TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Resultat av stereo-prosjekt (store bilder)

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#62053  av gt4cs

sexten skrev:det var i TOYOTAen jeg bygde anlegg altså :P
og Biltema hadde greie kabler til grei pris
BMWen er grei den også, bare ikke helt min smak når det kommer til kjøreopplevelsen :D
Grei pris.. men man får hva man betaler for!!!

#62087  av sexten

jau, men man får ikke bedre lyd enn den dårligeste delen av anlegget heller da, og jeg tror ikke kablene er begrensningene for å si det sånn :)
synes det er helt grei tykkelse på kablene jeg, og anlegget pumper og går fortsatt :D

#62125  av gt4cs

sexten skrev:jau, men man får ikke bedre lyd enn den dårligeste delen av anlegget heller da, og jeg tror ikke kablene er begrensningene for å si det sånn :)
synes det er helt grei tykkelse på kablene jeg, og anlegget pumper og går fortsatt :D
grei tykkelse? hehe..

er det ikke stort sett alminiums kabler dem selger der a? må vel ha 95 mm2 for å tilsvare 35mm2 fra f.eks Stinger. og det er en grunn for at Stinger og andre lager kabler som koster flesk for så si det sånn...
De kablene er bedre lagd for 12 VDC, men det kommer jo helt ann på hvor seriøst man skal bygge da...
Jobber selv som elektrikkerlærling, og tenkte jeg skulle kjøpe kabler gjennom jobben for da hadde jeg spart ca 2500 kr på kablene. men ble anbefalt av elektro lærern min å kjøpe kabler som var spesial lagd for 12 vdc..

#62129  av bose

Stinger kablene blir lagd som alt annet på oem basis. tror du finner akurat samme ledningen til en billigere penge med en annen merkelapp på ;)

#62187  av yeah580

Bruker kabel fra alcatel jeg. :P
RK50.
Funker som F det.

#62215  av gt4cs

yeah580 skrev:Bruker kabel fra alcatel jeg. :P
RK50.
Funker som F det.
RK 50 mm2 funker det, men en 50 mm2 som er laget spes til 12 vdc vil uansett lede mer strøm, og forminske spenningstapet

#62217  av gt4cs

bose skrev:Stinger kablene blir lagd som alt annet på oem basis. tror du finner akurat samme ledningen til en billigere penge med en annen merkelapp på ;)
NÃ¥ var Stinger bare ett svindyrt eksempel da..

#62218  av Speeder

Kobber er kobber, leder akkurat samme mengde strøm per mm2. Såklart har revolvering litt å si, men store forskjeller er det ikke. Om kabel er laget for 12V eller 230V har mere med isolasjonen å gjøre.

#62219  av tojo

:D Ja og Monster Cable er blandt de beste i tester,der dette er blitt målt
Men disse koster da også litt extra.(sant nok ubetydlige forskjeller,men det er de små detaljene som skiller havren fra hveten :D )

#62225  av Remi

Speeder skrev:Kobber er kobber, leder akkurat samme mengde strøm per mm2.

Dette stemmer !

#62229  av Remi

gt4cs skrev:
yeah580 skrev:Bruker kabel fra alcatel jeg. :P
RK50.
Funker som F det.
RK 50 mm2 funker det, men en 50 mm2 som er laget spes til 12 vdc vil uansett lede mer strøm, og forminske spenningstapet
lure litt på ka som e så spesielt for 12vdc som du sir. de kablene du får kjøpt altså strømkablene på bilstereo spesialisten osv, har masse kordeller eller ka det no hete. e vel det som e eneste forskjell. dem anbefalte meg og kjøpe alu kabel. men æ bruke noe som æ fant på verkstede. holder til sikringsskap så holder det faen mæ i biln å :D neida. har regna på det jeg. og det skal holde da.

#62257  av @lpher

Oksygenfritt kobber i kabling som skal brukes i bil er en god ting...da blir fks kabelen ikke ødelagt etter kort tid :)

@lpher

#62261  av tojo

Kablene som er beregnet til bilstereo er laget av kobber med høy renhetsgrad(oksygenfri) og har en spesiell viklings struktur for å redusere støy.

#62686  av bose

Støy i strømkabel? :?
foresten: Lenge til det blir balanserte kabler i bil eller?
Phono kabler er egentli ganske håpløst når man vil bli kvitt støy

#62736  av tojo

Støy i strømkabel?
:? http://www.monstercable.com/caraudio1/p ... sp?pin=499
Det står så... :?