TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra Kjøp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #61978  av veghar

Hei

dette er et mye omdiskutert emne i tankene å ikke minst drømmene mine..

Burde æ kjøpe en manuell supra eller automat..
kan jeg få none av deres meninger om dette.. tenker liksom fordeler/ulemper?? blir f.eks ikke automaten tregere en manuell...??

takker for all støtte æ får... :)

#61985  av The Doctor

Er det MK4 det er snakk om el?

#62000  av @lpher

Som The Doctor sier her...veldig vesentlig å vite om vi snakker om mkII, mkII eller mkIV her :)

@lpher

#62002  av 2fast4u

Tror nok Vegar tenker på en MkIV her :wink:

#62013  av Ninjamannen78

Synes det funker bra med automat gir jeg. Synes ikke det er verdt det å lete lenge etter en strøken manuell bil (virker som det går 10 auto biler pr 1 manuell i tyskland) + den er vesentlig dyrere. Digg å cruise rundt i byen med auto. Behagelig på langkjøring. Lettvint på dragrace, lett å burne og lett å få ordentlig start. Kunne tenkte meg å bytte converter, men det er kun til drag kjøringa det har noe å si.

#62030  av @lpher

Må bare si meg enig i det som Ninja sier her :) Kan vel bare legge til at du kommer til å bli fornøyd uansett hva du velger :D

Her er den beste auto vs manuell artikkelen jeg kjenner til ihvertfall :)
http://www.mkivsupra.net/resources/automanual.html

@lpher

#62102  av veghar

2 FAST 4U skrev:Tror nok Vegar tenker på en MkIV her :wink:
Jepp var nok det jeg tenkte på ja.. :D

#62128  av Remi

det største minuse me automat må vell være at det ser så inni hælvette mye styggere ut en manuell ? :cry:

#62140  av Turbotrille

Hvor ser du forskjell på manuell og automat da? :?: :?:

#62142  av KK-ma70

mk4 automat-sticken er jo utrolig diskre i forhold til mk3 sticken iallefall. synes den er pen å se på jeg, kansje fordi den er så kort. ingenting å utsette på den ihvertfall.

#62148  av SupraAspirant

Hvordan er det med breisladd med automat?

#62151  av ST205RR

skulle tro ninja kommer med full raport anng det :mrgreen:

#62153  av @lpher

Remi skrev:det største minuse me automat må vell være at det ser så inni hælvette mye styggere ut en manuell ? :cry:
LOL :D Smak og behag det da :) Synes faktisk auto-spaken på mkIV ser ganske grei ut jeg...den er ihvertfall VELDIG grei å håndtere...formen på den passer rett inn i hånda! No fuss! :)

@lpher

#62154  av @lpher

Turbotrille skrev:Hvor ser du forskjell på manuell og automat da? :?: :?:
Er vel kun spaken han tenker på...

Tell tale signs at en mkIV Supra er en Automat-utgave:
Spaken...doh! :)
PRND21-rekka på turtelleren.
Oljekjølern til automaten som bor i luftinntaket på førersida foran.

@lpher

#62157  av @lpher

KK-ma70 skrev:mk4 automat-sticken er jo utrolig diskre i forhold til mk3 sticken iallefall. synes den er pen å se på jeg, kansje fordi den er så kort. ingenting å utsette på den ihvertfall.
Hmm...du er inne på noe der ja...den er litt for lang og up-right på mkIII...MEN...who can blame them...det SKULLE jo være slik da mkIII regjerte :)

@lpher