TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpstips 1992

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #62045  av Robert

Noen som har noen dårlige erfaringer fra en CS. Vurderer kjøp, og lurte på om det er svakheter som går igjen på disse.

#62047  av gt4 carlos saintz

Har hatt cs i ett år nå...

Foringer på stabstag bak...{standard feil pga slitasje på gammal bil

Dårlege synk. ringar på 2. og 3. gir....

ellers har bilen fungert kjempefint!!1

Anbefaller bilen på¨det varmaste....;)

Kjempe morsom bil og køyre og eige.....

#62048  av CelicaTurbo

søk litt på forumet, dette har vært besvart uttallige ganger tidligere :wink:

#62059  av Gjertsen

Bare se bort i fra mine topicer :p HEHE...

Nei er Drømme bilen i denne prisklassen syntes nå jeg..

Den vekker oppsikt og er god å kjøre samt går unna...

Lykke til.
Er flere på forumet her som skal selge sin. blandt annet S.lie

#62060  av vegar85

jeg har en 92 mod som jeg vurdere å selge før vinteren! rå bil på vinteren. kommer fram overalt.

#62092  av GT4 CS

Da du eventuelt testkjører så ikke se deg blind på hvor sexy bilen er hehe. Men om bilen føles bra er den mest sansynlig det også. Føles den sliten er det DYRT og reparere disse bilene i de fleste tilfeller. Men det er meget driftsikkre biler, så den største svakheten til celica som alle andre biler er tidligere eiere. Ta med deg en med litt bilkunnskap om du ikke har dette selv. Lykke til :D

#62110  av Kjelliken

:D så er også spørsmålet om hvor flnk er du til å skru selv skulle det være noe kan en spare masse penge med og kunne skru selv.
Jeg hhar hat min bil i 10 måneder nå og kan ikke annet enn å si meg fornøyd.

Bilen i orinal stand får en som regel lite og bekymre seg over. men så snart en begynner og trimme og slikt så er det klart at en tyner litt mere grenser og slitedele som er vanlig på alle biler blir fortere slitt.

Det kan fort lønne seg og legge ut litt ekstra på forsterkede deler når en først handler.. men jeg digger bilen min så det er fare for du også kommer til og gjøre det hvis du kjøper en..

Lykke til med kjøpet og som nevt tidligere ta med en som kan bil og gjerne en som kan toyota de vet stort sett hva de skal se etter og føle etter om ting er bra eller ikke... :wink:

#62122  av vegar85

det eneste jeg har bytta er hjullager og det var ikke sånn spesielt dyrt. kosten en 1000kr.

#62737  av Robert

Takk for tilbakemeldinger.

Nå er bilen besiktiget og prøvekjørt. Grei og fin bil å kjøre, men gikk ikke så bra som jeg hadde trodd. Men det vel kanskje riktig når bilen veier 1500 kg konstant 4wd og ca 220 hk?

Sammenliknet med en Honda V-tec på 160hk som jeg var lykkelig eier av, må jeg si at jeg ble litt skuffet. Trodde det skulle gå tilnermet likt. Helst en del bedre, men det gjorde det ikke.

Noen som har noen tall på ca orginal CS. 0-100, 70-100, el ??

Litt slitte seter i bilen, er det noe som er vanskelig og oppdrive i orginalt og god stand? standard mørk grå farge.

#62739  av tojo

Orginal CS gjør: Maxfart 143mph * 0-100km/t 7,6sek * 0-400m 15,4sek * (1st gear 34,8mph * 2nd 61,5mph * 3rd 93,8mph * 4th 128,6 mph) :
Angående setene ville jeg hørt på pris for NYTT trekk på Toyota,bedre med nytt enn å bytte til andre brukte seter!(blir nok ikke nå dyrere :wink: )

#62751  av Gjertsen

0-100 er vel på 7.8 sek ? mener å ha lest dette før!!
Sikker på at turboen lada 0.8 bar da? om den lader mindre går den jo dårligere..

#62784  av CelicaTurbo

husk også at trykket er elekotronisk begrenset i 1. og 2. gir og det gir en heller slapp opplevelse i forhold til potensialet.. er relativt enkelt å omgå den saken der :)

Men, det er så klart ikke samme turtallsmaskinen som bilen du er vant til, men en slik Celica blir vesentlig kjappere enn gamlebilen din med noen få enkle grep :wink:

#62790  av vegar85

hvor mye var det han skulle ha for gt4en sin da??? kjøp min. den går nok en del bedre en en civic. montert på:
3" downpipe
fuelcut fjerner
boostcontroler
hks styreenhet
turbotrykksmåler. lader 1.1 bar nå. går veldig bra.
hks luftfilter
momo trek R ratt
turbotimer
pop off

biler en nylig eu godkjent.
bilen syntes dere sikkert er for dyr men den er mye påkostet og i god stand. kan selges for 150000kr ved hurtig avgjørellse.

#62811  av Robert

Tar du en strøken 1993 mod hilux dobbel cab 5 seter som er hevet 3" og 33x12,5x15 hjul i inbytte så har vi et godt utgangspunkt.