TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser pÃ¥ celica gt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #63352  av Ã¸xseth

er d ikke slik at abs bremsene ikke ska blokere og bremse med stive hjul...
Hvordan kan det ha seg at gamle celicaen min gt 90mod blokerte bremsene før abs`n koblet seg inn?????

#63364  av CelicaTurbo

om det er ekstremt glatt vil ikke ABS'en fungere pga at om alle hjulene låses vil systemet tro at bilen står stille.. Men ellers skal du kjenne ABS'en i pedalen ganske enkelt om du klemmer til.. og om systemet var inaktivt skulle du hatt feillampe i dashen pga det?

#63401  av GT4 CS

ABS er egentlig en uting på mange biler. Noen ganger har jeg opplevd og miste alt av bremser ved ekstremkjøring, feks ved at et eller flere hjul er i lufta ved svingkjøring og slikt. Har førøvrig aldri hatt problemer med dette i celican min. ABS er og på noen biler hastighetsavhengig. Så ikke alltid den slår inn, oxo helt korekt slik celica turbo skrev det.

#64049  av Ã¸xseth

Det skjedde spessielt ved har kjøring og mye bremsing. Kan ikke huske om det var vått/fuktig veg eller ikke. Jeg sjekket bremser og bremsesystem men jeg kunne ikke finne noe feil eller lekasjer på systemet.

#64085  av GT4 CS

Virker abs om du klinker bremsen i bunn på grusvei da? Og husk på det at når skivene er røde pga inspirerende kjøring så virker ikke bremsene slik du er vant til. Det kan være det som gjorde at du ble litt betenkt ang abs systemet ditt :D

#64132  av CelicaTurbo

om man virkelig kjører aktivt med mye hard bremsing kan jo bremsene bli bra varme og da kan pedalen bli såpass bløt at man trolig ikke får låst hjulene lenger.. men det er nå stort sett kun et problem om man kjører flere runder på bane da.. ikke vanlig grisekjøring..