TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med batteriet?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #63433  av CelicaDeath

Jeg har et problem her.

Kjører jeg vanlig med bilen ( ikke høyt turtall ) kjører jeg noen ganger med høyt turtall hender det at den slår seg av? Hva kan dette komme av?

Det har max skjedd 5-6 ganger, men det er jo ikke normalt? Bilen skal jo kunne ha et greit turtall...

Det skjedde akkurat i andre gir nå....bilen skrudde seg bare av....liknende det som skjedde med forrige bilen min som fikk rådebank....Den ekle lyden fra rådebank er ikke der....men jeg er litt skeptisk på det her.... Virker som det er noe ugler i mosen her!!!!

Bilen er nykjøpt og jeg kanke fatte hva som er galt..... Hva kan være grunnen til at bilen bare gjør det? Det er fullt med Olje.....jeg vet ikke om batteriet kanskje er gåent? Men den slår seg i hvertfall på....det er ikke noe problem....den kjører oxo....det bare hender at den skrur seg av....

Celica 87 model 1.6 twincam.

#63468  av GT4 CS

Slik jeg forsto det dauer motoren ved høyt turtall? Skal ikke være batteriet ditt som gjør det trur jeg, mistenker du det kan du jo alltids måle ladinga og hvor mye strømm du har etter kjøring og over natta. Sjekk og for irr i batteripoler og jording. Høres mere ut som et tenningsproblem for meg dette her. Hvordan dauer motoren din?

#63479  av CelicaTurbo

jeg aner ikke hva som kan forårsake noe slikt, kanskje med unntak av jordingsproblemer for motor/batteri.. men jeg tviler på at batteriet i seg selv er noen grunn til dette..

etter at motoren har stoppet.. starter den fint av seg selv igjen da eller?

#63499  av GT4 CS

Her skal du få en liten sjekkliste:
* sjekk for feilkoder
*se etter vacumlekasjer, sprekte slanger og slikt
*se at alle kontakter sitter på plass og gi dem en sprut wd40 eller 5-56
*ta en titt i fordeler lokket og se om du kan skrape vekk irr fra pinnene og rotor.
*Tennplugger og tennpluggledninger samt coil og ledning til den, sjekk for irr og mål gjennomgang i ledningene.
*Luftfilter
*Bensinpumpe og eller bensinfilter
*Ta og en titt over polene og jording til batteriet.
*Kan jo og prøve med dyserens
*Luftmassemåleren kan og lage slike pluttselige stopp problemer.
Da byner skallen min og bli tomm for gode ideer her om kvelden. Er ofte feil i denne sjangeren som stiller istand slike problemer så lykke til :D

#63524  av CelicaDeath

Oki, fant et problem her....den ene tennpluggen er så å si FUCKA. Det er irr ( dette stavet riktig ) på hele greia...og den er fucka....hvit shit utover hele saken! Kan en så liten ting foresake at den blir fucka?!?! Skal fikse dette i morra! Håper at d blir i orden da!

#63525  av CelicaDeath

CelicaTurbo skrev:jeg aner ikke hva som kan forårsake noe slikt, kanskje med unntak av jordingsproblemer for motor/batteri.. men jeg tviler på at batteriet i seg selv er noen grunn til dette..

etter at motoren har stoppet.. starter den fint av seg selv igjen da eller?
Den starter helt perfekt.....Det skjer ved høyt turtall! SKulle fucke en mercedes idag....den fikk rimelig smekk....men flauste var at motoren stoppa i 180....men han var jo langt bak meg allerede....men som sagt den starta rett opp igjen *ler*

Har smekka i anlegg og alt i kveld.....så best at det er den tennpluggen som er mongo :p

#63534  av GT4 CS

Ja en tennplugg kan fint føkke åpp motoren din slik. Håper den blir bra nå da

#63633  av CelicaDeath

Det er en 4-AGE tennplugg ikkesant? Må man kjøpe helt ny dritt....eller kan man bytte bare den ene tennpluggen?!

Celica 87 ~ 126 hester | Twin Cam | 1.6i

Må sikkert bestille dette.....tviler på at Toyota forhandlere har det heller....

#63648  av GT4 CS

Bytt alle 4 du :D

#63654  av CelicaDeath

Hvor mye koster dette? Hvor kan jeg bestille det?

#64087  av GT4 CS

Kjøp hos toyota. Ellers har de jo plugger på div bilrekvisitabutikker og da. Hadde satset på ngk eller orginalplugger :D Ta og en titt i fordelerlokk og på rotor i farta oxo :D

#64371  av CelicaDeath

Er det ikke dyrt å kjøpe helt nye? De må vel bestille det osv....?

#64372  av CelicaDeath

Torshov bilrekvisita kosta det 895 kr =/

Hvordan finner du ut hva slags motor du har? Har alle 1.6 twincam 87 ~ 126 hestekrefter 4-AGE?

#64376  av GT4 CS

de må vanligvis bestilles ja. er dyrt med platinumplugger vøtt. hvordan motortype du har vet jeg ikke. bare og høre med toyota, ring og sjekk pris der og, i samme slengen spør du hvilken motortype du har. Men om du vet hvor mye hk du har og hvor mange liter og årsmodell er det jo bare og titte i katalogene de har rundt omkring. Men husk at enkelte plugger som ikke er orginale må du justere litt