TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerbenstag bak??????????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #59437  av GT4 CS

Er det noen som har satt i fjerbenstag bak eller vet om dette er mulig og bestille? Om ingen har det kan jeg sjekke ut og få en kompis til og lage til de som ønsker. Men må jo først få vite hva han tar for jobb og deler da. Bilen er jo stiv som den er men alle monner drar :lol:

#59438  av CelicaTurbo

Jeg er usikker på om whiteline kanskje har dette for våre biler (dem har ihvertfall frontstag), men, dem har bakre krengestag, både med fast og justerbar stivhet og dette skal være en av de bedre oppgraderingene som kan gjøres med understellet vårt. Vil bedre en del på den orginale understyringen og gjøre bilen mer nøytral :)

#59443  av GT4 CS

Ja bilen understyrer en del ved fult gasspådrag om man bare gasser. Har da funnet ut at om man styrer mer og gasser mere på og eventuelt gå lynkjapt av og på gassen så går det over til lett overstyring :D
Tenkte mest på fjerbenstaget bak for og stive opp karroseriet litt xtra. Men det er veldig fristende med nytt stabbstag bak :D Husker du prisen på det?

#59446  av CelicaTurbo

nei jeg husker ikke prisen men det var ikke så mye egentlig mener jeg å huske..

#59448  av GT4 CS

Er nokk en god innvestering uansett

#59525  av vegar85

si ifra vist du får tak i det. det kunne jeg tenkt meg.

#59535  av Kjelliken

:D hviss whitline lager kan de helt sikkert skaffe det på fensport :wink:

#59574  av GT4 CS

Whiteline har det. Justerbare i alu for 99£ Synd at de ikke har bilder av de på fensport. Stabstag bak kostet 139£ mener jeg det var. Husker ikke helt forskjellen på psi og bar igjen. Hvor mye er 15psi i bar? Ligger ikke engelske pund på ca 11kr da? Vet ikke hvor mye det koster i frakt og greier fra fensport. Skal og sjekke opp hva det koster og få laget fjerbenstag hos frank. Blir sikkert billigere og like bra :D

#59577  av Dviper

1 bar = 14,5038 psi.. for å være helt nøyaktig..
Jeg bruker å regne med at pund er 12..

#59580  av GT4 CS

Takker for svar. Lader i overkant av 1 bar nå, så på fensport at 15psi tilsvarer 35hk, og uten cat og med filter burde det jo gi noe mer en 35 hk får man tru. Føles da iallefall slik nå sammenlignet med før :D

#62989  av Tor

Jeg skal sveise meg at stag bake iløpet av vinteren jeg :)

#63073  av GT4 CS

Lager et til meg og du da :D Sitter en rimelig feit avstivningsbjelke mellom fjærtårna orginalt. Men skader ikke med litt xtra :D

#63149  av Tor

Vist jeg lager 1 til meg selv så kan jeg sikkert lage 1 til deg også. Men det må sendes fra Tromsø da med post :) Er sikkert ikke rare greierene i porto da:) Skal lage meg en skisse og begyne sånn smått.

#63223  av GT4 CS

Du får finne ut av hvor mye du skal ha da vet du. Koster sikkert mellom 100 og 200kr og sende vel?

#63297  av Tor

Tror jeg kan sende dem som bedrifts pakke. Koster 163 kr. Skal lage skisse osv først. Gidder ikke begyne enda med prosjeket, må komme sikkerli i gang på skolen først. Er fortiden på IMO-60 (sikkerhetskurs)