nei, den gir deg ponnier og bra bensinforbrukt ved normalkjøring.. Det er en sensor som står i eksosen som føler hvor mye luft det er i eksosen, og det forteller den hvordan bensin/luft forhold har vært i forbrenningen, altså om motoren går fet eller mager. ECU bruker dermed den informasjonen til å justere bensinblanding fortløpende slik at blandingen blir korrekt for god økonomi, god respons og kraft i motoren. Altså er du avhengig av en frisk lambdasensor for at motoren skal oppleves sterk. Men, ved høyt gasspådrag blir sensoren unøyaktig og upålitelig så derfor vil ECU bestemme bensinmengde ut fra en fast tabell når du gir mye eller full gass
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
vet ikke hvor den er på din bil men den står mest trolig før katten, eventuellt i basen til katten.. men aldri etter katten. Det er nå bare å krype under bilen og følge eksosanlegget til du ser en sylindrisk dings stom stikker ut og med fire ledninger stikkende ut (fire ledninger under en varmeskjermende strømpe).
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet