverre :)
@lpher
Hehe, den er ok. Men du har vel god oversikt over landets Supra-Samuraier. Det er en svart supra rundt gardemoen (?) et sted, som er på gatebiltreff å kjører bredt. Er han/hun her inne? Vedkomne vekker tonnevis av beundring hos mine kamerater, hehe.

tojo: Takker. Inntrykket mitt er helt klart at disse bilene er mye billigere å trimme en bilen jeg har nå. (Honda CRX delSol VTi, 1.6 Vtec 160hk).

Er det inntil 15% man kan trimme lovlig med tanke på understell å bremser? 235hk x 1.15 = 270hk. Så da passer forslaget ditt ypperlig!
 #61998  av @lpher

SupraAspirant skrev: Hehe, den er ok. Men du har vel god oversikt over landets Supra-Samuraier.
LOL :D ...prøver ihvertfall :D ...og med massiv hjelp fra Toyota-mafia'en her inne...så lar det seg gjøre :D
SupraAspirant skrev: Det er en svart supra rundt gardemoen (?) et sted, som er på gatebiltreff å kjører bredt.
Aner meg at det er Mr. Pedersen du tenker på? :)
http://bilder.ts-ogn.no/?album=/alpher/ ... %20gamle)/

Om det er denne du tenker på...så er det den første Supran svenske Rickard "Supramannen" Cornacchini bygde....og deretter solgte til Mr. Pedersen (Pedern blant kjente, visstnok :))
SupraAspirant skrev: Er han/hun her inne? Vedkomne vekker tonnevis av beundring hos mine kamerater, hehe.
Nope, han er nok dessverre ikke representert her inne...enda ihvertfall :D

@lpher
 #61999  av @lpher

SupraAspirant skrev: Er det inntil 15% man kan trimme lovlig med tanke på understell å bremser? 235hk x 1.15 = 270hk. Så da passer forslaget ditt ypperlig!
Noen slik regel har jeg aldri hørt om ihvertfall :)

@lpher

#62016  av Ninjamannen78

Sorry @lphern må nok rette deg der. Den første Supraen Richard bygde var en rød en. Det er samme bilen som nå har fått full carbon interiør og en annen farge, husker ikke helt hvilken.. Just to let u know.. hehe

#62026  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Sorry @lphern må nok rette deg der. Den første Supraen Richard bygde var en rød en. Det er samme bilen som nå har fått full carbon interiør og en annen farge, husker ikke helt hvilken.. Just to let u know.. hehe
Ahh...jeg husker det nå...det var da'n hadde de gamle websidene sine det....feck som tia flyr! :)

@lpher
 #62093  av SupraAspirant

@lpher skrev: Noen slik regel har jeg aldri hørt om ihvertfall :)

@lpher
Kjenner ikke regelverket, men mener at det heter seg at man kan trimme 15% på orginale bremser og understell generelt.

#64145  av SupraAspirant

Vask den da, så jeg får se hvordan den ser ut :lol:

Nei, jeg handler ikke før til våren tenker jeg. TT dette btw?