TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kan lese plugger ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #63133  av AndreasH

Jeg har tatt pipenøkkelen i egen hånd og skifta plugger selv! :shock: "Small step for TS-OGN, one giant leap for me" :mrgreen:
-har blitt lei av å være data-nerd, så jeg dro på Biltema og kjøpt meg en haug med verktøy, samt rydda og shaina garasjen.
Det var rett og slett deilig å skru, særlig da jeg torqua dem til 18Nm! :lol:

Anyways, her er bilde av de gamle pluggene. Ser de greie ut ? Jeg ser at den fra cyl. 3 er litt mørkere enn de andre. :|

Jeg målte også motstand gjennom plugg-ledningene:
cyl.1: 12.8 Kohm
cyl.2: 10.0
cyl.3: 9.8
cyl.4: 6.7

Skal det være så stor forskjell ??
Vedlegg
104_04111.jpg
104_04111.jpg (128.06 kiB) Vist 795 ganger

#63136  av mr.two

Er ikke så ille farge det der...Lys sjokoladebrun er den ideelle fargen ( hvis det er samme på bil og mc :) ) Når pluggen er mørk/sort kan den være slitte stempler/ringer, tett luftfilter, at den får for fet blanding og litt mer som jeg ikke husker akkuratt nå :? Men det var så lite at det er nok ikke noe å bry seg med.. :)

#63145  av AndreasH

Takker, godt å høre.

Noen som har formening om motstanden i ledningene ?

#63151  av tojo

Plugg ledningene er nok gode(vet ikke hva maximum er for MR2)
men for Supra MKIII er maximum 25k ohm per cord.
Hvis over sjekk tilkoblinger(Terminals) eller hvis nødvendig bytt plugg ledning. :D

#63155  av CelicaTurbo

Pluggene ser helt greie ut dem..

angående ledningene så er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener å huske at det er intensjonen at det skal være forskjellig motstand i dem? Eventuellt husker jeg feil og at ledningene er bygget med forskjellig motstand slik at dem skal resultere i samme motstand til tross for ulik lengde? Som sakt, jeg husker ikke, helt sikkert noen andre som kan bekrefte/avkrefte det :)

#63157  av chris

CelicaTurbo skrev:Pluggene ser helt greie ut dem..

angående ledningene så er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener å huske at det er intensjonen at det skal være forskjellig motstand i dem? Eventuellt husker jeg feil og at ledningene er bygget med forskjellig motstand slik at dem skal resultere i samme motstand til tross for ulik lengde? Som sakt, jeg husker ikke, helt sikkert noen andre som kan bekrefte/avkrefte det :)
jeg kan egentlig ikke bekrefte/avkrefte, men jeg har hørt det samme jeg også, og det virker jo litt logisk og..

#63166  av AndreasH

Hmm, da er det vel så enkelt som at de har en bestemt motstand pr. lengdeenhet og blir forskjellige p.g.a forskjellig lengde! :idea:

#63185  av Erlend

Hvis det er originalledninger så ville ikke jeg tenkt noe mer på saken :) De har flotte ingeniører nedi Japan-land hører jeg :lol:

#63197  av memo

vel, ledningene er jo kortere jo nærmere fordelerlokket man kommer, ergo, lavere motstand.. ganske logisk :P

mener å huske at man ikke skal overstige 35kohm totalt sett..

pluggene så fine ut de...mine var myyye værre :)