TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Feilkode 42

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #63706  av GT4 CS
 
Vi har akkuratt montert bc og fjernet t-vsv i bilen til gjertsen. Satt i min gamle bc. Fikk ikke bilen til og lade mer en 0,65 med den, ladet 0,4 uten bc. Så satt vi inn bc jeg har i min bil. Da justerte vi trykket til 0,8. Etter prøvetur tok jeg en diagnose test. Fikk opp feilkode 42. Hva er vehicle speedsensor signal? Fjernet og en kortslutning på den øverste ledningen i coil. Før dette da. Det er og plugget noen vacumslanger bak i motor høyre side. Noen som vet hvorfor feilkode 42 kommer. Vi satt i min gamle bc igjen og bilen hadde ikke feilkoder igjen der. Er litt blank her nå.

 #63723  av mr.two
 
emm...feilkode 42 er at det ikke er noe speedo signal når bilen blir presset under trykk..sjekk speedosensor og kanskje speedo wire og ecu..

jeg tror hvertfall det er det feilkode 42 er... :)

 #63734  av GT4 CS
 
speedovaier er røket :D Ja vi presset bilen litt :D

 #63746  av mr.two
 
hehe, shit happens :) Bra du fant ut av det da !

 #63747  av GT4 CS
 
Alltid ultra med vinger det vet du :D

 #63900  av vegar85
 
hvordan tok du diagnosetest?

 #63907  av Tor
 
Lurte litt på det samme jeg :)

 #63910  av tojo
 
Diagnosetest på motoren tar du ved å sette en ledning fra en terminal til en annen(på Supra er det TE1 og E1)mener bestemt at det var det samme på GT4CS ,da det ikke er så lenge siden jeg tok en slik test på en GT4CS.Eieren hadde en haynes håndbok.
Dere er avhengig av å ha en oversikt over hva kodene(motorlampelys blinkingen) betyr.(5 blink med interval på 0,25sek betyr at alt er i orden)fremgangsmåte se link(OBS denne link gjelder Supra):
http://www.cygnusx1.net/supra/library/T ... I_022.html

 #63911  av mr.two
 
Det er samme på mr2, TE1 og E1...husk å ha på tenningen! Hvis du får 1 tall kode er det 4-5 sec pause mellom hver blink, og hvis det er 2 tall kode er det 2-3 sec mellom hvert blink..så er det bare å prøve å holde tunga rett i munnen og telle :) Kan være litt forvirrende i starten ! ( hvertfall for meg , lol )

Edit ; Hvis du får 4 1tall koder + 1 2tall kode blir dette 42...osv..
Sist redigert av mr.two den 04 okt 2004 18:59, redigert 1 gang totalt.

 #63915  av vegar85
 
kult. dette viste jeg ikke.

 #63927  av Gjertsen
 
vegar85 skrev:kult. dette viste jeg ikke.
Du ekke den enste,
Var forbausa i går jeg da GT4CS sjekka dette.
At en maskin kan vite slikt er litt morro!

 #64005  av GT4 CS
 
Er ganske kjekt system det her da. Feilen som komm opp i bilen fikk vi kunn fram på diagnosetest. Motorlampe lyste ikke. Så det kan være lurt og ta en sjekk just in case :D Bare husk og vente med og skru på tenninga til du har satt i ledningen mellomTE1 og E1. (kart over de forskjellige punktene i diagnoseboksen står i boksen) . Og får og resette feil tar man ut sikkring til efi (15amp) som sitter i den svarte sikkringsboksen i motor rommet. Men man må jo og reparere feilen før det er vits og resette da. Et annet tips er og alltid kobble fra minuspolen til batteriet da man kobbler ifra noe elektrisk osv, det kan fort lagre seg mange kule feilkoder om man ikke gjør det.

 #64135  av CelicaTurbo
 
de aller fleste feilkoder som kan lagres i systemet vil faktisk ikke trigge tenning av det motorlyset ;)

 #64495  av GT4 CS
 
Var hos toyota idag og tok komp test. Må legge til at komptesten ble bestått og at de ikke kunne si det var mekanisk slitasje i motoren :D . Lå over det som var normalt, litt rart. Motoren sku ha 11,5. Og min hadde 12. Kanke klage på det. Spurte og gravde litt mer ang diagnosesystemet. De sa det ikke er så veldig inteligent, er mer ment som et hjelpemiddel til grov feilsøking. Men det funker da iallefall :D