TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effekt anlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #63139  av CelicaDeath

Noen som har et tips til kjøp av effekt anlegg? har nylig kjøpt meg ny bil! Det er en 1987 Celica 1.6 GT Twin Cam.

FÃ¥r bilde straks.....jeg regner med at det blir en nyere Celica senere men jeg starter slikt :)

Noen tips for effektanlegg? SOm lager groooom lyd til en ikke så verst penge....?

Jeg mener det er en begrensning på hvor mye du vil bruke på en eldre bil!

#63238  av Kjelliken

:? vet egentlig ikke om du får ferdig effekt anlegg til den bilen der. men alt går jo an og lage. er man flink kan man bare kjøpe rør og pottet og sette sammen. så valger du selv hvor mye lyd du vil ha. og til en slik bil ikke større enn 2 1/2" rør.. :roll:
 #63248  av CelicaDeath

Jeg klarer hvertfall ikke det :S

Jaja....sånn kan det gå....!

#63249  av CelicaDeath

Skal sette inn noen bilder av bilen, strakz tilbaks
 #63251  av CelicaDeath

Her er bildene
Vedlegg
her har du potta....skulle likt å gjort noe med den
her har du potta....skulle likt å gjort noe med den
DSCF0532.JPG (130.67 kiB) Vist 2234 ganger
Bilen min
Bilen min
elica.jpg (207.26 kiB) Vist 2234 ganger

#63296  av Tor

Ring Svendsen Eksos og sjekk hva de har. De gutta der har peil på eksos. Ellers er det bare og søke litt rundt. Jeg har enda ikke funnet et komplett Effanlegg til min Toyota Celica GT4 CS.

#63304  av GT4 CS

fensport har til din gt4. men dyrt da. bygger heller selv jeg ass. Er det kun lyden du er ute etter på 1.6 litern er det bare og skaffe seg en effektpotte med en stor tut bak. Eventuelt skjære opp orginal bakpotte og fjerne innmaten, sveise i et rør gjerne 3tom el større. Da får du grynt. Men skal du ha effekt kreves det gjerne grenrør og et komplett effektannlegg. Vet ikke hvor trimmingsvenlige de motora er. Men i en na motor bør man og bytte kammer og tune opp motor helt perfekt for og få mere hk på hjula. Men uansett hva folk sier. Med et effektanlegg og luftfilter får du en motor med bedre respons da. Jo lettere den får luft inn og eksos ut jo bedre har den det inntil en viss grense. Jeg synes iallefall det er tyngre og løpe med gassmaske en uten, om det kan brukes til sammenligning da :D

#63307  av celicat23

Kan trygt anbefale svendsen eksos i oslo. De har bygget de 3 siste anleggene jeg har hatt, og det har vært topp kvalitet og service hver gang.

Bilder av anlegg de har laget:
http://www.svendsen-eksos.no/album.asp

#63313  av GT4 CS

bare hørt positivt om svendsen eksos selv. Meget god service har de der oxo :D

#63381  av Tor

Kan ikke dere slenge opp noen Web adresser der det selges Eff anlegg. Jeg driver og vurderer et anlegg fra http://www.fensport.co.uk Noen som vet om det anlegget til £360.00 fra "Morton" er noe bra? Noen som har andre anlegg fra fensport? Skriv gjerne om passform osv. Er alle anleggene der inne helt komplett eller får du kun det som det er bilde av?

Litt offtopic da, men det er under katigorien Eff anlegg da :)

#64373  av CelicaDeath

Greit at de er flinke....men hva er prisen?

skal vel ha en dobbel på hver side....de lager vel helt nytt eksospotte oxo da?

#64377  av Tor

Prisen vet ikke vi. Den må du ringe og sjekke. Kommer ann på hva du skal ha osv.