TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerbenstag bak??????????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#63303  av GT4 CS

skal du jobbe i sikkerhetsbransjen el?

#63361  av Tor

Nei, ikke akkurat. Den skolen jeg går er en begynelse til og bli Maskinist, Maksinskjef eller Chief. Har dette året igjenn på skole før 2 år som lærling venter. Etter disse 2 årene kan jeg ta fagbrem som Motormann. Fagbrevet er inngangsbiletten til en 2 årig teknisk fagskole. Teknisk fagskole er i hovedsak en skole som jeg må ha før og løse en del setvikater som maskinist :)

#63383  av Tor

Jeg fant et bilde på nett av et stabbstag bake. Men dette ser ferdigkjøpt ut da. Slenger det opp så dere se hvordan det ser ut.
Vedlegg
2b480cf67be0ec9ae320556b2a7fc8d0.jpg
2b480cf67be0ec9ae320556b2a7fc8d0.jpg (32.8 kiB) Vist 780 ganger

#63400  av GT4 CS

Ser digg ut det der da :D Tenkt og lage noe i samme duren da el? Da skjønner jeg hvorfor du skal på sikkerhetskurs vøtt :D

#63426  av Tor

Ja, blir nok slikt. Jeg har planen klar i hode og den kommer i korte trekk og funke slik. Et enkelt system med 1 stramme skrue på den ene siden av stanga slik at den kan strammes MAX opp etter montering. Kunne selføllgelig laget den uten stramming men da blir det for stor nøyaktighet for at den skal kunne sveises. Kansje at vi blir og ende opp med et "slarkete" stag da. Det blir gjenger på røret som går inni selve stanga som går over, gjenger osv på den ene delen.

Dette er bare en grov plan da. Er litt på vei da :) Må få bilen hjem fra lakkering slik at jeg kan begyne og måle, tilpasse og planlegge mere.

#63429  av GT4 CS

Høres ut som en god plan det der. Har gått og tenkt lenge på og få laget selv og, men får liksom ikke ut fingærn. Rød bil el?? :lol:

#63430  av Tor

Ja, den er rød. Er inne på lakking nå pga en som skulle skifte gear ( 2 felts vei) mista ratte og skrapa opp hele fører siden min. Jeg satser på at jeg kan se fargeforskjell når den er ferdig og en hellakkering venter :P Ikke ha for høye forhåpninger da GT4 CS om det staget. Skal lege 1 til meg først og se om det blir bra. Så kan jeg sveise 1 til deg og :)

#63431  av GT4 CS

er ikke kravstor av meg jeg. er ren juks om de lakker kun halve bilen da. Kjør hardt mot hardt om du ser noen forskjell og krev full lakering av hele bilen

#63435  av Tor

Det jeg drømmer om ja :) Hadde vært supert om så skjedde.

#63467  av GT4 CS

studer bilen xtra godt med godt med lys. Finner du den minste antydning til fargeforskjell ville jeg ha krevd hel lakering. De luringa polerer jo alltid bila så vanskelig og se vøtt