TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Afterburner

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#62962  av Tor

en CS uten katalysator lager stikkflammer ved hard kjøring :)

#62969  av karl234

kjenner faktisk en som har sånn jeg. liten propantank under bilen og to ledninger som kobles sammen i kupeen for å lage gnist. må kun brukes ved godt gasspådrag slik at flammene ikke slår tilbake. :D

#63161  av chris

karl234 skrev:kjenner faktisk en som har sånn jeg. liten propantank under bilen og to ledninger som kobles sammen i kupeen for å lage gnist. må kun brukes ved godt gasspådrag slik at flammene ikke slår tilbake. :D
propan?? :shock:

#63169  av Remi

karl234 skrev:kjenner faktisk en som har sånn jeg. liten propantank under bilen og to ledninger som kobles sammen i kupeen for å lage gnist. må kun brukes ved godt gasspådrag slik at flammene ikke slår tilbake. :D
det hørtes jævla skummelt ut. propan er ikke noe du leker med :shock:
finnes en anna måte og gjøre det på da. husker ikke nøyaktig hvordan det var. men du fikk blåflammer ut av eksosn da

#63187  av Erlend

Propan er dritfarlig! Var på brannøvelse i sommer m/slukking av bil osv., og øvelsesjefen tok en liten boks med propan, av typen du bruker til de minste primusene, og satt den på en metallplate over et lite "bål" av tennvæske. Tok 3 minutter med oppvarming, så FOOM! Varmen bare sto imot oss, og vi sto vel ca 50 meter unna. Måtte holde for ansiktet fordi d var så varmt. Og selve boksen, jo den så vi som en bitteliten prikk høyt oppe i lufta :shock: Tenk hvis du har en 5 kilos i kjelleren da... Da blir nok huset ditt flytta rimelig bra... Bare tenkte jeg skulle nevne det siden det gikk innpå meg :)

#63655  av Johnny_Bravo

Hvis du ikke har kat og vil ha stikkflammer så tråkk gassen i bunn (rus motoren) når du kommer opp på et turtall på ca 4000-5000 så vrir du om nøkkelen (slår av tenninga) når turtallet faller igjenn så slår du på tenninga. da har det kommet masse bensin og dritt hele veien og du får en jævlig stikkflamme. vet ikke om dette funker på en mr2 motor. og det funker best med rakarør :)

Så en kar gjøre dette med en Honda Accord i stømstad en gang. det smalt som på nyttårsaften og stikkflammene var 1-1,5 meter lange. jeg vet ikke om det er så veldig bra for bilen da men :)

#63751  av GT4 CS

Hehe, bare ikke gjør det med turbo. Den får ikke mye smøring da man skrur av motoren :D Men stikkflammer er jo litt artig da :D Som 18 åring og altviter sku jeg trimmemin første bil, en sliten mazda 626. Justerte forgasseren til og pøse på mest bensin. Den gikk jo dårligere og brukte enormt med bensin. Og på toppen av kransekaka eksploderte nest bakerste lyd demperen min og. Et pent minne på hvordan man ikke gjør det :D Mener nå helt ærlig at stikkflammer skal komme fordi det gjør det, ikke fordi man setter i hjelpemiddler for det. Men har man ikke turbo får man jukse. For de lekre flammene man bruker til og grille pølser med er liksom litt obligatorisk :lol:

#63759  av sw20

MED RUSSEBILEN VI HADDE
en gammel hi ace...
der var det bare ei potte, og eit langt rør...

etter å ha stokke av fra en anna bil etter vil egg kasting hehe
trilla vi gjennom fjortis torget i byen i ca 40km\t..

skrudde av tenninga og pompa som en gal!...
(kan pommpe ei stund her, for det e en veldig slakk bakke!)

skrudde på tenninga igjenn , og da såg e bare att det lyste opp rundt oss
+att det sjukeste smellet kom! :twisted: kjipte meg sjøl da det
rykte til i heile bilen... å folk hylte og sprang rundt!
det skal vere sakt att det er en del folk her på lørdas kveldane... :D

blei det styret, og e kom meg ingen vei... fult av folk i gata...

så kom politiet!

blei en lang time med forklaringer om hvorfor det smalt og hvorfor bak potta og eksos anlegget vår låg på bakken!
bakpotta var heilt rivna på undersida og slo seg løs og opp i karosseriet før den datt ved på veien... da det smalt

leika heilt dust og lata som e ikkje hadde noe peiling
sa att bilen hadde dreve å stoppa og starta gjenn heile kvelden, men at den starta vist e ga meir gass.. politimannen bare smilte ogsa att det var
greit.. men at vi måtte feste ledninga til fordeleren... som om han hadde peiling.. hehe :lol: fikk surra fast potta og kjørte videre..

#63780  av spkstrp

noen har det mere gøy enn andre later det til :shock:

#65343  av TurboKnut

sw20 skrev:skrudde av tenninga og pompa som en gal!...
(kan pommpe ei stund her, for det e en veldig slakk bakke!)

skrudde på tenninga igjenn , og da såg e bare att det lyste opp rundt oss
+att det sjukeste smellet kom! :twisted: kjipte meg sjøl da det
rykte til i heile bilen... å folk hylte og sprang rundt!..
:lol: :lol: :lol: :lol: Jeg var ekspert på dette, - vi lo så vi trillet mange ganger... Et par ganger sprengte vi pottene vi også. Det blir et sinnsykt smell.
En gang i Nordbytunnelen (ved Tusenfryd) lå jeg foran en Harley-fyr med langt hår og sjegg - og jeg kunne ikke dy meg.
"GLIMT" sa det inni tunnellen (usannsynlig vanvittig smell) og fyren datt nesten av Harleyen. Da han kom forbi etterpå viste han fingeren til meg, mens jeg prøvde å se helt uanfektet og nerd ut. Måtte stoppe etterpå for jeg lo så jævlig at jeg klarte ikke å kjøre.

#65381  av sw20

:shock: :mrgreen: :mrgreen:

trodde vel det var bandidos som kom... :lol:

#65574  av bose

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #65778  av KuHrOn_RaCeR

Ingen som tenker på at flammen går oppover bilen og kan svir lakken da...Etterhvert kommer det vel brune merker over potta... :?

Greit på en jordebil men ikke en super bil som MR2... :D