TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4AGE´en begynner Ã¥ ta kvelden :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #63222  av MRQuoc

*gjesp* ja det er sent.. for sent til å rølpe på biler

inatt har jeg opplevd noe heftig! .. jeg pleier å kjøre "5mila" mi , en runde som tar knappe 1times tid med cruising for å lette på øyene når jeg har sittet for lenge foran pc´en. Inatt stoppet jeg en tur i Asker for å få i meg mat.. når jeg da går ut igjen å starter opp, får jeg en vanvittig ventil-tikking! .. riktig .. det slår noe jævlig .. etter en 6-7 min på tomgang ble den lettere .. ( metallisk slaglyd) .. så jeg forsatte på "runden" min. jeg kom meg til Vollen, veien mot slemmestad. Og der bråker det harvelig mye.. at jeg må stoppe bilen .. og når jeg clutcher, stoppet motoren :s .. "piss off" tenkte jeg, for jeg vil hjem .. .. jeg får start på den igjen og snur , prøver å kjøre tilbake siden det er kortere vei.. når jeg nesten kommer meg til Asker sentrum, mister jeg oljetrykket .. :roll: .. og enda mere metalliske lyder kommer ..
Tidligere på dagen fylte jeg 10w-40 Statoil-olje .. og det skulle da fungere! .. jeg kunne jo for faen ikke være så grønn at jeg har helt olja i ekspensasjonstanken?! .. riktig nok var Oljen på plass .. i bånn.. , oljetrykket har forsvunnet .. og jeg kan ikke gjøre stort mer kl. 3:50 på natten..
Lysten på å komme hjem igjen med bilen var så stor .. så kom jeg på filmen om den "radiostyrte corolla´en" turtall i 15 minutter før den stoppet.. og rett ved siden av Esso´en er det en menighetsbygg ..
Så! av alle ting .. mot alle lover og normer .. satte jeg meg i bilen .. med kaffe i handa .. startet bilen. Med videoklippen i bakhodet om Toyotas ekstragode motorer, ønske om å ta med meg bilen hjem og ba mot menigheten .. om at dette .. dette er min og bilen sin natt .. vi skal hjem!
og dermed kom vi , med det vanvittige metalliske lyden, ingen oljetrykk .. i gang .. det ble lille veien mot drammen, og jeg brukte! 35min fra Asker til Drammen med maks 2000rpm .. motoren stoppet mange ganger når jeg trillet ..

så , selv om bilen min er skrøpelig .. er den verdig å kysse! 35min uten oljetilførsel .. :s
Nå er jeg vel hjemme .. med pipelyd i øra .. sliten og senga er klar for meg..

Jeg har noen mistanker om hva som har skjedd .. hvertfall en eller flere ventiler er knekt.. ! oljpumpa sluttet?! ..

jeg får oppdatere senere ; inntil videre får jeg ta frem tråsykkelen ..
Kanskje bilen vil være litt stille nå for tiden .. den liker kanskje ikke kalde netter .. bare bilens sjel kan fortelle .. men jeg hører for faen ingenting med pipelyden min .. natta ;)

Heia Toyotamotorer uten Olje!

#63228  av bose

:shock: :shock: :shock:
husker oljetrykks måleren på bilen min datt engang når jeg og en kammerat var ute å kjørte. Da var det ikke noe mer alvorlig enn ledningen til måleren som hadde håppa ut av føleren ved motoren.
Men mye som tyder på at det ikke er så enkelt hos deg...
Mye som tyder på at den motoren har gått lengre enn det bilen har gått, eller veldig hardt kjørt....

#63245  av spkstrp

den forrige motoren min begynte å lage (veldig svake) kakkle lyder når den var varm og ble kjørt i oppoverbakker uten å presses (opprettholdt bare hastigheten.).. Tenkte ikke så mye over det.. Parkerte bilen for vinteren og skifta olje til helsyntetisk... uff da... ble myyye værre kakle lyd ganske snart når jeg begynte å kjøre igjen...
Etterhvert hørtes hele motoren ut som skrap hjern, og den stoppet når jeg girte! .. <- sånn som din gjør når du clutcher? .. .

Hadde jeg bare skiftet rådelager med engang og beholdt tjukk olje så hadde den sikkert i hvertfall vært kjørbar den dag i dag...

#63254  av sindrejl

uff er ikke mye igjen av motoren din nå :( Iallefall ikke siden du kjørte den helt uten olje ;)

#63301  av MRQuoc

Helt klart at den motoren er død ..
jeg stod opp nå, så jeg får se på det straks jeg har fått i meg frokost..
føler meg litt for sliten til å se på bilen i det hele tatt.. og kanskje det er lettere å dra til TG-bil imorgen .. enn å prøve å fikse på gamle biler .. :/

men den skal ha for at den bringte meg og alt annet hjem

#63310  av MRQuoc

Den startet ;men den høres ikke helt sunn ut.. jeg kommer nok til å stemple den som død snarlig .. :(

#63318  av Anders gullstein

Huff, begynner nesten å kaldsvette når jeg leser sånt. Vet aldri, kanskje det er min bil som er neste :shock: .

Har også begynt å oppdage en hvis tikke-lyd på min, men kun når jeg gir gass, altså når motoren får litt påkjenning. Vet ikke hva dette kan være eller om det er noe skadelig. Oljenivå og oljetrykk er normalt.

#63346  av MRQuoc

Anders gullstein skrev:Huff, begynner nesten å kaldsvette når jeg leser sånt. Vet aldri, kanskje det er min bil som er neste :shock: .

Har også begynt å oppdage en hvis tikke-lyd på min, men kun når jeg gir gass, altså når motoren får litt påkjenning. Vet ikke hva dette kan være eller om det er noe skadelig. Oljenivå og oljetrykk er normalt.
kanskje ventilene ikke er helt som den skal være .. når du sier at det tikker litt ekstra når du gir gass.. er det mye pga av trykket ventilene skal holde tilbake .. og jeg anbefaler å ta en titt på det.. for sånn tikking har jeg hatt i hele sommer . men ikke gjort noe pga av økonomi .. og fordi jeg har spilt paintball .. nå trodde jeg også at det blir rolig med treninger i vinter .. men neida nå har vi fått innehall også .. så .. nå vet jeg ikke hva jeg skal prioritere ..
jeg tok meg fri imorgen , og stikker ned for å sjekke TG-bil :)

#63350  av bose

hva skjer med den bilen du har nå da?

#63351  av MRQuoc

Pynt på gårdsplassen min, foran den gule husveggen, der alle som kjører oppover bakken ved meg kan se den ;p

#63408  av jumbo

Lyst på en rimelig 3s-ge kanskje? :twisted:

#63470  av MRQuoc

jumbo skrev:Lyst på en rimelig 3s-ge kanskje? :twisted:
As the necromancer/wanker .. Convert or die? :D

pm meg for pris da .. tar du mastercard ?

#63563  av jumbo

Haha, faar faa gjort mitt eget motorbytte foerst, saa faar vi se :D

#63944  av chris

hørtes ikke bra ut det der. vil nok tro det meste er gåent når du kjørte så langt uten olje. Vil tro rådelagrene gikk først, siden du fikk den kaklelyden/bankelyden, samme som til sindre tipper jeg. sikkert en tett oljekanal eller noe som har forårsaket det.