TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RÃ¥debank!!! hjeeeeelp!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#61972  av vegar85

hørtes ikke ut som mye kvalitet det der...... :(

#61982  av larsst185

-det at det byttes endel motorer på avensis er ikke så alvorlig som det høres ut.blokka med stempel og det hele bytte pga et begynnende høyt oljeforbruk og toyota går da inn å skifter disse for at ikke kunden skal få problemer i senere tid.Motorhavari må isåfall være ytterste konsekvens,og komme av tørrkjørt motor.Totalt havari på disse motorene er UHYRE sjeldent.

#61983  av sleeper

densortecelican: var det din bil jeg så på banen på rudskogen i sommer??

#61995  av erling

densortecelicaen skrev:hørte fra toyota når jeg var der så hadde de byttet 40-50 motorer i avensisen :shock: !!! shit liksom.. eller er det en kompis av meg som kjørte rådebank i 3 motorer som han fikk byttet ut i en helt ny mr2 ..!! er jo litt drastisk mener jeg....
Hvor ble det av deg på lørdag forresten? Gikk du på en smell? :mrgreen:

#62035  av @lpher

larsst185 skrev:-det at det byttes endel motorer på avensis er ikke så alvorlig som det høres ut.blokka med stempel og det hele bytte pga et begynnende høyt oljeforbruk og toyota går da inn å skifter disse for at ikke kunden skal få problemer i senere tid.Motorhavari må isåfall være ytterste konsekvens,og komme av tørrkjørt motor.Totalt havari på disse motorene er UHYRE sjeldent.
Det må også sees i forhold til de sinnsvake antall som er solgt av Avensis også :) ...ikke at det er noen unnskyldning for at de problemene de tidligste 1ZZ-FE motorene har hatt...men....så lenge Toyota Norge tar ansvar for slike ting så er det bare pluss i margen det :) Kjenner en del til bilbransjen...og det er ABSOLUTT ikke alle bimerker som er like renhårede som Toyota på dette området :)

@lpher

#62065  av larsst185

Enig.Toyota rydder opp dær jeg er sikker på at diverse andre bilmerker hadde latt det skure og gå til garantien gikk ut og kunden måtte dekke utgiften selv.

#62138  av densortecelicaen

sleeper skrev:densortecelican: var det din bil jeg så på banen på rudskogen i sommer??
tja... var utpå en par ganger ja.. men nå kjørte jeg faktisk pent da... hadde ikke lyst til og slite noe dekk.. :wink:

#62141  av densortecelicaen

erling skrev:
densortecelicaen skrev:hørte fra toyota når jeg var der så hadde de byttet 40-50 motorer i avensisen :shock: !!! shit liksom.. eller er det en kompis av meg som kjørte rådebank i 3 motorer som han fikk byttet ut i en helt ny mr2 ..!! er jo litt drastisk mener jeg....
Hvor ble det av deg på lørdag forresten? Gikk du på en smell? :mrgreen:
hehe.. ble litt full ja.. men saken var at jeg mistet telefonen...!!! :cry: så det skar seg litt... tro forresten en glassbit langt inn i beinet nede på fri der og.. hehe.. kuttet meg i fingrene når jeg skulle dra det ut og ja.. ikke helt vellykket.. men men .. hadde det gøy endå.. :)

#62522  av erling

Uffa.. Ikke spøk det der.. Haugesund er visst en røff by for utenbys ts-ognere. :D Du får gi beskjed om du tar deg en tur en annen gang da. :)

#62561  av Morten

erling skrev:Uffa.. Ikke spøk det der.. Haugesund er visst en røff by for utenbys ts-ognere. :D
Kan nesten se slik ut ja.. :mrgreen:

#62576  av Oas

det er mange som har feil på 7gen sin i motoren jeg ser ofte på finn.no og det dukker ofte opp biler som har fått ny motor :shock: